English Version
English

جهان‌بینی، آینه دیدن صور پنهان

جهان‌بینی، آینه دیدن صور پنهان

جلسه چهارم از دوره دوازدهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی همسفران کنگره ۶۰ نمایندگی هاتف با دستور جلسه «جهان‌بینی ۱و۲» با استادی همسفر مرضیه رهجوی راهنما همسفر اعظم، نگهبانی همسفر زهرا و دبیری همسفر فرشته در روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در ساعت ۱۵:۰۰ برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد:

خداوند را شاکرم که به من اجازه ورود به این بهشت را داد. از نگهبان عزیز و دبیرشان تشکر می‌کنم. از ایجنت محترم، خانم آمنه عزیز تشکر می‌کنم. تشکر ویژه دارم از راهنمای بزرگوارم خانم اعظم عزیز که اگر من امروز در زندگی‌ام آرامش و آسایش و حال خوش دارم و حتی خانواده‌ای دارم، همه از آموزش‌های این عزیز بوده است. دستتان را در قلبم می‌بوسم و ممنونم که امروز به من اجازه خدمت دادید.

در مورد دستور جلسه جهان‌بینی، کنگره تنها سازمانی است که برای درمان اعتیاد سه ضلع را در نظر گرفته است که شامل جسم، روان و جهان‌بینی است. وقتی که مصرف‌کنندگان برای درمان به کنگره می‌آیند جسم خود را با داروی OT به سلامت و تعادل می‌رسانند و روان هم همراه با جسم به تعادل می‌رسد.
 
جهان‌بینی خودش یک مقوله جداست که لازمه آن تلاش است. ما همسفران هم قبل از ورود به کنگره در اثر آن خطاها، ضد ارزش‌ها و حال بدی‌ها این سه ضلع را از تعادل خارج کردیم. وقتی به کنگره می‌آییم با گرفتن آموزش‌ها، گوش دادن به سی‌دی‌ها، نوشتن آن‌ها و کاربردی کردن آن‌ها در زندگی، حضور در لژیون و حرکت در صراط مستقیم، سلامت و تعادل را برقرار می‌کنیم.
 
مسئله جهان بینی فقط برای مسافران و همسفران کنگره ۶۰ نیست، بلکه برای تمام انسان‌هاست. هر کس که می‌خواهد حالش خوب باشد و آرامش داشته باشد باید دانش جهان‌بینی را در زندگی خود فرا بگیرد. جهان بینی به ما قواعد درست زندگی کردن را یاد می‌دهد؛ یعنی به ما می‌گوید که هر کس در زندگی مشکلات خاص خودش را دارد ولی اگر ما با آن قوانین درست برخورد کردن با این مشکلات و موانع را یاد بگیریم، می‌توانیم مقابله کنیم و خیلی راحت مشکلات خود را حل کنیم.

استاد امین فرمودند: انسان‌ها بعضی از صفاتشان را می‌دانند که اشتباه است ولی نمی‌توانند آن‌ها را اصلاح کنند، چون ساختارهای منفی ریشه در وجود انسان دارند و نمی‌توانند به یکباره جای خود را به ساختارهای مثبت بدهند. یعنی وقتی ما قبلاً آرام آرام به طرف آن ضد ارزش‌ها رفتیم این نیست که بگوییم از امروز یا از این هفته یا از این ساعت می‌خواهم که تمام صفات بد خودم را کنار بگذارم و یک انسان کاملاً خوب شوم.

بلکه لازمه آن این است که من خواسته داشته باشم و در جهت خواسته‌ام تلاش کنم و خیلی آرام آرام آن کار را انجام بدهم و این کار قطعاً امکان‌پذیر است. در کل جهان بینی یعنی درست دیدن جهان، درست دیدن زندگی. اگر بخواهم به طور ساده‌تر بگویم یعنی اینکه من در نگاهم، در رفتارم، در افکار و اندیشه‌ام و در زبانم آن تعادل و سلامت را داشته باشم.

وقتی چیزی یا کسی را می‌بینم فوری افکار به سراغ من می‌آیند که ببین فلانی چقدر زشت است، چاق یا لاغر است یا خیلی چیزهای دیگر و آن افکار را به وسیله زبان با دیگران به اشتراک می‌گذارم و این یعنی من هنوز به آن تعادل لازم نرسیده‌ام و این‌ها همه ریشه در درون من دارند.

جهان‌بینی آینه صور پنهان و درون ماست و درون ما آینه بیرون ما. اگر امروز حال من از درون بد باشد این را در ظاهر و رفتارم هم نشان می‌دهم. اگر تفکرات من به هم ریخته باشد قطعاً گفتار به هم ریخته‌ای دارم. اگر در ظاهر کارهای ناشایست انجام می‌دهم این ریشه در درون من دارد. درون و بیرون ما از هم جدا نیستند.

تغییرات درونی آغازی است که نتیجه آن را ما در بیرون می‌بینیم. اگر من به دیگران برچسب می‌زنم و می‌گویم فلانی چقدر حسادت دارد یا چقدر دروغگو یا دو رو است یا کینه ورز است، یعنی همه این‌ها در درون من هم هست. این‌ها در درون من وجود دارد. ولی اگر حال من از درون خوب باشد و به یک صلح درونی برسم قطعاً آن حال خوب و انرژی مثبت خودم را می‌توانم به دیگران هم انتقال بدهم.
 
خدا را شکر می‌کنم که به کنگره آمدم با این مفاهیم آشنا شدم و می‌توانم آن‌ها را در زندگی خود کاربردی کنم که حال خودم و زندگی‌ام خوب باشد و امیدوارم که کنگره ۶۰ با جهانی‌شدن خود باعث شود که همه انسان‌ها از این چشمه جوشان بهره ببرند و هر کس خودش تبدیل به چشمه‌ای شود برای انسان‌هایی که به دنبال آب هستند و تشنه سلامتی، آموزش و تعادل هستند از همه شما عزیزان خیلی ممنون و سپاسگزارم.

اهدای شال مرزبانان منتخب دوره چهارم مرزبانی همسفران نمایندگی هاتف و اهدای تقدیر نامه مرزبانان دوره سوم، با حضور ایجنت گروه خانواده همسفر آمنه و اسیستانت محترم همسفر اعظم برگزار شد.

مرزبان کشیک: همسفر آرزو و مسافر علی
تایپ: همسفر مهناز رهجوی راهنما همسفر فاطمه (لژیون هشتم)
عکس: مرزبان‌خبری، همسفر آرزو
ویراستار: همسفر غزال رهجوی راهنما همسفر رعنا (لژیون نهم)
ارسال: همسفر مهناز رهجوی راهنما همسفر مهین (لژیون سوم)
همسفران نمایندگی هاتف

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .