English Version
English

جهان‌بینی تأثیر مستقیم روی خلق خوی انسان

جهان‌بینی تأثیر مستقیم روی خلق خوی انسان

جلسه‌ی هفتم از دوره‌ی بیست و هشتم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ ویژه آقایان مسافر نمایندگی رودهن با استادی راهنمای محترم مسافر محمدحسین، نگهبانی مسافر علی و دبیری مسافر رحمان با دستور جلسه‌ی «جهان‌بینی 1 و 2» روز دوشنبه 17 اردیبهشت‌۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان محمدحسین هستم یک مسافر. دستور جلسه امروز جهان‌بینی است؛ استاد امین نویسنده آن است و جزوه آن دارای مطالب روان و بسیار آموزنده است. اگر بتوانم از آن دو جزوه استفاده کنم، دیدگاهم به زندگی عوض می‌شود، جهان‌بینی برداشت، ادراک، دریافت و احساس ما نسبت به جهان درون و بیرون یا کل جهان هستی را می‌گویند.
زمانی که من برای مشاوره وارد کنگره شدم، راهنمای تازه واردین یک مثلث رسم کرد که اضلاع آن جسم، روان و جهان‌بینی بود، ایشان فرمودند: شما باید این سه ضلع را درمان کنید، ابتدا متوجه حرف‌هایشان نشدم، زیرا آمده بودم اعتیادم را ترک کنم و با جهان‌بینی و روان چه‌کار داشتم؟ چون اطلاعات ناقصی از دوران تحصیل در دانشگاه داشتم و فکرمی‌کردم خیلی چیزها را می‌دانم، اما متوجه شدم که این مطالب به درد من نمی‌خورد.



یکی دیگر از اضلاع مثلث روان است که جناب آقای مهندس در دو کلمه تعریف کرده‌اند: خلق‌وخوی که شامل گفتار، کردار، پندار و رفتار می‌باشد. ما باید هر سه ضلع که شامل جسم، روان و جهان‌بینی است را باهم درمان کنیم تا هر سه ضلع باهم رشد کنند و به تعادل برسیم.
جسم ما سیستم ایکسی دارد که شامل مواد شبه افیونی درونی ما است که اگر خوب کار نکند ما ازنظر اخلاق و رفتار به هم می‌ریزیم. جهان‌بینی، تأثیر مستقیم روی خلق خوی انسان دارد، جهان‌بینی من به قبل و بعد از کنگره تقسیم می‌شود، قبل از کنگره به آن جهان‌بینی افیونی گفته می‌شد که همه‌چیز را از دید مواد مشاهده می‌کردم. همه کار می‌کردم که مواد مخدر را مصرف کنم و هیچ‌گونه هدف خاصی در زندگی نداشتم، تفکرم این بود که آمده‌ام چند صباحی زندگی کنم و بروم، اما کنگره و جهان‌بینی تغییرات زیادی در من به وجود آورد و به من آموخت که ما برای آموزش، به تکامل رسیدن و خدمت کردن پا به این جهان گذاشته‌ایم.



اما امروز متوجه شده‌ام که در جهان هستی اهداف مهمی دارم، پس خودم را طوری اصلاح کنم که در بعدهای بعدی هم مفید باشم. حال اگر اهداف من نسبت به قبل تغییر کرده باشد، به‌اندازه خودم جهان‌بینی را دریافت کرده‌ام، اما اگر تغییر نکرده باشد هیچ‌گونه اتفاق مثبتی برای من نیفتاده است.

عکاس: مسافر نصرالله
تایپ و ویرایش: مسافر محسن
تنظیم و ارسال: مسافر محسن

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .