English Version
English

راهنما فقط با پیوند عشق و محبت به رهجو کمک می‌کند.

راهنما فقط با پیوند عشق و محبت به رهجو کمک می‌کند.

پنجمین جلسه از دوره سی و هشتم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی نیما یوشیج بهشهر، به استادی راهنمای محترم تازه‌واردین مسافر میثم  ، نگهبانی مسافر محمدعلی و دبیری مسافر پرویز با دستور جلسه( هفته راهنما)روز یکشنبه۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

آنچه باور است محبت است و آنچه نیست ظروف تهی است. دوستان تنها پیوند محبت است که ما را بهم متصل نگاه خواهد داشت.

سلام دوستان میثم هستم مسافر؛ من هم خداوند را شاکرم که یک‌بار دیگر این اجازه صادر شد که در این جایگاه قرار بگیرم تا خدمت کنم و آموزش بگیرم. در ابتدا این هفته قشنگ را در رأس به جناب مهندس بنیان و نگهبان کنگره۶۰ و استاد امین و خانواده محترمشان و کلیه راهنمایان کنگره ۶۰ و به‌خصوص راهنمایان شعبه نیما یوشیج و راهنمای درمان مواد خودم آقا مهدی یوسفی و راهنمای سفر دوم جهان‌بینی آقا حمید و راهنمای درمان ویلیام آقا رجب کمال تقدیر و تشکر می‌نمایم که در این راه کمک کردند تا به حال خوش برسم.

 دستور جلسه: هفته راهنما باید این مطلب را بیان کنم که راهنما در کنگره از جایگاه و اهمیت بالایی برخوردار است. راهنما کسی است که تمام این مسیر را پشت سر گذاشته و از مصرف تا قطع مواد را گذرانده است و یک سال پس از رهایی در آزمون شرکت نموده و پس از قبولی در آزمون با پشت سر گذاشتن چند مرحله مانند ورزش، انظباط، و مصاحبه توسط دیده‌بان مربوطه و تا دریافت شال از جناب مهندس را سپری کرده است. ما در کنگره چهار جشن داریم که برای سپاسگزاری از کسانی که برای ما زحمت می‌کشند برگزار می‌شود. هفته راهنما هفته قدردانی از راهنمایان است. من زمان مصرف در کجا و در چه حال بودم و با کمک راهنما اکنون در این جایگاه قرار دارم. هر مصرف کننده وارد کنگره می‌شود یک راهنما دارد و هر راهنما بدون هیچ چشم‌داشتی حتی بدون اینکه یک ریال پول دریافت کند فقط با پیوند عشق و محبت به رهجو کمک می‌کند. در بیرون از کنگره برای مردم شاید قابل باور نباشد در هفته ۳ روز بدون هیچ مبلغ دریافتی در کنگره خدمت می‌کنیم و این از آموزش‌های کنگره است. همه ما مصرف کننده بودیم و بعد از رهایی دید و نگاه ما عوض شده تا به افرادی غیر از خودمان کمک کنیم. همانطور که جناب مهندس فرمودند: ما باید قدردان کسانی باشیم که در کنگره خدمت می‌کنند و قدردانی به صورت زبانی، یا نوشتاری، و توسط پاکت که هرکس به توان خود در پاکت از راهنمای خود قدردانی می‌کند. ما اگر تشکر کردن در کنگره را بیاموزیم بی شک می‌توانیم در خانواده و جامعه هم کاربردی کنیم. من در زمان مصرف از همه خانواده طلبکار بودم که برای من کاری نکرده‌اید ولی آنها ۳۰ سال از من نگهداری کردند خانه و سرپناه دادند ولی من هیچ وقت قدر آنها را ندانستم و همیشه طلبکار بودم ولی اکنون در کنگره با آموزش جهان‌بینی یاد می‌گیریم چگونه تشکر و قدردانی کنم من در زمان مصرف اصلا تشکر بلد نبودم ولی اکنون در زندگی خود کاربردی کرده‌ام. باز هم خداوند را شاکرم که در مسیر کنگره قرار دارم و آموزش می‌گیرم و مجدد به تمام راهنمایان شعبه نیما یوشیج تبریک عرض می‌نمایم.  در پایان از اینکه با سکوت خود به صحبتهای من گوش دادید متشکرم.

تایپ: مسافر حسین 

عکس: مسافر مسلم

ارسال گزارش: مسافر مسلم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .