English Version
English

راهنما را می‌توان به یک مثلث علم و دانش،تجربه و عشق تشبیه کرد

 راهنما را می‌توان به یک مثلث علم و دانش،تجربه و عشق تشبیه کرد

با سلام و درود خدمت اعضای کنگره ۶۰؛ خداوند را سپاسگزاریم که خلقت و هستی را بنا نهاد تا ما انسان‌ها در آن آموزش گرفته و خدمت نماییم و به تکامل برسیم. در خدمت یکی از راهنمایان محترم شعبه سهروردی، مسافر اصغر هستیم تا با ایشان در مورد دستور جلسه << هفتۀ راهنما >> گفتگویی داشته باشیم؛ نظر شما عزیزان را به خواندن این مطلب جلب می‌نماییم.

لطفاً خودتان را به رسم کنگره معرفی نمایید؛

سلام دوستان اصغر هستم یک مسافر
با تخریب یازده سال وارد کنگره شدم، آنتی ایکس مصرفی تریاک، شیره، متادون؛ چهارده ماه به روش دی‌اس‌تی با داروی اوتی به استادی راهنمای محترم آقا رضا شوشتری سفر کردم رهایی یازده سال و دو ماه.

قبل از هر چیز هفته راهنما را به بنیان و نگهبان کنگره ۶۰ که اولین راهنمای کنگره می‌باشد و همچنین به راهنمایان بسیار گران‌قدر و به سر کار خان آنی و راهنمایان گروه خانواده و همسفران تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

راهنما کیست و اساس کار آن در کنگره ۶۰ چیست؟

راهنما در کنگره ۶۰ بر اساس اصل پذیرفته شده کمک فرد رها شده از دام اعتیاد به فرد در حال مصرف مواد مخدر فعالیت می‌نماید، امروزه در تمام دنیا دو گروه به عنوان صاحب نظر در معقوله اعتیاد به رسمیت شناخته می‌شوند. گروه اول پزشکان و روانپزشکان و یا متخصصین که دوره‌های مختلف تخصصی اعتیاد را گذرانده باشند و گروه دوم افرادی که تجربه مصرف موادمخدر، اعتیاد و رهایی را دارا می‌باشند. راهنما را می‌توان به یک مثلث علم و دانش، تجربه و عشق تشبیه کرد. راهنما فردی است که سه ضلع این مثلث را جهت درمان اعتیاد می‌داند یا به عبارتی می‌توان سه برداشت از جایگاه راهنما از این مثلث داشت.

اولین برداشت و اولین پلان جایگاه راهنما در کنگره ۶۰ این است که راهنما خود در گذشته یک فرد مصرف کننده مواد مخدر بوده است و با وارد شدن در کنگره ۶۰ با استفاده از متد دی‌اس‌تی توانسته است اعتیاد خود را درمان کند و به رهایی برسد که این تجربه می‌شود.

دومین برداشت از جایگاه راهنما این است که فرد رها شده از دام اعتیاد بایستی در سفر دوم آموزش‌های لازم را ببیند و علم و دانش، شناخت کامل مواد مخدر و انسان را کسب نماید که از نظر آموزش و جهان‌بینی قبول می‌شود که کسب عمل و دانش است.

سومین برداشت از جایگاه راهنما در کنگره۶۰ که بسیار مهم و حساس است؛ یعنی عشق، راهنما در کنگره یعنی عاشق بودن، عاشق خدمت کردن، عاشق کمک به هم نوع خود و عاشق رها شدن مصرف کنندۀ مواد مخدر است. یک راهنما با تمام وجود خود تلاش می‌کند تا طعم شیرین رهایی و آزادی از دام اعتیاد را که چشیده است به دیگران نیز بدهد. همانگونه که دیگران برای خارج شدن او از جهنم اعتیاد و رساندن او به بهشت رهایی و آزادی تلاش کرده‌اند.

انسانی که آموزش می‌دهد چه فایده‌ای برای   خودش دارد؟

قطعاً برای خودش فایده‌های زیادی دارد. در کنگره ۶۰ کسی که آموزش می‌دهد مانند یک نجات دهنده است، نجات دهنده‌ها یک نقطه مثبتی که دارا هستند این است که وقتی به کسی کلیدی می‌دهند، یک کلید برای خودشان آشکار می‌شود یعنی هر بار به کسی کمک می‌کنند یک جریان انرژی به سمت خودشان بر می‌گردد. دومین فایده‌ای که دارد، در کنگره۶۰ علم و دانش بی نظیری وجود دارد و برای فراگیری این علم و دانش بی‌نظیر، بهترین مسیر رسیدن به جایگاه راهنمایی می‌باشد، چرا که هر فردی اگر بخواهد مطلبی را بیاموزد، با گوش کردن به آن مطلب تقریباً سی درصد آن مطلب را می‌آموزد و یا اگر آن مطلب یا موضوع را به تصویر بکشد، یعنی اگر نقاشی و یا به صورت فیلم باشد، شصت درصد موضوع یا مطلب را می‌آموزد.

اما اگر شخصی آن مطلب را آموزش دهد یعنی تدریس کند تقریباً نود درصد مطلب را می‌آموزد. همانطور که می‌دانید ما در کنگره یاد گرفتیم و آموزش دیدیم که انسان برای دو هدف والا به این کره خاکی قدم می‌گذارد، آموزش و خدمت کردن و برای همین اصل مهم، کنگره هفته‌ای را به نام هفته راهنما جهت قدردانی و سپاسگزاری از راهنمایان عزیز گذاشته است و ما این هفته را جشن می‌گیریم. مصداق شعر معروف:

اگر حق را در خلق نیابی

بیابی خانه اما در نیابی

بنابراین درب ورودی قدر دانی و شکرگزاری از باری تعالی است و قدر دانی و تشکر از انسان‌هاست.

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .