English Version
English

زندگی دریای متلاطمی است که قطب‌نمای آن محبت است.

زندگی دریای متلاطمی است که قطب‌نمای آن محبت است.

راهنمای تازه‌واردین همسفر پروین:
دستور جلسه این هفته در مورد هفته راهنما است. من همسفر پروین در جایگاه راهنمای تازه‌واردین، هفته راهنما را به بنیان و نگهبان کنگره ۶۰ و هم‌چنین به سرکار خانم آنی، اولین راهنمای گروه خانواده و راهنمای راهنمایان همسفر کنگره ۶۰ تبریک عرض می‌نمایم.
این هفته، هفته راهنما و گرامی ‌داشت مقام راهنماست و در تمام شعب کنگره ۶۰ مسافران و همسفران با نوشتن دلنوشته و دادن پاکت از راهنمایان خود تقدیر و تشکر می‌کنند.
زندگی دریای متلاطمی است که قطب‌نمای آن محبت است. راهنمایان عزیز، با کرامت‌شان هم‌چون خورشید، سرزمین دل رهجویان را روشنی می‌بخشند. راهنما انگشت اشاره است برای تعیین جهت حرکت در مسیر صحیح، که راه درست را به ما نشان می‌دهد. راهنمایان عزیز باعث حال‌خوش انسان‌های زیادی می‌شوند و بدون هیچ خواسته‌ای با عشق خدمتگزار کنگره ۶۰ هستند. راهنمایان کنگره ۶۰ مظهر عشق، محبت، ایمان، صبر، استقامت و همین‌طور نمادی از معرفت، عمل سالم و عدالت هستند.
بعضی از ما قبل از کنگره فعل سپاسگزاری را نمی‌دانستیم؛ اما جناب آقای مهندس این دستور جلسه را قرار دادند تا ما یاد بگیریم که از رب، مربی و راهنمای خود سپاسگزار باشیم. در کنگره جایگاه راهنمایی بسیار مقدس و رفیع است و باید آن جایگاه را به دست آوریم تا بتوانیم بفهمیم و باور کنیم که راهنمایان کنگره ۶۰ از فیلترهای متفاوتی عبور کرده‌اند تا به درجه راهنمایی نائل شده‌اند.
در پایان از راهنمای عزیز و دوست داشتنی خودم خانم مستانه عزیز تشکر و قدردانی می‌کنم و بهترین‌ها را برای ایشان از خداوند منان خواستارم.
امیدوارم تمام کسانی که خواسته قلبی دارند تا در جایگاه راهنمایی خدمت کنند، امسال با امید به خداوند و با سعی، تلاش و کوشش خودشان به این جایگاه مقدس دست یابند.

راهنمای تازه‌واردین همسفر زهرا:
کسی که یک نفسی را احیا کند، گویی تمام نفوس را احیا کرده است.
در ابتدا هفته راهنما را به بنیان کنگره 60 و هم‌چنین راهنمایان گرانقدر، جناب آقای مهندس و تمامی راهنمایان ارجمند تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.
در کنگره نامگذاری جایگاه‌ها و استفاده از واژه‌ها با تفکر و تدبیر انجام شده است؛ از جمله واژه راهنما که به معنی کسی است که بلد راه است و راه را نمایان می‌کند و می‌توان به عنوان رب و مربی نیز از او نام برد.
در تمام دنیا دو گروه به عنوان صاحب نظر در مقوله اعتیاد به رسمیت شناخته شده‌اند که گروه اول پزشک‌ها و روانپزشک‌ها هستند و گروه دوم افرادی که تجربه مصرف مواد مخدر، اعتیاد و رهایی از آن را داشته‌اند.
برای رسیدن به جایگاه راهنمایی باید دارای شرایطی باشند و مراحلی را طی کنند که یکی اینکه باید راهنما خود مصرف‌کننده مواد‌مخدر بوده و با استفاده از متد DSTو آموزش‌های کنگره 60 اعتیاد خود را درمان کرده و به رهایی کامل رسیده باشد. در ادامه سفر خود آموزش‌های لازم را دیده، علم و دانش خود را افزایش داده و با کسب نمره بالا در آزمون موفق به کسب جایگاه راهنمایی شود. این جایگاه بسیار مهم و حساس می‌باشد و خدمت در این جايگاه بدون عشق امکان‌پذیر نیست.
راهنما یعنی عاشق بودن، عاشق خدمت بودن، عاشق کمک به هم‌نوع و عاشق رهایی. جایگاه راهنما ترکیبی از عناصر عشق، علم و رهایی است که این موارد ارتباط تنگاتنگی با مثلت عشق، عقل و ایمان دارد که اساس کار کنگره می‌باشد. راهنما به خاطر مقام شامخ انسانی و بند عشقی که با قدرت مطلق دارد، بدون هیچ چشم داشتی و بدون مزد مالی به هم‌نوع خود کمک می‌کند تا آن‌ها را از ظلمت خارج و به طرف نور رهسپار گرداند تا نفسی را احیا کند و به او زندگی دوباره ببخشد.
ما در کنگره شکرگزاری را یاد گرفته‌ایم؛ بنابراین برهمه ما واجب و ضروری است که جایگاه مربی و راهنمای خود را محترم بشماریم و سپاسگزار زحمات این بزرگواران باشیم.

راهنمای تازه‌واردین همسفر مرضیه:
در ابتدا این هفته گرامی را خدمت آقای مهندس و خانواده محترم ایشان، راهنمای عزیزم خانم ندا و تمامی راهنمایان شعبه کاسپین تبریک می‌گویم.
از نظر من تمام جایگاه‌های کنگره ۶۰ قشنگ بوده و آموزش‌های خاص خود را دارند؛ ولی تجربه بعضی از این جایگاه‌ها ارزشمند است و جایگاه راهنمایی یکی از آن‌هاست.
راهنمایی مصداق بارز وادی چهاردهم، وادی عشق و محبت است. راهنمایان این وادی را با تمام وجود خود درک می‌کنند، کسی که بلاعوض عشق می‌ورزد، محبت می‌کند بدون آنکه ذره‌ای به خود فکر کند. عاشق انسان‌هایی می‌شود که نیازمند کمک و رهایی هستند.
هدف از بودن در این حیات، شاد کردن همه انسان‌ها و نیکی رساندن به همه موجودات است. خوشبختی برای کسی است که خوشبختی دیگران را به دست آورد و راهنمایان کنگره ۶۰ چنین انسان‌هایی هستند، این همان بند عشقی است که در پیام سفر اول می‌خوانیم.
افرادی که از دور شاهد خدمت‌های راهنمایان کنگره 60 هستند، باور این موضوع برای آن‌ها سخت است. کسانی که خود این مسیر سخت را طی کرده و به درمان و رهایی رسیده‌اند، حالا برای خدمت کردن به انسان‌هایی که همان مشکلات را دارند؛ قدم ‌برمی‌دارند.
راهنمایان آموزش می‌دهند، آموزش می‌گیرند و خدمت می‌کنند. وقتی رهجو فرمانبردار باشد، بهترین نتیجه برای راهنما خواهد بود و نشان‌دهنده این است که آموزش‌ها درست بوده است. امیدوارم تمام کسانی که این خواسته را دارند که جایگاه راهنمایی را تجربه کنند، به خواسته قلبی خود برسند.

ویراستار: همسفر ساغر (خدمتگزار سایت از لژیون دوازدهم)
تنظیم و ارسال: همسفر مرضیه (خدمتگزار سایت)
نمایندگی همسفران کاسپین قزوین

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .