English Version
English

اهمیت درک جایگاه راهنما

اهمیت درک جایگاه راهنما

سیزدهمین جلسه از دور ششم سری کارگاه های آموزشی خصوص کنگره 60 ویژه مسافران با دستور جلسه "هفته راهنما" با استادی ایجنت محترم مسافر رضا، نگهبانی مسافر علیرضا و دبیری اینجانب علیرضا در تاریخ 11 اردیبهشت ماه سال 1403 ساعت 16 آغاز بکار نمود.

خلاصه سخنان استاد

سلام دوستان رضا هستم مسافر. خداوند را شاکرم که امروز به من این اجازه رو داد که امروز اینجا در خدمت شما باشم تا بتوانیم امروز یک جشن و آموزش خوب را در کنار هم داشته باشیم. چون من معتقدم تمام انسان هایی که سر راهت قرار می گیرند چه انسان هایی که بهت محبت می کنند چه سایر انسان ها به اعتقاد بنده هیچکدام از این ها اتفاقی نیست در واقع هیچ اتفاقی در جهان خاکی اتفاقی نیست همه این ها پیشینه دارد همه این ها تقدیر و سرنوشتی است که ما از قبل نوشتیم و الان آمدیم اینجا تقدیر آن را ببینیم.

جشن ها در کنگره به این مناسبت برگزار می شود که ما یاد بگیریم از انسان هایی که برای ما کاری انجام می دهند تقدیر و تشکر کنیم به نوعی کنگره 60 زمین بازی نیست زمین تمرین است. اینجا جایی است که ما کاستی های خودمان را می توانیم جبران کنیم یعنی زمان داریم که جبران کنیم. امروز من اشتباهی انجام دادم از راهنمام کمک بگیرم و یاد بگیرم و نهایتاً جبران کنم. در واقع زمین بازی اصلی سپاسگذاری من بیرون از کنگره می باشد تقدیر و تشکر از همسرم از نانوا از راننده ای که مرا به مقصد می رساند تقدیر و تشکر از هر کسی که به نوعی دارد کار می کند که من بتوانم راحت تر زندگی کنم. که اگر این اتفاق در بیست درصد جامعه رقم بخورد ما یک جامعه رو به رشدی خواهیم داشت.

ما در کنگره چهار تا جشن داریم. جشن همسفر، جشن ایجنت و مرزبان، جشن راهنما و جشن دیده بان رو داریم. چرا ما به این جایگاه ها احترام می گذاریم چرا آقای مهندس این جایگاه ها رو تعریف کردند چرا این شال ها تعریف شده اند؟ چون تمام سیستم کائنات بر اساس سیستم سلسله مراتب و جایگاه تعریف و تعیین می شود. در بیرون از کنگره یکی جایگاهش مکانیک یکی شهردار و دیگری آبدارچی و ... است در واقع هر کدام از این ها نوعی وظیفه بر عهده دارند که باید به بهترین شکل انجام دهند. هر کدام از شماها بیرون از کنگره جایگاهی دارید که این جایگاه ربطی به داخل کنگره ندارد. در داخل کنگره همه شبیه هم هستند اگر با این شکل وارد کنگره شدیم می توانیم موفق شویم. اگر با داشته ها و جایگاه بیرونی وارد کنگره شدیم و در مقابل آموزش ها مقاومت کردیم هیچ موقع موفق نمی شویم. بعبارتی اگر من اعتیاد و جهان بینی بلد بودم الان در کنگره 60 نبودم.

جایگاه راهنمایی برای ما در کنگره 60 جایگاه بسیار بالایی است آقای مهندس شخص اول کنگره 60 کسی که کنگره 60 را بوجود آورده است در مقابل راهنما تعظیم می کند من که جای خودم را دارم. وقتی این آدم از اهمیت جایگاه راهنمایی صحبت می کند دیگر جایی برای حرفی باقی نمی ماند. من این هفته رو به تمامی راهنماهای عزیز علی الخصوص راهنمایان نمایندگی بیرجند آقا علیرضا، آقا قدرت، آقا حامد، آقا سعید، آقا جواد، آقا مرتضی ومهدی آقا تبریک می گویم. برای اینکه ما بفهمیم راهنما چه زحمتی می کشد و دنبال چی هست باید راهنما باشیم. من تقریبا بیشتر جایگاه های کنگره 60 را تجربه کرده ام. جایگاه راهنمایی در کنگره بیشترین لذت را برای من داشته است. شما در راهنمایی محصولی می کاری و نتیجه اش را می بینی با غصه هاش غمگینی با شادی هاش شاد هستی. رهجو یک بار سفر می کند ولی راهنما با 20 رهجو 20 بار سفر می کند.

وظیفه ما این است که به بهترین شکل از راهنما تشکر کنیم زبان جای خودش را دارد ولی باید با پاکت تشکر کرد. دنبال توجیه کردن نباشیم که امروز وضع مالی من خوب نیست بعداً تشکر می کنم. کائنات بر اساس داد و ستد است. برای اینکه بخواهی بدست بیاوری باید دستت را بازکنی. همه اتفاقات در کنگره آموزش است برای اینکه مراوده با انسان ها را یاد بگیریم چجوری بتوانیم خشم خودمان را کنترل کنیم چجوری بتوانیم وظیفه خودمان را انجام دهیم. پس خیلی لازم است که تشکر کردن و قدردانی را یاد بگیریم نه فقط از راهنما بلکه تشکر و قدردانی در بیرون از کنگره را یاد بگیریم.

نکته ای که در اینجا مطرح است این است که راهنما محتاج پاکت شما نیست. در واقع من که می خواهم پاکت بدهم من محتاج پاکت دادن هستم راهنما محتاج پاکت نیست. راهنمایی که دارد به من و شما آموزش می دهد که چگونه زندگی کنیم چگونه پول پس انداز کنیم مگر می شود نتواند پول در بیاورد در واقع راهنما خیلی بهتر از من و شما می تواند درآمد زایی داشته باشد پس به پاکت من و شما هم احتیاجی ندارد. راهنمایان هر کدام از جایی می آیند هفته ای سه جلسه از وقت خود را در اختیار من و شما قرار می دهند پس خیلی ضروری است که با پاکت پر از این راهنماهای عزیز تشکر و قدردانی گردد. پس باید پاکت پر بذارید و اگر پر بذارید نتیجه می گیرید.

من بازم مجدداً این هفته رو به راهنمایان عزیز تبریک میگم دست تک تک این عزیزان را می بوسم قدردان تک تک این عزیزان هستم. امیدوارم که این شعبه روز به روز قوی تر بشود و ما شرایطی خیلی بهتر از این را داشته باشیم و سال بعد جشن راهنمایی را با ده الی پانزده راهنما برگزار کنیم تعداد راهنماهای ما بیشتر شوند و مهم تر از همه اینکه این پاکت ها را پر به راهنماها تحویل بدید و از ایشان قدردانی کنید. حتی اگر لازمه قرض کنید وام بگیرید و داخل پاکت بذارید.

در پایان از همه شما عزیزان ممنونم که به صحبت های بنده گوش دادید.

در ادامه جشن هفته راهنما با حضور ایجنت محترم شعبه و راهنمایان نمایندگی بیرجند برگزار گردید.

تایپ و ارسال خبر : مسافر علی لژیون سوم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .