English Version
English

راهنما در کنگره تمام خودش را می‌گذارد تا رهجو به درمان و حال خوش برسد (نمایندگی یاس)

راهنما در کنگره تمام خودش را می‌گذارد تا رهجو به درمان و حال خوش برسد (نمایندگی یاس)

سیزدهمین جلسه از دوره شصتم سری کارگاه‌های آموزشی- خصوصی خانم‌های مسافر و همسفر نمایندگی یاس اصفهان، با استادی راهنمای تازه واردین مسافر فاطمه، نگهبانی مسافر مریم و دبیری مسافر معصومه، با دستور جلسه «هفته راهنما» روز شنبه ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ رأس ساعت ۱۳:۳۰ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان فاطمه هستم یک مسافر
خداوند را بابت خدمت در این جایگاه سپاسگزارم. وظیفه سنگینی بر گردن من است، امیدوارم بتوانم حق مطلب را ادا کنم. این هفته باشکوه را خدمت اولین راهنمای کنگره ۶۰ جناب آقای مهندس و خانواده محترمشان، همچنین خانم فریبا اولین راهنمای شعبه یاس و کلیه راهنمایان عزیز با شال نارنجی، سبز و سورمه‌ای تبریک و تهنیت عرض می‌کنم، امیدوارم در هر جایگاهی که هستید موفق باشید. ما باید قدردانی را همیشه داشته باشیم و این را بدانیم که ما از سیاه‌چاله‌ها وارد نور شدیم و هرگز فراموش نکنیم از کجا به این جایگاه رسیده‌ایم.
واژه راهنما یعنی راه بلد؛ کسی که دست رهجو را می‌گیرد و او را راهنمایی می‌کند تا از تاریکی به نور برسد. راهنمایان کنگره بسیار پرقدرت هستند، و به گفته جناب مهندس؛ در هیچ کجای جهان کسی مثل یک راهنما وجود ندارد، راهنما می‌تواند به دیگران کمک کند تا از اعتیاد خارج شوند. من بعد از ۱۵ سال اعتیاد به شیشه، می‌دانم تنها چیزی که مرا از آن دام نجات داد، متد DST، داروی OT و همینطور کمک راهنمایم بود. من از این مکان حس‌های خوبم را برای راهنمای سفر اولم خانم پونه می‌فرستم و برایشان حال خوب را خواستارم، چراکه حال دل من اکنون خوب است.
امیدوارم در این هفته با آموزش‌هایی که گرفته‌ایم بتوانیم به بهترین نحو از راهنمایان خود قدردانی کنیم. تمامی این جشن‌هایی که برگزار می‌شوند، برای آموزش به من نوعی می‌باشد، که قدردانی کردن را یاد بگیرم. راهنما در کنگره تمام خودش را می‌گذارد تا رهجو به درمان و حال خوش برسد. آری، عشق بلاعوض مختص راهنمایان می‌باشد. راهنما هم، جذبه یک پدر را دارد و هم مهر و محبت یک مادر را، و کار سختی را بر گردن دارد.
یک معلم زمانی که درس می‌دهد تمامی دانش‌آموزانش در یک مرتبه سن و سواد هستند، ولی یک راهنما با مصرف‌کنندگان متفاوتی سروکار دارد، و این موضوع بسیار مهمی می‌باشد. راهنما با تک‌تک این عزیزان با صبوری برخورد می‌نماید.
و نکته آخر اینکه باید قدر تمامی راهنمایان را داشته باشیم و امید است بتوانیم به بهترین شکل از این عزیزان قدردانی کنیم. این قدردانی کردن به نفع خود ما می‌باشد، چراکه می‌آموزیم بیرون از کنگره هم این کار را انجام بدهیم، و اگر کسی کاری برای ما انجام داد، وظیفه آن شخص ندانیم و قدردان باشیم.

تایپ: راهنما همسفر هانیه، لژیون دوازدهم - نمایندگی یاس
ویرایش: مسافر نگین، لژیون هجدهم - نمایندگی یاس
بازبینی و ارسال: مسافر خاطره

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .