English Version
English

قوانین جاری در هستی

قوانین جاری در هستی

جلسه نهم از دوره‌ سی‌ام کارگاه‌های آموزشی خصوصی همسفران کنگره۶۰، ویژه همسفران نمایندگی شفا مشهد، با استادی  همسفر وجیهه، نگهبان موقت همسفر هانیه و دبیری همسفر محبوبه، با دستور جلسه «جهان‌بینی ۱ و ۲» هفدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۰ آغاز به‌کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان وجیهه هستم همسفر ناصر
خیلی خوشحال هستم یک‌‌بار دیگر این جایگاه را تجربه می‌کنم؛ سپاسگزارم از ایجنت محترم، مرزبانان گرامی و تشکر ویژه دارم از استاد عزیزم خانم فاطمه که اجازه خدمت در این جایگاه را به من دادند.

با اجازه دوستان حرف‌های خودم را با سخنی از استاد امین شروع می‌کنم «انسان همیشه برای این‌که بخواهد رشد کند، نیازمند بستری است؛ این بستر برای من، کنگره بود که اگر بستر کنگره وجود نداشت من علم جهان‌بینی را نمی‌آموختم.» همان‌طور که همه می‌دانیم تدریس جهان بینی در کنگره بر عهده استاد امین است؛ ایشان به گفته خودشان به طور جدی از موقع دبیرستان وارد مبحث جهان بینی شدند؛ در سال ۸۲ به کنگره آمدند و جزوه جهان‌بینی ۱ و ۲ را به نگارش درآوردند.  

استاد امین می‌گویند: جهان بینی بازگو کننده قوانین جاری در طبیعت است و باید با بیان ساده و قابل فهم برای همه انسان‌ها باشد؛ اگر این خصوصیت را داشته باشد به آن «جهان‌بینی کاربردی» می‌گویند؛ محور اصلی حرکت در کنگره جهان‌بینی است.
جهان‌بینی: یعنی تغییر دید و نگرش ما نسبت به خود و اطرافیان خود و نسبت به کل هستی؛ جهان‌بینی برای این است که من تغییر کنم و دانایی من افزایش پیدا کند؛ احساس و ادراک من نسبت به خود و جهان اطراف در جهت مثبت تغییر کند.

در جهان‌بینی، مثلث جهالت که شامل «ترس، ناامیدی و منیت» است را آموزش می‌گیریم و در کنار شناخت این مثلث، مراتب نفس‌ موجود در خود را که شاملِ «نفس اماره، نفس لوامه و نفس مطمئنه» است را می‌شناسیم؛ همچنین خشم، نفرت، حسادت، نیروهای بازدارنده، تخریبی، حقه‌های نفس و... را شناسایی می‌کنیم.

جهان‌بینی، قوانین درست زندگی کردن را آموزش می‌دهد؛ این که هر کسی مشکلات خاص خودش را دارد و به تعداد انسان‌های روی کره زمین و حتی بیشتر مشکل وجود دارد! در جهان‌بینی ما با شناختن نقاط ضعف و قوت خودمان، می‌توانیم نیروهای منفی را تشخیص بدهیم (زیرا اگر این نیروها را تشخیص ندهیم، حس‌های ما را به راحتی آلوده می‌کنند) و با تقویت نیروهای مثبت می‌توانیم به سمت نور و روشنایی حرکت کنیم.من در کنگره یاد گرفتم که سر منشأ بیشتر مشکلات من ندانستن و ناآگاهی است! اگر بتوانم چیزهایی را که در جهان‌بینی یاد می‌گیرم کاربردی و درست استفاده کنم، مطمئناً نتایج خوبی می‌گیرم.

«جهان‌بینی۱» تمرکزش بر درون است، تصویری از یک انسان، که شهری در آن وجود دارد، در «جهان‌بینی ۲» قوانین بازی را مطرح می‌کند، این‌که هر بازی یک قانونی دارد و ما باید قوانین بازی را یاد بگیریم تا بتوانیم از بازی لذت ببریم؛ خداوند هم قوانین زندگی را طرح کرده و در کلام الله برای ما آورده است.
امیدوارم بتوانیم با دانایی، آگاهی و کاربردی کردن درس‌های جهان‌بینی حس‌های خودمان را بشناسیم و آن‌ها را پالایش دهیم تا بتوانیم روز به روز برای خودمان، خانواده و جامعه مثمر ثمر باشیم.
به‌نظر من، ما از بقیه  آدم‌ها یک قدم جلوتر هستیم، برای این‌که ما جهان‌بینی را خیلی ساده و مفهومی آموزش می‌گیریم.

در آخر حرف‌هایم را با کلامی از استاد امین به پایان می‌رسانم: «با فراگیری قوانین و تغییر نگاهی که در من به وجود آمد، تمام کسانی که با آن‌ها مشکل پیدا کردم، تبدیل شدند به حامیان و نیروهای کمکی برای من و داستان کاملاً عوض شد؛ چون من قوانین زندگی را یاد گرفتم.»
امیدوارم ما هم قوانین زندگی را یاد بگیریم.
از سکوت زیبا و انرژی‌های نابتان، سپاسگزارم

------------------

رهایی لژیون تغذیه سالم

تقدیر دبیر جدید از دبیر قبلِ نمایندگی 

جلسه لژیون سردار اردیبهشت ماه

با تشکر از لژیون خدمتگزار، لژیون‌ نهم راهنما همسفر فاطمه عزیز

مرزبان کشیک، همسفر شبنم عزیز

با سپاس از لژیون مرزبانی

------------------

ضبط، تایپ، ویراستار: همسفر مینا، رهجوی راهنما همسفر مریم (لژیون ششم)

صوت: همسفر مرضیه، رهجوی راهنما همسفر زهرا (لژیون دهم)

ارسال: همسفر اعظم، رهجوی راهنما همسفر اعظم

همسفران نمایندگی شفا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .