English Version
English

وفای به عهد یعنی ظاهر و باطن یک شود

وفای به عهد یعنی ظاهر و باطن یک شود

جلسه‌ی ششم از دوره‌ی نهم جلسات لژیون سردار کنگره ۶۰؛ نمایندگی رودهن با استادی راهنمای محترم مسافر علی، نگهبانی مسافر یوسف و دبیری مسافر مسعود با دستور جلسه‌ی «قول و قرار، وفای به عهد»  روز چهارشنبه 12 اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶ برگزار شد.



خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان علی هستم یک مسافر. یک شخص مصرف‌کننده به زمان و تایم اهمیت خاصی نمی‌دهد، هرلحظه که نیاز به مواد داشته باشد، سریع مواد خود را استفاده می‌کند و برای او اهمیتی ندارد که در ساعت مشخصی استفاده کند. اکثر مصرف‌کنندگان مواد مخدر اصلاً به قول و قرار خود پایبند نیستند و یا زمان برای آن‌ها اهمیت خاصی ندارد.
فرد مصرف‌کننده چه بخواهد، چه نخواهد از حالت تعادل خارج می‌شود و حتی اگر بخواهد به قول و قرار خود پایبند باشد، مواد چنین اجازه‌ای به او نمی‌دهد، به همین دلیل انسانی بدعهدی می‌شود.
البته شاید یک درصد کمی هم باشند که بتوانند به قولی که می‌دهند عمل کنند، زیرا شخصیتی که من مصرف‌کننده داشتم یا دوروبر خودم دیدم بدقول بودند.



اکنون‌که وارد کنگره شدیم، در حال آموزش هستیم و قوانین صحیح زندگی کردن را می‌آموزیم. یکی از این قوانین وفای به عهد است، یعنی باید ظاهر و باطن من یکی باشد و به حرفی که می‌زنم پایبند باشم.
حال در مورد لژیون سردار هم این مسئله مطرح است؛ ما باید ببینیم که به تعهدهایمان چه قدر پایبند هستیم، البته کنگره از ما طلبی ندارد، اما ما باید خود را در این مسائل بسنجیم، به‌نوعی با این موضوعات به چشم یک تمرین نگاه کنیم تا یاد بگیریم چگونه باید متعهد باشیم و به قول و قرارمان به‌خوبی عمل کنیم. اگر در این تمرین سربلند باشیم در جامعه نیز سربلند خواهیم بود.
امیدوارم آموزش‌هایی که در اینجا دریافت می‌کنیم را بتوانیم به نحو احسنت اجرا نماییم و تنها آموزش‌هایمان، به روخوانی و حفظ وادی‌ها ختم نگردد.

عکاس: مسافر علی
تنظیم و ارسال: مسافر نصرالله

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .