English Version
English

نشانه فرد باایمان، وفای به عهد

نشانه فرد باایمان، وفای به عهد

جلسه ششم از دوره‌ چهارم لژیون سردار کنگره۶۰، ویژه همسفران نمایندگی شفا مشهد، استادی راهنما همسفر فاطمه اشرف پور، نگهبان دنور همسفر طلعت و دبیری دنور همسفر وجیهه با دستور جلسه «قول و قرار، وفای به عهد» در روز دوشنبه هفدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۵ آغاز به‌کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان فاطمه هستم همسفر حسین
از نگهبان جلسه خانم طلعت و همچنین ایجنت و مرزبانان عزیز تشکر می‌کنم، اجازه دادند در این جایگاه خدمت کنم و آموزش بگیرم.

دستور جلسه امروز «قول و قرار، وفای به عهد»
قول و قرار و وفای به عهد یکی از مهم ترین فرامینی است که خداوند در قرآن آیه‌های زیادی در این مورد بیان کردند؛ انبیا و امامان نیز احادیث خیلی زیادی در این باره فرموده‌اند: که باید به عهد و پیمانی که می‌بندیم، پایبند باشیم؛ یکی از نشانه‌های انسان‌های با ایمان و خردمند پایبند بودن به همین قول و قرارها می‌باشد‌؛ طبق این آیات، اگر من بتوانم یک فرد وفادار باشم، ارتباط مستقیم با دانایی من دارد؛ هر چقدر دانایی و آگاهی خود را بالا ببرم به همان نسبت، بیشتر به عهد و پیمان‌های خود، عمل می‌کنم.

سه قول و قرار مهم که هر انسان در زندگی خود می‌بندد را بیان می‌کنم:
۱) عهد و پیمانی است که انسان با خداوند می‌بندد؛ در روز الست ما قبول کردیم، خداوند را به عنوان پروردگار خود قبول داریم و طبق فرامین او جلو می‌رویم؛ ولی از آنجایی که خداوند به ما قدرت اختیار داد، گاهی اوقات فراموش می‌کنیم، سر قول و قرار خود نیستیم و فرامین را اجرا نمی‌کنیم؛ این اجرا نکردن برای ما تخریب و آسیب به همراه خواهد داشت و باعث می‌شود، روز به روز وارد تاریکی‌ها و ضد ارزش‌ها شده و از صلح و آرامش دور شوم!
۲) قول و قراری است که من با خودم می‌بندم؛ اگر من عهد و پیمان‌هایی که به اندازه توان و ظرفیت خودم هست را قبول کنم و به آن عمل کنم یا در جشن گلریزان قول می‌دهم که سردار،
دنور، پهلوان می‌شوم قبل از آن فکر می‌کنم آیا می‌توانم کامل بیرون بیایم؟ وقتی تفکر باشد و از روی شور و اشتیاق نباشد این باعث می‌شود که روز به روز اعتماد به نفس من بیشتر شود و خودم را باور و قبول داشته باشم، ولی اگر خارج از توان و ظرفیت من باشد، این‌جا نیز باعث تخریب و آسیب من می‌شود و روز به روز اعتماد به نفس من پایین‌تر و ناامیدتر می‌شوم.
۳) قول و قرار با انسان‌ها و اطرافیان است که وقتی من سر این قول و قرارها باشم، روز به روز اعتماد دیگران نسبت به من زیاد می‌شود و همه من را قبول دارند؛ در غیر این‌صورت، باعث می‌شود دیگران به من اعتماد نکنند و حرف من را باور نداشته باشند.

اگر بخواهم این دستور جلسه را به لژیون سردار ربط بدهم، اول باید از آقای مهندس تشکر کنم، با این تفکر زیبا، باعث شدند که من یا خیلی از شما عزیزان اگر توان پرداخت کامل مبلغ ۶ میلیون سردار یا دنور یا پهلوانی را نداشته باشیم، بتوانیم با  تعهد دادن عضو این لژیون پر از عشق شویم و این بخشش زیبا و لذت بخش را تجربه کنیم، خدا را شکر می‌کنم با این تفکر جناب مهندس توانستیم طعم این بخشش زیبا را بچشیم.

همین‌طور که می‌دانید این ماه باید هر کدام از ما که تعهد دادیم، به آن عمل کنیم؛ این دستور جلسه شاید تلنگری باشد برای عزیزانی که هنوز نتوانسته‌اند این قول و قرار را به پایان برسانند تا بتوانند تا آخر این ماه این پیمان خود را اجرایی کنند و حال خوش را تجربه کنند؛ به‌نظر من یک تعهد دیگر عضو لژیون سردار، این است که در جلسات حضور داشته باشم و از آموزش‌های ناب این لژیون بهره ببرم.

امیدوارم که با آموزش‌های کنگره روز به روز دانایی ما بالاتر برود و بتوانیم  به قول و قرارهایی که می‌بندیم وفادار‌تر باشیم؛ اول تفکر کنیم و بعد عمل کنیم تا بتوانیم صلح و آرامش بیشتری داشته باشیم؛ هرچه که ما به قول و قرارهایی که با خداوند می‌بندیم پایبند و وفادار باشیم صد در صد در قول و قرار با دیگرمان هم، قوی‌تر عمل خواهیم کرد.

ممنون از این‌که به صحبت‌های من گوش کردید.

----------------

ضبط، تایپ، ویراستار: همسفر مینا، رهجوی راهنما همسفر مریم (لژیون ششم)

صوت: همسفر وجیهه، رهجوی راهنما همسفر فاطمه (لژیون نهم)

ارسال خبر: همسفر اعظم، رهجوی راهنما همسفر اعظم

همسفران نمایندگی شفا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .