English Version
English

جایگاه راهنما جایگاه بزرگی هست و قطعاً ستودنی است

جایگاه راهنما جایگاه بزرگی هست و قطعاً ستودنی است

جلسه دهم از دوره بیست و هفتم کارگاه‌های آموزشی، خصوصی مسافران  کنگره ۶۰ نمایندگی سهروردی اصفهان به استادی ایجنت محترم مسافر سعید، نگهبانی مسافر محسن و دبیری مسافر مجید با دستور جلسه (( هفته راهنما )) روز سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ رأس ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد

سلام دوستان سعید هستم یک مسافر

امروز روز راهنما هست و قطعاً حرف حرف راهنماست، من این هفتۀ میمون و مبارک را خدمت تمام راهنمایان عزیز کنگره شصت؛ در رأس خدمت بزرگ راهنمای کنگره60 جناب مهندس حسین دژاکام و جناب امین دژاکام و همۀ راهنمایان چه در بخش مسافران و چه در بخش همسفران، تبریک می‌گویم و برای این عزیزان بهترین‌ها را خواستارم. به هر حال این جشن‌ها یک دلیلش همین است که ما با جایگاه راهنمایی آشنا بشویم و بتوانیم شناخت بیشتری با جایگاه راهنمایی پیدا کنیم و بتوانیم نقشی که یک راهنما در رهایی یک رهجو ایفا می‌کند را درک کنیم و بفهمیم که در کنگره60 چه کار بزرگی انجام می‌شود و با نفس آن آشنا شویم.

قطعاً یکی از این کارهایی که انجام می‌گیرد، حس سپاسگزاری است و ما یاد می‌گیریم که ناسپاس نباشیم. قطعاً ما انسان‌های ناسپاسی نبوده‌ایم و حالا می‌بینیم که چه کار بزرگی در کنگره شصت در حال انجام شدن است. بابت احیاء و نجات انسان‌ها و خانوادهایی که دوباره به هم پیوند می‌خورند و نقش کلیدی که یک راهنما در احیاء یک مسافر دارد که در اثر مصرف مواد مخدر در عمق تاریکی‌ها فرو رفته است. قطعاً کار ساده‌ای نیست و چهارچوب دادن به این افراد باید در دست یک سری از افرادی باشد که خود از این مشکلات نجات پیدا کرده‌اند و یاد گرفته‌اند چگونه مشکلاتشان را پشت سر بگذارند.

راهنماها کمک می‌کنند که دیگر انسانها هم از این مشکلات بیرون بیایند و این نقش، نقش خیلی بزرگی است و ما نمی‌توانیم منکر آن بشویم من بارها گفته‌ام بهترین هدیه که خداوند به انسان‌ها می‌دهد، یک راهنما سر راهشان قرار می‌دهد و هدایتشان می‌کند و ما انسان‌های خیلی خوشبختی هستیم. نقش راهنما و جایگاه راهنما جایگاه بزرگی هست و قطعاً ستودنی است و این هفته، هفته تقدیر از راهنماست ما هر چیز را نسخۀ اصلی و اورجینالش را در کنگره دیده‌ایم. وقتی صحبت از عشق، محبت، گذشت، مهربانی و دست‌گیری و قطعاً سپاسگزاری هست، نسخۀ اصلی و شیک و قشنگ آن در کنگره شصت وجود دارد.

دنیایی وانفسای بیرون، واقعاً دنیای عجیبی است، خودتان در این دنیا زندگی می‌کنید و با شرایطی که در بیرون حاکم است، قطعاً آشنا هستند. در این دنیای آشفته انسان‌هایی که با نهایت تعهدات کاری و خانوادگی و شاید تعهدات سیستمی که وقت و زمان و کار خودش را مدیریت می‌کند و بیشترین وقت و بهترین زمان از زندگیش را می‌گذارد تا به یک انسان دردمند کمک کند که بتواند از درد و رنج بیرون بیای.د این خیلی خوب است که ما یک راهنمای معنوی باشیم، یک راهنمای انگیزشی برای انسان چیز خوبی است ولی بهتر از آن این است که یاد بگیرند زندگی کنند و بهره‌مند بشوند و به دیگر انسان‌ها طریقۀ درست زندگی کردن را بیاموزند.

این وظیفه خطیر به عهدۀ راهنماهای عزیز می‌باشد و حق بزرگی برگردن همگی ما دارند. بنده قبل از اینکه به عنوان ایجنت صحبت کنم کاری بس دشوار است که جایگاه راهنماها را توصیف نمایم، قطعاً شما عزیزان به حدی از آگاهی رسیدید که چنین توفیقی نصیب شما شده است که بتوانید در این جشن باشکوه شرکت نمایید؛ انسان‌هایی که به شناخت و آگاهی رسیده باشند قطعاً انسان‌های سپاسگزاری خواهند بود. مسلماً چنین سپاسگزاری تبعات خوبی به سمت رهجو خواهد داشت.

امروز نیز در لژیون سیگار خدمت عزیزان عرض کردم که خیلی زیباست وقتی از یک نانوایی نانی می‌گیرم هرچند که مبلغ آن را پرداخت نمودیم ولی با این حال از شخص نانوا بابت پخت نان تشکر و قدردانی کنیم یا زمانی‌ که سوار تاکسی هستیم، از راننده بابت همراهی نمودن در طول مسیر تشکر کنیم، با عنایت به تمثیل‌های فوق، شخص یاد می‌گیرد در محیط هایی همچون خانواده، محل کار، کارفرما، از کنگره و آقای مهندس و کلیه همکارانش سپاسگزاری کند که قطعاً این نوع سپاسگزاری دعوت از حال خوب می‌باشد.

همچنین اگر خواهان حال خوب هستید حتماً سپاسگزار و شکرگزار باشید، قرار نیست ما از جمله افرادی که در خسران و ضرر و زیان طی می‌کنند و یا جزو انسان‌های لفی خسر،  لکنود و  لکفور باشیم؛ قطعاً لازم است که بیاموزیم، سیستم یا مجموعه‌ای که در آن به ما کمک شده تا احیاء شویم و همچنین دوستانی که باعث شدند خط فکری ما تغییر کند و روند زندگی ما از آنها شکل درست گرفت، علم زندگی کردن را به ما آموختند، در سلامت جسم و درون ما تأثیرگزار بودند، قطعاً انسان‌هایی ستودنی هستند.

قابل ذکر است که راهنماها احتیاج به ستایش و یا پاکت نداشته و ندارند، به همین منظور درصورتی‌ که ما در قالب پاکت یا فاکتور بیرونی، ابراز محبت می‌کنیم نشان دهنده این است که ما انسان ناسپاسی نبوده و قدردان زحمات این عزیزان هستیم، قطعاً به دلیل آموزش‌های مفید کنگره است که راهنما توانسته بزرگترین مسائل و مشکلات زندگی شخصی خود را پشت سر بگذارد که موارد مالی نیز از این قاعده مستثنی نبوده، پس نیازی به دریافت پاکت از طرف رهجوی خود ندارد؛ با این تفاصیل، رهجو وظیفه خود می‌داند که پاک تقدیم راهنمای خود کند تا این سپاسگزاری به بهترین نوع خود شکل گرفته باشد.

در ادامه عرض کنم که رهجوها با قرار گرفتن در مسیر و چهارچوب‌های تعریف شده قطعاً می‌توانند سطح زندگی و جسمانی خود را نیز ارتقا بدهند و وضعیت جسمانی خود را متعادل کنند. بشود، چارچوب‌هایی که قرار گرفتن در آنها، همه تبعات خوبش به سمت خودمان باز می‌گردد؛ ما باید در عمل نشان دهیم که رهجو‌های فرمانبرداری هستیم؛ سپاسگزار و قدردان و قدرشناس راهنما و زحمات آنها هستیم. مرسی که به صحبت‌های من گوش کردید.

ضبط صدا: مسافر غلامعلی ل‌9، مسافر حمید ل‌18

تایپ: مسافر ناصر ل4، مسافر منصور ل‌4

ویراستار: مسافر رامین ل4

مسئول صوتی و دیتا شو: مسافر عظیم ل1، مسافر رضا ل2

تنظیم و ارسال: مرزبان خبری مسافر رسول

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .