English Version
English

راهنمایان بازوی خداوند در کنگره

راهنمایان بازوی خداوند در کنگره

وقتی‌ که ناامید از دنیای تاریک و ظلمانی اعتیاد و با پیمودن راه‌های دشوار و پر از خطر با پاهای خسته و ناتوان به سرزمین نور و امید کنگره۶۰ هدایت شدم، متوجه شدم در این سرزمین به غرق‌ شده همراه من در تاریکی اعتیاد «مسافر» می‌گویند و بال پرواز همراهش را «همسفر» می‌خوانند.
هرچند هر دو مسافر بودیم، مسافرانی به مقصد عشق و این سفر هر روز فهمیدن و بزرگ شدن بود و هر لحظه‌اش شوق، امید و خوشبختی. در این سفر راهنمایانی مرا یاری کردند تا از لحظه‌لحظه این سفر بهترین توشه و آموزش‌ها را داشته باشم. همسفرانی که خود راهنما شده بودند سابقه مصرف مواد مخدر نداشتند؛ ولی با داشتن یک مصرف‌کننده در خانواده‌شان خود به درجه عین‌الیقین در مقوله اعتیاد رسیده بودند.
آن‌ها در راستای اهداف کنگره۶۰ تلاش کرده و مسیر درمان را همراه مسافرانشان طی و از این گذرگاه‌های سخت به سلامت عبور کرده و گل رهاییشان را از دستان معجزه‌گر استاد حسین دژاکام دریافت کرده‌اند. استادی که خود بزرگ‌ترین راهنمای کنگره۶۰ بوده و غبار را از روح رهجویانی که در فراز و نشیب زندگی مانند سیم‌های فرسوده یک سه‌تار شده بودند، برمی‌گیرد تا نغمه زیبایشان را به گوش جانان برساند و همگان به چشم یک انسان متعالی به آنان بنگرند.
راهنمایان در آزمون‌های فنی، جهان‌بینی و مصاحبه پذیرش‌ شده‌اند؛ همچنین در بخش مرزبانی نمره انضباط معقول دریافت کرده و تأییدیه ورزشی نیز از ورزشبان رشته خود دریافت کرده‌اند. آن‌ها با بستن پیمان، شال نارنجی، سبز یا سرمه‌ای را دریافت می‌کنند و به انسان‌های دردمند و ناامید که همه راه‌ها را به روی خود بسته می‌دیدند خدمت خواهند کرد، جرقه‌های نور و امید را در دل‌هایشان روشن می‌کنند تا آن‌ها نیز به روشنایی عظیم برسند.

برداشتنی‌ها را از دنیای تاریک اعتیاد بردارند و به امانت در کوله‌بار تجربیاتشان ذخیره کرده و نگهداری کنند و در سیستم هوشمند خلقت به‌ عنوان یکی از ۸ میلیارد بازوی خداوند مشغول خدمت شوند و در مدرسه طبیعت و تصفیه‌خانه خلقت برای تکامل انسان‌ها درس محبت و حکمت بیاموزند و به گرفتاران دربند و اسیر مواد مخدر نحوه پس گرفتن مقام والای انسانیت را بیاموزند.
راهنمایان کنگره، مواد مخدر و انسان را شناخته‌اند و ارتباط بین این دو را درک کرده‌اند. آن‌ها به‌طور میانگین در بیش از ۲۱۶ کارگاه آموزشی و در بیش از ۲۰۰ جلسه آموزشی لژیون شرکت کرده‌اند که مجموعاً بالغ‌ بر ۶۰۰ ساعت آموزش است که به ‌حق آموزشی سنگین و فراگیر است و تمامی جوانب و موضوعات بیماری اعتیاد را در برمی‌گیرد.
چنین فردی از دیدگاه کنگره۶۰ ‌یک متخصص و صاحب‌نظر در مقوله اعتیاد است و در این خصوص به دانایی رسیده است. راهنمایان بدون دریافت حقوق در کنگره خدمت می‌کنند. در تقویم سالانه کنگره یک هفته را به‌عنوان «هفته راهنما» در نظر می‌گیرند تا رهجویان از راهنمایانشان تقدیر و تشکر کنند.
این هفته باشکوه را به استاد راهنمای کنگره مهندس دژاکام تئوریسین و بنیان کنگره، استاد رعد، سیلور و سردار، خانم آنی بزرگ دیده‌بان همسفران، استاد امین استاد جهان‌بینی کنگره، خانم کماندار، خانم شانی و کلیه راهنمایان و راهنمایان تازه‌واردین مسافران و همسفران در سرتاسر گیتی تبریک و شادباش عرض می‌کنم.

نویسنده: راهنما همسفر راحله از لژیون پانزدهم 

ویرایش و ارسال مطلب: همسفر سارا رهجوی راهنما همسفر تارا از لژیون پنجم

عکاس و مرزبان خبری: همسفر نرجس

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .