English Version
English

خلاصه سی‌دی نامه ۳

خلاصه سی‌دی نامه ۳

آقای مهندس در این سی‌دی‌ در مورد مسائل فنی و درمان اعتیاد صحبت کرده‌اند. ایشان فرمودند که سازمان بهداشت جهانی، اعتیاد را مسمومیت مزمن و وابستگی داروئی اعلام کردند که از دیدگاه آقای مهندس تعریف غلطی بود. بنا بر این نظریه، مسمومیت فرآیند خاصی دارد؛ ولی اعتیاد مسئله دیگری است و در بیماری‌ها وابستگی نداریم، مفهوم و معنی ندارد و به نتیجه نمی‌رسیم.
در گروه‌های دیگر اعتقادی به درمان اعتیاد ندارند و در جهان پزشکی و در کشورهایی که از لحاظ علمی پیشرفته هستند به دنبال کشف واکسن اعتیاد می‌باشند و آن‌ها هم به نتیجه نرسیدند؛ چون جزئیات مسئله را بررسی نکرده‌اند تا قضیه روشن شود. بعضی دیگر هم اعتقاد دارند که اعتیاد بیماری ذهنی و روانی و جزء اختلالات است، این هم مفهوم درستی ندارد. حالا یک سوال پیش می‌آید که بیماری ذهنی چیست؟
ذهن جزئی از جسم است، تعریف روان را هم در مکتب‌های مختلف در فلاسفه و عقل‌گرا و غیره هر کدام تعریفی ارائه داده‌اند؛ ولی نظر ما این است که تمام حالات روحی و روانی ما از قیبل خوشحالی، ناراحتی، ناامیدی، ترس، بیماری، گرایش به خودکشی و مصرف موادمخدر یا قرص‌های روان‌گردان ریشه در جسم و فیزژلوژی دارد. ساختار روان و جسم در مجموع مکمل هم هستند و تاثیرگذار بر روی هم و از هم جدا نیستند.
در جسم ما میلیارد‌ها باکتری مفید وجود دارد که ریزتر از سلول هستند و حیات ما بستگی به این‌ها دارد. ما در اثر مصرف تغذیه نامناسب و مواد افزودنی در خوراکی‌ها‌ی ناسالم به باکتری‌های بدن آسیب می‌زنیم و باعث می‌شویم آن‌ها از بین بروند. مشکلات عدیده‌ای در سیستم گوارش ما از قبیل کولیت روده، یبوست و غیره به وجود می‌آید.
تریاک به عنوان شاخص انتخاب شده است که دارای ۲۵ نوع آلکالوئید از مشتقات و ترکیبات آن مفید و موثر می‌باشد که مهم‌ترین آن از قبیل مرفین، کدیئن ، نارسئین است که در بیان DNA و بیان ژن‌ها تاثیرگذار است. شخص مصرف‌کننده در اثر قطع مصرف مواد تغییر در بیان ژن‌ها و رفتارهای نابهنجار از خود نشان می‌دهد که عکس‌العمل‌های آشکار و پنهان دارد. عکس‌العمل‌های پنهان حساس‌ترین و کلیدی‌ترین و ریشه‌دارترین مشکل درمان شناخته شده است.
بنابراین علت تمام این حالات، افکار و اندیشه ریشه در جسم دارد که باید سیستم شبه‌افیونی بدن فرد مصرف‌کننده به بازسازی برسد تا به تعادل برسد.
انسان مثل باغ و مزرعه‌ای است که هر گل و گیاهی برای اینکه به حیات خودش ادامه دهد باید ریشه در خاک داشته باشد. انسان هم برای اینکه بتواند بیماری‌های جسمی و روانی را درمان کند بایستی به جسم توجه کند و ریشه آن را در جسم جستجو کند تا به حیات خود ادامه دهد.
در کلام آخر کل این حالات روحی، روانی و جسمی در بیان ایپوژنیتک یعنی تنظیم بیان ژن‌ها تاثیر‌گذار می‌باشد و می‌تواند آن‌ها را از تنظیم خارج کند.

خلاصه سی‌دی: نامه ۳
به قلم: راهنمای تازه‌واردین همسفر سکینه از لژیون هفتم
ویراستار: همسفر زهره (خدمتگزار سایت از لژیون ششم)
تنظیم و ارسال: همسفر مرضیه (خدمتگزار سایت)
همسفران نمایندگی کاسپین قزوین

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .