English Version
English

جهان‌بینی لازمه درمان اعتیاد

جهان‌بینی لازمه درمان اعتیاد

همسفر مریم؛
جهان‌بینی یعنی درک و آگاهی من از جهان پیرامون. دوری گزیدن از ضد ارزش‌ها نیز خود یک جهان‌بینی است. هنگامی‌که انسان از ضد ارزش‌ها دوری کند تمام‌مسیرها برای او گشوده می‌شود، زیرا همیشه قبل از انجام هر کاری ابتدا به تفکر می‌پردازد. یک مصرف‌کننده بااینکه می‌داند مواد مخدر مضر و ضد ارزش محسوب می‌شود، اما مصرف می‌کند و برایش بسیار لذت دارد. دانایی سه ضلع دارد؛ آموزش، تفکر، تجربه که دانایی هر شخص با یکدیگر متفاوت است و اگر اشتباه خودش را تشخیص دهد ولی نتواند آن را مهار کند بی‌فایده است. من همسفر باید مشکل خود را بشناسم و بتوانم آن مشکل راحل نمایم و در حل آن تفکر کنم تا آن دانایی تبدیل به دانایی مؤثر بشود؛ و همچنین من باید بدانم که کدام ضلع دانایی ضعیف است که با آموزش و تفکر درصدد آموزش و شناخت برآیم. اضداد در همه حال وجود دارد، ولی انسان با شناخت جهان‌بینی، تزکیه و پالایش همیشه در آرامش است و اضداد اگر به او حمله کرد راحت می‌تواند با آن مقابله کند و بداند که هر چیزی در بیرون است در من نیز وجود دارد و حاکم من عقل است و باید بتوانم ناخواسته‌های معقول فرمانروا شهر وجودی خود بشوم.

همسفرمریم؛
جهان‌بینی به معنی درست دیدن جهان، یعنی درک و دریافتی که ما نسبت به جهان درون وجهان بیرون ادراک، احساس و دریافت می‌کنیم، جهان‌بینی نام دارد. جهان‌بینی یعنی تغییر دید و نگرش فرد نسبت به خود و اطرافیان و درکل، نسبت به تمام هستی. جهان‌بینی این است که من بتوانم ریشه خطاهای خود را پیدا و آن راحل نمایم و از مسیر ضد ارزش‌ها به صراط مستقیم ارزش‌ها قدم بگذارم، این‌که بدانم برای اینکه جهان‌بینی در من تغییر پیدا کند، باید دانایی من افزایش یابد و برای بالا بردن دانایی، از مثلث جهالت که ترس، ناامیدی و منیت است عبور نمایم و به دانایی دست‌یابم. با بهبود یافتن جهان‌بینی و فیزیولوژی ما می‌توانیم مثلث دانایی که همان آموزش، تفکر و تجربه است را به دانایی مؤثر تبدیل کنیم و اگر این سه مؤلفه به‌طور مساوی رشد کند ما به تعادل جسم، روان وجهان می‌رسیم و این صرفاً در خصوص درمان اعتیاد نمی‌باشد و همه امور را شامل می‌شود.

همسفر رقیه؛
جهان‌بینی یعنی؛ هر درک و احساسی که من از درون خود و جهان اطراف خود، دارم. به‌منظور اینکه جهان‌بینی و ادراک و احساس من از خود و جهان اطرافم درست صورت بگیرد باید به دانایی برسم و برای رسیدن به دانایی باید چند نیرو را در خود تقویت کنم که؛ آموزش، تفکر و تجربه است. اگر بخواهم این دانایی، مؤثر باشد باید در همه این سه مقوله تعادل ایجاد کنم وگرنه دانایی مؤثری نخواهد بود. مثلاً اگر شخصی بسیار آموزش ببیند، اما تفکری در خصوص آن آموزه‌ها نداشته باشد، بی‌فایده است. ظرف وجودی هر شخصی با دیگری متفاوت است، پس باید تلاش کنیم ظرف وجودی‌مان را بزرگ‌تر نماییم که؛ نه‌تنها برای خودمان مفید فایده باشد بلکه دیگران هم بتوانند از دانایی ما بهره‌مند شوند. نفس ما همیشه خواسته دارد ولی نباید جاهلانه به درخواستش پاسخ دهیم، بلکه باید آگاهی و دانایی داشته باشیم تا متضرر نشویم. حس به ما نیرو می‌دهد اگر ما حس نداشته باشیم نمی‌توانیم به انجام امور بپردازیم، نیروهای منفی و مخرب کارشان تخریب کردن حس انسان است مانند آب آلوده هستند، اگر آب شهری را آلوده کنیم می‌توانیم همه را بیمار کنیم. حس هم اگر بخواهد از نیروهای منفی دستور بگیرد نیروی بازدارنده در کارش موفق شده است.

همسفر بهجت؛
مفهوم جهان‌بینی؛ آنچه ما نسبت به‌کل هستی (جهان درون وجهان بیرون) برداشت، درک، دریافت و احساس می‌کنیم می‌باشد. جهان‌بینی بر دو نوع است؛ ما در کنگره 60 سه سفر داریم و روش درمان در این مجموعه DST با استفاده از داروی قدرتمند اپیوم تینکچر است و همچنان انسان را به دو بخش تقسیم می‌کند؛ صور آشکار و صور پنهان انسان، آنچه قابل‌رؤیت می‌باشد صور آشکار انسان و آنچه قابل‌رؤیت نیست صور پنهان انسان؛ و صور به معنی صورت و اشکال می‌باشد، مثلث درمان تشکیل‌شده از روان، جسم، جهان‌بینی. سه نوع مراتب دانایی داریم که دو مرحله جز دانایی به‌حساب می‌آید و یک مرحله جز اطلاعات حس صور پنهان انسان و اولین شروع برای به کار افتادن قوه عقل است. در جهان‌بینی ما به دنبال یادگیری قوانین زندگی هستیم یادگیری قوانین زندگی در تمام سطوح زندگی به کار ما می‌آید و نقش مهمی را ایفا می‌کند، ارتباط انسان، کائنات تحت نام جهان‌بینی آموزش داده می‌شود که گامی است به جهت رهایی وجود خویش از بندهای نامرئی جهالت اهریمن و بازیافتن نیروها، کنگره 60 معتقد است علاوه بر جسم و روان، جهان‌بینی نیز براثر مصرف مواد مخدر و اعتیاد تخریب می‌شود و در پروسه درمان اعتیاد، کنگره 60 تنها سازمانی است که برای درمان اعتیاد هر سه ضلع درمان را در نظر گرفته و برای درمان قطعی اعتیاد به تعادل رساندن جسم‌‌، روان، جهان‌بینی لازم می‌داند کسانی که درکنگره درمان جسمی خود با مصرف دارو به نتیجه می‌رسانند، روان آن‌ها نیز به دنبال سلامت جسم به تعادل می‌رسد، اما قسمت جهان‌بینی مقوله دیگری است که خود لازمه تلاش و حرکتی جدا از جسم و روان را می‌طلبد، تمام مشکلاتی که در زندگی ما به وجودمی‌آید در اثر کمبود دانایی ما است این موضوع در کنگره برای ما با آموزش‌ها کاملاً مسجل گردیده، پس برای اینکه ما بتوانیم برای مشکلاتی که در طول مسیر زندگی به شکل خواسته یا ناخواسته به وجودمی آید راه‌حلی پیدا کنیم، باید به دانایی خود بی افزاییم وسعی کنیم که با کسب دانایی دست به تغییر در خودمان بزنیم، برای این کار لازم است که اول ندانی خود را بدانیم تا بتوانیم دانایی را بدانیم.

همسفر مطهره؛
به نظر من جهان‌بینی مانند الفبا است، برای یک‌زبان و باعث درک همه مطالبی می‌شود که در کنگره آموزش داده می‌شود و اگر ما در کنگره علم جهان‌بینی را به‌درستی فرابگیریم باعث می‌شود که پایه آن هدفی که داریم را درست بنا کنیم. جهان‌بینی برای همه انسان‌ها موردنیاز است که باعث خارج کردن آن‌ها از تاریکی‌ها و هدایت به روشنایی‌ها می‌باشد و اعتیاد که خود واقعی تاریکی است، پس برای یک فرد مصرف‌کننده فراگیری جهان‌بینی یک امر ضروری می‌باشد چون اگر مانند سایر نهادها فقط به جسم یک مصرف‌کننده توجه شود و هفته‌به‌هفته یا به‌یک‌باره مواد از بدن پاک شود ولی روان فرد به آن دانایی نرسد و دیدگاهش نسبت به مواد تغییر نکند احتمال بازگشت خیلی زیاد است. در کنگره برای آموزش جهان‌بینی از مدل‌ها و نمونه‌های زیادی استفاده‌شده که یکی از آن‌ها مثلث دانایی است که می‌گوید دانایی مانند یک کلید است که هرکس باید داشته باشد و هر خواسته‌ای برایش محقق می‌شود و می‌تواند فرمان‌های غلط را به درست تبدیل کند، البته در مقابل دانایی یک سری نیروهای منفی هستند که سعی می‌کنند مانع رسیدن ما به دانایی شوند و گاهی سو رفتار از ما سر میزند ترس، ناامیدی، منیت، خشم، کینه، حسد و... نیروهایی هستند که در مقابل دانایی قرار دارند و از جهل و ناآگاهی استفاده می‌کنند تا رشد کنند، پس به خاطر همین است که اعتیاد را به‌راحتی نمی‌شود درمان کرد، زیرا نیروهای منفی بسیار قوی هستند. پس درنتیجه ما باید کم‌کم خواسته‌های نامعقول را به معقول تبدیل کنیم و نیاز را تغییر دهیم تا مشکلات و مسائل حل شود و حس‌های آلوده را پالایش نماییم تا عقل هم پالایش شود، زیرا وقتی حس انسان آلوده باشد عقل هم آلوده می‌شود و فرمان‌های غلط صادر می‌کند و همه‌چیز را خراب می‌کند پس باید از افکار و احساسات آلوده دوری‌کنیم.

رابط خبری و تایپ: همسفر مریم، راهنما همسفر لعیا (لژیون یکم)
ویرایش و ارسال: همسفر هانیه، راهنما همسفر سپیده (لژیون ششم)
همسفران نمایندگی گیلان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .