English Version
English

کنگره عشق است

کنگره عشق است

تعدادی از رهجویان لژیون هشتم از نمایندگی رودکی پیرامون دستورجلسه «هفته راهنما» مشارکت کرده‌اند که در ادامه می‌خوانیم.

سلام دوستان رقیه هستم همسفر

عشق یعنی مشکلی آسان کنی/ دردی از درمانده‌ای درمان کنی
در میان این‌همه غوغا و شر/ عشق یعنی کاهش درد بشر
عشق یعنی گل بجای خار باش/ پل بجای این‌همه دیوار باش
عشق یعنی ترش را شیرین کنی/ عشق یعنی نیش را نوشین کنی
عشق یعنی دشت گل‌کاری شده/ در کویری چشمه‌ای جاری‌شده
هرکجا عشق آید و ساکن شود/ هرچه ناممکن بود ممکن شود

کنگره عشق است و راهنما چون نوری ساطع‌شده بر دل انسان‌هایی می‌تابد که در ظلمت و تاریکی درون خود به دام افتاده‌اند. خانم ساره عزیز، راهنمای خوبم، زبانم قاصر است برای بیان خوبی‌های شما، وجودم ناتوان برای سپاسگزاری از لطف و محبت شماست. سال‌ها به دنبال یک روانشناس ماهرمی گشتم تا حالم را بهبود بخشد، خشم و کینه درونم را درمان کند؛ اما دریغ از کمی حس خوب که من را آرام کند و تنها پیشنهاد آن‌ها قرص‌های آرام بخشی بود که من کاملاً مخالف بودم.
روزی که  وارد کنگره شدم و لژیون خانم ساره را انتخاب کردم، گرما و نوری را حس کردم که تابه آن لحظه احساس نکرده بودم؛ اگر امروز آرام و خوشحال،‌ امیدوار و خوشبخت هستم همه این‌ها را مدیون آقای مهندس دژاکام و خانم آنی عزیز، همچنین خانم ساره عزیزم و دیگر اعضای محترم کنگره ۶۰ می‌دانم. خداوند را به خاطر وجود شما عزیزان سپاسگزارم.

سلام دوستان مژگان هستم همسفر

قبل ازهر چیز هفته راهنما را به بنیان کنگره ۶۰، آقای مهندس و تمامی راهنمایان عزیز بخصوص راهنمای خوبم تبریک و تهنیت عرض می‌کنم. من در ابتدا هیچ انگیزه‌ای برای ادامه زندگی نداشتم، هر صبح که از خواب بیدار می‌شدم از خدای خودم می‌خواستم کمکم کند و راهی به من نشان بدهد تا اینکه خداوند دعای مرا اجابت نمود و مسیری را به من نشان داد.

در این مسیر فرشته‌ای را با من همراه کرد به نام راهنما، عشق و محبت راهنما تا حدی است که تازه‌وارد را در همان لحظه اول جذب خود می‌کند. روزی که ایشان را دیدم، تمام وجودم را غصه فراگرفته بود، راهنمای عزیزم مرا در آغوش کشید و با آرامش خود، من را آرام و دلگرم کرد، راه را نشانم داد تا جادهٔ پرپیچ‌وخم زندگی را با امید طی کنم. ای راهنما، ای نمایانگر راه، ای نشان‌دهنده مسیر تاریکی به نور، ای نمایانگر مسیر بهشت و نجات‌دهنده از جهنم درون، تو را سپاس می‌گویم. راهنمایان از صمیم قلب خدمت می‌کنند و هیچ چشم‌داشتی ندارند. راهنما با القاء و احیاء تجربه خودش را در اختیار رهجو قرار می‌دهد تا از ضدارزش‌ها دوری کندو در مسیر صراط مستقیم قدم بردارد. من با آموزش‌هایی که از کنگره و راهنمای خودم گرفتم، توانستم بمانم و نیروهای بازدارنده را پشت سر بگذارم.

راهنمای عزیزم؛ سپاس در برابر ایثار شما، ذره‌ای بیش نیست. چگونه قدردانی کنم؟! آرامش و حال خوب امروزم را مدیون شما هستم. من عشق و محبت را از راهنمای دلسوزم دریافت کردم و راه برایم نمایان شد، مسیر زندگی بر من هموار گشت، جسم و روح مردهٔ مرا جان دوباره بخشید، برای این حال خوبم بی‌نهایت سپاسگزارم امیدوارم با فرمان‌برداری، قدردان زحمات ایشان باشم. پایدار باشید تا برای هزاران انسان دیگر مانند من بمانید. برایتان بهترین‌ها را آرزو می‌کنم و از درگاه ایزد منان می‌خواهم به برکت زحمات نابتان به تمام خواسته‌هایتان برسید. در پایان مجدد این هفته خجسته را خدمت شما و تمامی راهنمایان گرامی تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

سلام دوستان الهام هستم همسفر

راهنما؛ یعنی نشان‌دهنده مسیر تاریکی به نور، غم به شادی، نفرت به عشق، یعنی نمایانگر راه رسیدن به آرامش، نشان‌دهنده راه بهشت و نجات از جهنم درون هست.
شما مرا از جهنمی که سال‌ها وجودم را تسخیر کرده بود، نجات دادی، از من خواستی تا بنویسم در کنگره چه آموخته‌ام؟ و من گفتم و نوشتم که کنگره دری بود که خداوند بعد از صدها در بسته به روی من گشود. حال می‌دانم هر راهی برای دیده شدن، وجود یک نفر را می‌طلبد و برای من آن‌یک نفر شما بودید. شما که خودتان این راه را طی کرده‌اید، درست مانند یک میزبان پر از عشق و ایثار، مرا که خسته و درمانده بودم پذیرفتید.

هزاران بار این سؤال را پرسیده بودم؛ خداوندا؛ چرا کسی نیست که راه و رسم زندگی را به من بیاموزد؟ گویی خداوند صدایم را شنید و برای نجات من از ظلمت و تاریکی راهنمایی فرستاد. راه رسیدن به خداوند؛ همین نزدیکی بود اما چشم دل من نابینا بود. گام نهادن در این راه با حضور عاشقانه راهنمای خوبم به خواست و مشیّت خداوند صورت گرفت. چگونه از شما بنویسم؟ شما که واژه‌ها را آسمانی می‌کنید و مهربانی و آرامشتان، سرشار از ایمان و یقین است.

شک ندارم، تنها حضور خداوند در لحظات زندگی‌تان می‌تواند عامل این حجم از آرامش و متانت باشد. راهنمای مهربانم؛ واژهٔ سپاس در برابر ازخودگذشتگی‌ها و ایثار شما، ذره‌ای بیش نیست. تنها دارایی من برای شما؛ دعای خیری است که به‌پاس تمام الطافتان می‌توانم بدرقه راهتان کنم تا بمانید و برای هزاران هزار انسان دیگر همانند من، پایدار باشید. آرامش امروزم، حال خوشم، سلامت جسم و روحم، همه و همه به خاطر تلاش‌های بی‌وقفه، ایثار و ازخودگذشتگی شما بوده است. از اعماق قلبم هفته راهنما را به شما و تمام کمک راهنمایان کنگره ۶۰ تبریک می‌گویم.

ویرایش: همسفر اعظم رهجوی راهنما همسفر فریبا (لژیون سوم)
تنظیم مطلب: همسفر فاطمه رهجوی راهنما همسفر افسانه (لژیون دهم)
ارسال مطلب: مرزبان خبری همسفر سمیه
همسفران نمایندگی رودکی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .