English Version
English

جهان‌بینی علم درست زندگی کردن است

جهان‌بینی علم درست  زندگی کردن است

جلسه سوم از دوره اول کارگاه‌های آموزش مجازی همسفران کنگره۶۰ نمایندگی امین قم به استادی همسفر فاطمه با دستور جلسه «جهان‌بینی1و2»‌ روز شنبه 15 اردیبهشت‌‌ماه ۱۴۰۳ برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد:

یکی از مهمترین علم‌ها، روش درست زندگی کردن است که نیاز به آموزش و آگاهی دارد؛ دستور جلسه «جهان‌بینی ۱و۲»‌ زیر بنای علم درست زندگی کردن و یاد گرفتن‌ قوانین آن می‌باشد؛ اکثر دستور جلسات کنگره ۶۰ مربوط به جهان‌بینی است که یکی از مهمترین اضلاع مثلث درمان می‌باشد، حتی دستور جلسات وادی‌ها، نوعی جهان‌بینی در آن‌ها نهفته است.

اعتقاد کنگره ۶۰ این است که تمام مشکلات انسان به نوع نگرش و تفکر او بستگی دارد و کار اصلی کنگره، تغییر نگاه و تفکر فرد می‌باشد.
جزوه جهان‌بینی ۱و۲ نوشته استاد امین دژاکام، پکیج کامل آموزشی برای مسافران و همسفران می‌باشد.
خواندن این جزوه وقت زیادی از ما نمی‌گیرد ولی برای درک کردن هر کدام از کلمات، فهمیدن و اجرایی کردن آنها در زندگی احتیاج به زمان داریم؛ فهم این مطالب می‌تواند ما را در مسیر زندگی هدایت کند و موجب رشد دانایی ما شود.

جهان‌بینی، یعنی« دید و نگرش ما به کل هستی و به خودمان، آن‌چه که ما نسبت به کل هستی و نسبت به درون خودمان، دریافت، برداشت و ادراک می‌کنیم»‌.
جهان‌بینی، یعنی متوجه شویم که جسم صور آشکار ما می‌باشد و باید چگونه و یا چطور با آن رفتار کنیم؟ مطالعه و عملی کردن جهان‌بینی در ادامه صور پنهان را به ما، می‌شناساند تا فلسفه وجودی خودمان را بهتر بشناسیم و با شناخت خود به شناخت قدرت مطلق برسیم.


می‌دانیم که نفس ما دارای سه مرحله است. به واسطه آموزش‌های جهان‌بینی، می‌توانیم به خواسته‌های نفس که گاهی معقول نیستند و با حقه زدن می‌خواهند ما را از مسیر درست گمراه کنند، پی ببریم و اگاه شویم.
۹۵ درصد از درمان اعتیاد، مربوط به جهان‌بینی است و این نشان‌دهنده میزان تخریب روی افکار و اندیشه می‌باشد که باعث بروز مشکلات در زندگی ما می‌شود.
جهان‌بینی، به ما می‌آموزد که با تغییر سبک رفتار، افکار و اندیشه، می‌توانیم سبک زندگی را تغییر بدهیم و یاد بگیریم که چگونه، صفاتی مثل منیت،ترس و ناامیدی می‌تواند جلوی رشد و آموزش و تفکر و تجربه کردن ما را بگیرد.


ما زمانی می‌توانیم با حقه‌های نفس مقابله کنیم که آموزش صحیح دریافت کرده باشیم و با کاربردی کردن و عملی کردن آموزش‌ها به دانایی موثر برسیم و این امر بدون دریافت آموزش‌های جهان‌بینی امکان‌پذیر نیست.
پیام درس جهان‌بینی، فقط یاد گرفتن‌ مباحث‌ علمی آن نیست بلکه می‌خواهد ما یاد بگیریم که وجود سختی‌ و رنج در زندگی لعنت خدا نیست، باید با صبر و اگاهی از سختی‌ها عبور کنیم و بتوانیم از لحظه لحظه زندگی‌ که بالاترین معجزه‌ می‌باشد، لذت ببریم.

 

رابط‌ خبری: همسفر اعظم رهجوی راهنما همسفر الهام (لژیون پنجم)
نویسنده: همسفر فاطمه رهجوی راهنما همسفر الهام (لژیون پنجم)
ویراستار: همسفر زهرا خدمتگزار سایت
ارسال: همسفر مرضیه رهجوی راهنما همسفر رضوانه (لژیون سوم)
همسفران نمایندگی امین قم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .