English Version
English

راهنمایان؛ راه‌بلدان مسیر درمان اعتیاد

راهنمایان؛ راه‌بلدان مسیر درمان اعتیاد

دوازدهمین جلسه از دوره سی و دوم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره۶۰، نمایندگی وحید؛ ویژه مسافران، با استادی راهنما مسافر محمد، نگهبانی مسافر مسعود و دبیری مسافر مهدی، با دستور جلسه " هفته راهنما " دوشنبه 10 اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز به کارکرد.

سخنان استاد:
خدا را شاکرم در این جایگاه قرار گرفتم تا بتوانم خدمت کنم و آموزش بگیرم. امروز جشن هفته راهنما می‌باشد امیداورم با کمک و همکاری شما جشن باشکوهی  برگزار کنیم. اولین شخصی که توانستند با روش دی اس تی به درمان قطعی برسند جناب مهندس بودند؛ ایشان اولین راهنمای کنگره 60 هستند و این روز را به ایشان و خانواده محترمشان تبریک میگویم، وقتی جناب مهندس به درمان رسیدند کسانی را از مسیر سرد و یخبندان نجات دادند و این عزیزان هم ادامه‌ دهنده راه جناب مهندس بودند و این مسیر را گسترش دادند. وقتی برای اولین بار راهنمای خودم را دیدم غریبه‌ای، آشنا بودند با اولین نگاه تحت تاثیر ایشان قرار گرفتم و گوش‌ به‌ فرمان راهنمای خود بودم.

در خارج از کنگره کسی نمی‌تواند صحبت‌های فردی که دچار اعتیاد است را درک نماید؛ ولی زمانی که به کنگره مراجعه می‌کند و توسط راهنمای تازه‌واردین مشاوره می‌گردد آرامش گرفته و متوجه می‌شود کاملاً او را درک می‌نماید زیرا خارج از این محیط هیچ‌کس نمی‌تواند این اطمینان و آرامش خاطر را به  فرد مصرف‌کننده بدهد. به‌ طور کلی راهنماها راه‌ بلد مسیر درمان اعتیاد می‌باشند و رهجو باید خود را به آن‌ها بسپارد تا بتواند از این مسیر پر پیچ‌ و خم عبور کند؛ زیرا این مسیر را خودش طی کرده و دانش گذر از این مسیر را می‌داند. راهنما امید را درون شخص مصرف‌کننده ایجاد می‌کند تا پس از سپری کردن 10 الی 11  ماه به درمان قطعی و حال خوش برسد. خدا را شاکر هستم که کنگره 60 طبق قوانین تعیین‌شده پیش می‌رود و رهجویان با گرفتن آموزش از راهنماها و طی کردن مراحل مشخص‌شده همین مسیر را ادامه می‌دهند. عملی که راهنماها انجام می‌دهند کاملاً بر اساس عشق و محبت می‌باشد، با توجه به شرایط سخت جامعه و تحمل دشواری و سختی‌های فراوان بدون هیچ‌گونه چشم‌داشتی تلاش می‌نمایند تا فرد مصرف‌کننده را که راه خودش را گم‌کرده،  را به مسیر درست هدایت کنند و در صراط مستقیم قرار بدهند تا درمان رسیده، و این حال خوب را نمی‌توان با چیزی قیاس نمود.

جشن امروز هم در کنگره 60 برای یادآوری به رهجویان می‌باشد که قبلاً در چه شرایطی بودند و اینک در چه جایگاهی قرارگرفته‌اند. خدا را سپاسگزار هستم که در کنگره چنین جشن‌هایی وجود دارد تا بتوانیم اندک محبت و زحماتی را که راهنماها برایمان کشیده‌اند را جبران نماییم ولی بهترین پاداش برای راهنما این است که یک شخص مصرف‌کننده یا که یک‌مرده متحرک است را بتواند احیا کرده و به زندگی بازگرداند

برگزاری جشن هفته راهنما

 

تایپ و ویرایش: مسافر حمزه

تنظیم و ارسال: مسافر منصور

عکس: مسافر مجتبی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .