English Version
English

برای تفکر باید از ترس عبور کرده باشیم

برای تفکر باید از ترس عبور کرده باشیم

به نام قدرت مطلق الله

جهان‌بینی در کنگره ۶۰ به طور خلاصه نوع نگاه ما به زندگی است یا به عبارتی دیگر آنچه که ما از جهان هستی ادراک، احساس و دریافت می‌کنیم را جهان‌بینی می‌گوییم، که به جهان‌بینی درون و جهان‌بینی بیرون تقسیم می‌شود. برای اینکه وارد یک بازی شویم باید قوانین آن را بدانیم و چنانچه بدون یاد گرفتن قوانین وارد بازی بشویم برای خودمان و دیگران مشکل درست می‌کنیم. زندگی هم یک بازی بزرگ است که باید قوانین آن را بدانیم.

در کنگره آموختیم که تمام مشکلات‌مان در اثر جهل و نا‌ آگاهی ما است و با آموزش‌های کنگره توانستیم نفس و خواسته‌های آن را تا حدودی بشناسیم و یاد گرفتیم که اگر در جهت خواسته‌های مثبت حرکت کنیم، می‌توانیم به افراد خردمند تبدیل شویم و اگر در جهت خواسته‌های منفی حرکت کنیم به افراد بی‌خرد که به اعماق تاریکی می‌روند تبدیل شویم. در جهان‌بینی ما با مفهوم دانایی که از سه ضلع تفکر، تجربه و آموزش تشکیل می‌شود آشنا شدیم.

البته در مورد تجربه به این مفهوم نیست که ما هرچیزی را تجربه کنیم، بلکه باید از تجربه دیگران هم نیز استفاده کنیم و در مورد آموزش ابتدا باید از منیت عبور کنیم تا آموزش پذیر شویم و برای تفکر باید از ترس عبور کرده باشیم. زیرا آموختیم که ترس تفکر را می‌خورد، در نهایت برای اینکه دانایی خود را به دانایی مؤثر تبدیل کنیم باید در جهت اضلاع مثلث دانایی حرکت کنیم و آنها را به کار بگیریم. حرکت در مسیر دانایی به فرد این امکان را می‌دهد که با تفکر و تعقل بتواند، جهان بینی و چهارچوب فکری و عقیدتی خود را به صورت عقلی و منطقی ساماندهی کند.

نوشته: مسافر رضا ل5

تایپ و ویراستاری: مسافر ابراهیم ل4

تنظیم و ارسال: مرزبان خبری مسافر رسول

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .