English Version
English

خلاصه سی‌دی اشراق

خلاصه سی‌دی اشراق

چشم انسان همه چیز را می‌بیند اما خودش را نمی‌بیند مگر جلوی آینه، انسان نیز همین‌طور عمل می‌کند. تمام بدی‌های دیگران را می‌بیند اما بدی‌های خودش را نمی‌بیند. مهم‌ترین مسئله‌ای که در رأس امور قرار دارد خلق و خوی انسان است. یکی از ویژگی‌های رسول خدا، داشتن خلق عظیم و اخلاق نیکو بود. آدمه‌ایی که خلق نامناسب دارند، خودشان در رنج و عذاب هستند. کسی که اخلاق خوب ندارد مانند حوض کثیفی مملو از آب تیره و آلوده است. این موضوع بسیار مهمی است که بایستی به آن توجه کنیم. افراد بدخلق، خودبین، یک دنده‌، متکبر هستند و منیت بالایی دارند.
خلق نیکو این است که انسان بتواند با همه انسان‌ها ارتباط بگیرد و برخورد ملایم داشته باشد. برای این کار باید انسان‌ها را دوست بداریم و برای دوست داشتن، نیاز به فهم و شعور و آگاهی بالایی داریم؛ به عبارتی بتوانیم انسان‌ها را درک کنیم. تمام ضد ارزش‌ها و صفات بد حوض شفاف و زلال انسان را به حوض کثیف و تیره تبدیل می‌کنند. صفاتی مانند دروغ، قضاوت، کم فروشی. ما وظیفه داریم اخلاق خوب داشته باشیم و طریقه درست صحبت کردن را یاد بگیریم.
اشراق به معنای نور است، اشراق جهانی نورانی است و مثل جهان فیزیکی نیست. ما در جهان فیزیکی و پایین زندگی می‌کنیم که هم نور دارد و هم دود؛ و هر چقدر پالایش شویم و بالاتر برویم وارد جهان اشراق می‌شویم. اگر بخواهیم به آسایش و آرامش برسیم بایستی حوض درون‌مان روان و زلال و شفاف باشد و برای رسیدن به این مهم بایستی تلاش کنیم که فرامین و دستورات الهی را بشناسیم و عمل کنیم.

نگارش و تایپ: همسفر الناز (از لژیون یازدهم)
ویرایش: همسفر الهه (خدمتگزار سایت از لژیون یازدهم)
ارسال: همسفر فاطمه (خدمتگزار سایی)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .