English Version
English

اعتیاد یکی از کامل‌ترین اشکال تاریکی است و بندهای زیادی را به دست‌وپای مصرف کننده می‌زند.(نمایندگی آکادمی)

اعتیاد یکی از کامل‌ترین اشکال تاریکی است و بندهای زیادی را به دست‌وپای مصرف کننده می‌زند.(نمایندگی آکادمی)

دوازدهمین جلسه از دوره شصت و پنجم کارگاه‌های آموزشی - خصوصی خانم‌های مسافر و همسفر نمایندگی آکادمی، با استادی مسافر معصومه راهنما، نگهبانی مسافر رویا و دبیری مسافر مهین، با دستور جلسه "جهان‌بینی ۱ و ۲" روز یکشنبه 16 اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ رأس ساعت ۱۴:۰۰ آغاز به کار نمود.

سخنان استاد:

سلام دوستان معصومه هستم یک مسافر

خداوند را شکر می‌کنم که بار دیگر همراه لژیون ششم در خدمت شما هستیم. دستور جلسه این هفته «جهان‌بینی ۱ و ۲» است که یکی از کلیدی‌ترین دستور جلسات است.اصولاً جهان‌بینی الفبای یک‌زبان است، اگر قرار باشد من در کنگره مطالب و آموزش‌ها را بهتر درک کنم و دریافت هم داشته باشم، باید در ابتدا این الفبا را آموزش ببینم و پایه را قوی کنم.

برای درک بهتر، در جزوه جهان‌بینی از مدل‌ها به‌عنوان ابزار استفاده شده تا من بتوانم تصویر ذهنی بهتری داشته باشم.جهان‌بینی فقط مختص مسافران و همسفران در کنگره نیست، بلکه تمام انسان‌ها در زندگی روزمره خود نیازمند این آموزش‌ها هستند.

حال این سؤال مطرح می‌شود که چرا مسافران و همسفران در کنگره ۶۰ جهان‌بینی کار می‌کنند؟اعتیاد یکی از کامل‌ترین اشکال تاریکی است و بندهای زیادی را به دست‌وپای مصرف کننده می‌زند که بسیار قوی و نیرومند هستند. یک مسافر با رفتن به کلینیک و دارو خوردن، مشکلاتش حل نمی‌شود، ضرورت درمان برای یک سفر اولی کسب دانایی است.مطلبی که در کنگره گفته می‌شود این است که؛ باید یک‌پنجم آموزش بگیرم، تا بتوانم یک‌پنجم موادم را کم کنم.

جزوه جهان‌بینی چند مدل را نشان می‌دهد، اولین مدل، قلعه عقل است که توسط سربازان دانایی محافظت می‌شوند و اجازه نمی‌دهند هر مطلبی از آن عبور کند تا در ساختار عقل خللی حاصل نگردد و تصمیمات غلط صادر نشود.در ادامه از مثلث دانایی می‌گوید که اضلاع آن؛ تفکر، تجربه، آموزش است؛ همه می‌گوییم ما که با این مفاهیم آشنایی داریم چطور می‌شود که به دانایی نرسیده‌ایم؟ در اینجا از مثلث جهالت صحبت می‌کند که اضلاع آن ترس، ناامیدی، منیت است. ما باید از این‌ها عبور کنیم تا به دانایی برسیم.

مدل بعدی استخر وجودی، ظرفیت و تزکیه است. مثال استخری را می‌زند که مملو از زباله و ناخالصی است. اگر ما یک سطل زباله دیگر به آن اضافه کنیم، چیزی تغییر نمی‌کند، اما اگر استخر زلال و پاک باشد، کوچک‌ترین پر کاهی در آن قابل‌رؤیت است. اینجا منظور همان حس من است که باید تزکیه شود تا کوچک‌ترین آلودگی را ببینم. این دستور جلسه خیلی از مشکلات را برای من حل کرده است.

مورد مهم دیگر اینکه؛ نیروهای منفی را به سه قسمت تقسیم می‌کند: بازدارنده، تخریبی و مکمل. زمانی که باد شدیدی در جاده می‌پیچد، برای یک ماشین نیروی بازدارنده است و اگر سرعت ماشین بالا برود، تخریب ایجاد می‌کند و باعث سرنگونی وسیله می‌شود، ولی همین باد لازمه حرکت هواپیما است و نقش نیروی مکمل را دارد.

من که با یک حرف سریع از کوره درمی‌روم و عصبانی می‌شوم، شمشیرم را از روبسته‌ام و به خودم آسیب می‌زنم، اینجا نقش آن نیروی منفی، تخریبی است. حال با تفکر می‌توانم برای مشکل پیش‌آمده، راه‌حلی پیدا کنم و آنجا از نیروی مکمل استفاده کرده‌ام و باعث تکاملم شده است. باید روی این نکته متمرکز شوم که هر اتفاقی حس من را خراب نکند.
ان‌شاءالله بتوانیم باتوجه‌به جزوه جهان‌بینی، به‌خوبی مطالب را کاربردی کنیم.


تایپ: مسافر معصومه راهنما
ویرایش: مسافر الهام - نمایندگی آکادمی
بازبینی و ارسال: همسفر فاطمه

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .