English Version
English

راهنمایان کنگره، عاشق رهجوهای خود هستند

راهنمایان کنگره، عاشق رهجوهای خود هستند

سومین جلسه از دوره اول کارگاه‌های آموزش خصوصی کنگره ۶۰ ويژه همسفران نمایندگی باغستان کرج به استادی راهنما همسفر مهین، نگهبانی همسفر مهری و دبیری همسفر سمانه با دستور جلسه «هفته راهنما» روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۰ برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد:

قبل از هرچیز هفته راهنما را به اولین راهنمای کنگره ۶۰ جناب مهندس حسین دژاکام و استادهای ایشان تبریک و تهنیت می‌گویم و این هفته را به اولین راهنمای گروه خانواده خانم آنی بزرگ و تمامی مسافران، همسفران و راهنمایان کنگره ۶۰ به خصوص راهنمایان نمایندگی باغستان و راهنمایان خودم خانم فریده، خانم فاطمه و راهنمای مسافرم آقای فرزاد فریدونی تبریک و تهنیت می‌گویم.

راهنما یعنی نشان دهنده راه، مسیر درست و صحیح در کنگره، رهایی فرد به درمان منتهی می‌شود. کنگره ۶۰ براساس اصل پذیرفته شده کمک فرد رها شده از دام اعتیاد به فرد در حال مصرف مواد مخدر فعالیت می‌کند. یک راهنما تجربه اعتیاد را با گوشت و پوست و استخوان خود تجربه کرده است، اعتیاد در کنگره دیگر چیز پیچیده و مبهمی نیست، بلکه یک قفلی بوده که کلید این قفل توسط مهندس حسین دژاکام پیدا شده است.

در دنیا دو گروه در رابطه با اعتیاد و درمان آن صاحب نظر هستند؛ یک گروه پزشکان و روان‌پزشکان و متخصصینی که دوره اعتیاد را آموزش گرفتند، گروه دوم افرادی که تجربه اعتیاد را دارند و درمان شدند و به رهایی رسیدند که راهنمایان کنگره شامل گروه دوم می‌شوند که در کنگره درمان شدند و به رهایی رسیدند و راهکار را کاملاً یاد گرفتند.

در کنگره برای رسیدن به جایگاه راهنمایی باید خود فرد مصرف کننده، در کنگره درمان شده باشد، راهنمایی و آموزش‌های کنگره را دریافت کند، وقتی بعد از ۱۰ تا ۱۱ ماه به رهایی رسید در سفر دوم در کنگره بماند و خدمت کند، سایر آموزش‌ها را در کنگره بگیرد، دانایی و آگاهی خود را بالا ببرد؛ ارتباط بین جسم و مواد مخدر را تشخیص بدهد، از روش DST به درمان رسیده باشد، علم و دانش شناخت و آگاهی و همه چیز در ارتباط با درمان اعتیاد را گرفته باشد، بعد از این‌که به رهایی رسید و ادامه داد می‌تواند در کنگره راهنما بشود. وقتی آزمون می‌دهد باید نمره‌اش از ۱۸ به بالا باشد. بعد از این‌که آزمون داد، رهجو بایستی از راهنما و بعد ورزشبان آن رشته‌ ورزشی که هست، از مرزبان‌ها از نظر اخلاق و رفتار که همکاری او در شعبه چطور بوده است و ... تأییدیه بگیرد، باید تاییدیه از دیده‌بان‌ راهنمایان بگیرد، مصاحبه با جناب مهندس و دست آخر بستن پیمان و گرفتن شال زیبای نارنجی است.

واقعاً باید خیلی تلاش و کوشش کنیم تا به آن مرحله راهنمایی که  عشق بالایی است برسیم و من این را برای شما تک‌تک عزیزان آرزو دارم که به آن حس و حال و عشق راهنمایی برسید و در کنگره و در جامعه خدمتگزار باشید. استاد سردار می‌گویند: «ما برای آموزش و خدمت پا به این حیات نهاده‌ایم؛ ابتدا آموزش بگیریم و بعد خدمت درست انجام دهیم» و جای دیگر می‌گویند: «اگر یک نفسی را احیاء کنیم، گویی تمام نفس را احیاء کرده‌ایم».

در کنگره، ارتباط بین شاگرد و راهنما بالاتر از رابطه استاد و معلم با رهجو است. رهجو باید گوش به فرمان راهنما باشد و احترام راهنما را داشته باشد؛ متقابلاً هم راهنما و رهجو به یکدیگر احترام بگذارند تا به آن حال خوش و درمان و رهایی برسند. واقعاً راهنمایان کنگره عاشق رهجوهای خود هستند، با شادی رهجو شاد و با ناراحتی او ناراحت می‌شوند، زمانی که اشک رهجو در بیاید شاید راهنما حفظ ظاهر کند؛ اما در درون ده برابر او اشک می‌ریزد.

یکی از آموزش‌های مهمی که در کنگره ۶۰ می‌گیریم شکرگزاری و قدردانی است، ما باید قدردان خداوند باشیم، از خداوند شاکر باشیم که چنین مکانی برای ما گذاشته تا مسافران بیایند و به رهایی برسند و خود ما به حال خوش برسیم. این‌جا ما از راهنمای خود با دلنوشته‌ای، بیانی، پاکتی قدردانی کنیم. از خداوند برای آقای مهندس طول عمر با عزت خواستارم.

در ادامه جلسه، جشن هفته راهنما با حضور همسفران با شور و شوق برگزار شد.

مرزبانان کشیک: مسافر احسان و همسفر اشرف
تایپ: همسفر بهناز رهجوی راهنما همسفر سارا (لژیون دوم)
عکاس خبری: همسفر یلدا رهجوی راهنما همسفر سارا (لژیون دوم)
ویراستاری و ارسال: همسفر فاطمه رهجوی راهنما همسفر سارا (لژیون دوم)
همسفران نمایندگی باغستان کرج

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .