English Version
English

جهان‌بینی، الفبای درمان است

جهان‌بینی، الفبای درمان است

جلسه ششم از دوره چهاردهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰، ویژه همسفران نمایندگی ساوه با استادی همسفر فخری رهجوی راهنما همسفر راحله، نگهبانی همسفر طاهره و دبیری همسفر معصومه با دستور جلسه «جهان‌بینی ۱و۲» روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۰ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

خدا را هزاران بار شکر می‌کنم که این جایگاه روزی و نصیبم شد تا آموزش بگیرم و خدمت کنم. از راهنمای عزیزم خانم راحله، نگهبان جلسه، ایجنت و گروه‌ مرزبانی سپاسگزارم که اجازه دادند امروز در کنار شما عزیزان باشم و تجربه کسب کنم.

دستور جلسه امروز بسیار مهم است و از اهمیت بالایی برخوردار است. جهان‌بینی یکی از شاخه‌های مهم آموزشی در کنگره به شمار می‌رود و کسی که به درمان می‌رسد باید مثلث ‌درمان را که شامل: جسم، روان و جهان‌بینی است را آموزش بگیرد، درک کند و پشت سر گذاشته باشد تا بتواند در زندگی روزمره خود کاربردی کند.

جهان‌بینی؛ یعنی اینکه منِ فخری بتوانم مشکلات جسم و روان خودم را بشناسم و آن‌ها را موردبررسی قرار دهم و حل کنم. درواقع جهان‌بینی مانند طنابی می‌ماند که انسان‌ها را از اعماق تاریکی خارج می‌کند که این موضوع مختص همه انسان‌ها است و نمی‌توان گفت فقط شامل حال مسافرها و همسفرهای کنگره ۶۰ می‌شود.

اگر بخواهیم با دید کلی به جهان‌بینی نگاه کنیم به فرمایش استاد امین: «جهان‌بینی، الفبای درمان است»؛ ما برای اینکه در کنگره و زندگی شخصی خود موفق باشیم، باید این الفبا را فرابگیریم. جهان‌بینی، جهان درون‌ و‌ بیرون را برای ما باز و روشن می‌کند که در جهان درون ما چه اتفاقاتی می‌افتد و چه داستان‌هایی است. جهان‌بینی به یک مسافر می‌گوید؛ زمانی که با مصرف مواد وارد دنیای اعتیاد شد چه اتفاقاتی در جسم و روان او افتاده است.

جهان‌بینی ابزاری در اختیار ما قرار می‌دهد که در ابتدا می‌توانیم مثلث دانایی را بشناسیم و بعدازآن با مثلث درمان آشنا شویم، هر مصرف‌کننده‌ای برای بیرون آمدن از دنیای اعتیاد با این مثلث روبه‌رو می‌شود. جسم، روان و جهان‌بینی باید درست باشد تا یک مسافر بتواند از جهان اعتیادش خارج بشود. وقتی یک مسافر این سه ضلع را بشناسد و آن‌ها را کاربردی کند، درنهایت به روشنایی می‌رسد. به قول استاد امین: «اگر شخصی یک حرفه‌ای را بلد باشد و ابزار آن کار را داشته باشد، به‌راحتی می‌تواند از پس آن کار هم بربیاید».

اگر درون ما آشفته و به‌هم‌ریخته باشد به دنبال آن، بیرون ما هم به‌هم‌ریخته و آشفته خواهد بود و این آشفتگی افکار ما و گفتار ما را بیمار می‌کند. ما با این تعاریف متوجه می‌شویم که جهان درون و بیرون ما از هم جدا نیستند. تغییرات درون ما نقطه آغازی است که درنهایت نتیجه آن را در بیرون از خودمان مشاهده می‌کنیم.

در آخر خدا را شکر می‌کنم که به‌واسطه مسافرم وارد این مکان مقدس و امن شدم. از آقای مهندس سپاسگزارم که کویر تشنه وجودم را از آموزش‌های ناب کنگره سیراب کردند. از خانم راحله عزیزم تشکر می‌کنم که موقع ورودم به کنگره در قسمت تازه‌واردین نور امید را در دل من روشن کردند و از راهنمای سفر اولم خانم مژگان عزیز که واقعاً جای ایشان در بین ما خالی است تشکر می‌کنم؛ پذیرای من بودند و پابه‌پای من آمدند تا من هم بتوانم امروز در جمع شما باشم و به رهایی و حال خوش برسم. 

در ادامه جلسه، شال سومین گروه از مرزبانان گروه خانواده نمایندگی ساوه توسط ایجنت گروه خانواده همسفر رقیه اهدا شد. ضمن عرض خداقوت به مرزبانان پیشین، عرض تبریک خدمت مرزبانان منتخب، همسفر شهلا و همسفر وجیهه داریم و امیدواریم این عزیزان در امر آموزش و خدمت مستدام باشند.

مرزبانان کشیک: همسفر زهرا و مسافر جواد
عکس: مرزبان خبری، همسفر زهرا
تایپ: همسفر فخری رهجوی راهنما همسفر راحله (لژیون پنجم)
ویراستاری و ارسال: خدمتگزار سایت، همسفر فاطمه
همسفران نمایندگی ساوه

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .