English Version
English

راهنما، کلید رهایی از تاریکی

راهنما، کلید رهایی از تاریکی

راهنما همسفر سحر از نمایندگی رودکی پیرامون دستورجلسه《هفته راهنما》چنین نوشت:
این هفته باارزش است، این هفته را خدمت بنیان و نگهبان کنگره ۶۰، اولین استاد کنگره ۶۰ و خدمت تک‌تک اعضا خانواده آقای مهندس و تمامی راهنماهای محترم راهنمای مسافرم آقای مهدی و راهنمای خودم خانم مستانه تبریک عرض می‌کنم.
اساس کار خداوند از آفریدن در این جهان آموزش و خدمت است، خداوند قوانین را برمبنای آموزش قرار دادند. برای هر قومی پیامبرانی فرستادند تا انسان‌ها را راهنمایی کنند، در خانواده پدر و مادر را قرار دادند و در کنگره هم رب و معلم وجود دارد که به آن راهنما گفته می‌شود. زیبایی آن این است که شخص با حال خراب در تاریکی و سیاهی وارد کنگره می‌شود که راهنما آهسته‌آهسته با دادن آموزش و تجربیات خودش که در کنگره کسب کرده، رهجو را از دل تاریکی به سمت نور و روشنایی می‌برد.

راهنما فردی است که چراغی در دست دارد، در مسیر گذرگاه‌های سخت زندگی جلوتر از رهجو است و راه را به او نشان می‌دهد؛ چون خودش قبلاً این مسیر را رفته و از گذرگاه‌های سخت عبور کرده است. راهنما باید خودش مسیر درست را د ر کنگره برود این قوانین و اصول را در کنگره رعایت کند تا بتواند درس درست را به رهجو ی خودش بدهد که رهجو هم بتواند در مسیر مستقیم حرکت کند. کنگره ۶۰ به ما روشنایی را نشان می‌دهد و می‌گوید: بدی بد است، خوبی خوب است.

موضوع بسیار مهم و باارزش این است که راهنما در کنگره ۶۰ یعنی عاشق بودن، عاشق خدمت بودن، عاشق کمک به همنوع، عاشق رهایی و آزادی را که چشیده است را دیگران هم بچشند. این نشانه یکی از بارزترین نشانه‌های حرکت درست و درمان کامل اعتیاد در کنگره ۶۰ است. همان بند عشقی که در پیام سفر اول وعده‌ هم داده شده است.
آموختن درست یا عمل سالم در کنگره خیلی مهم است اینکه ما بیاموزیم به دیگران هم یاد بدهیم افرادی که به دیگران آموزش می‌دهند بار معنوی زیادی را در زندگی خودشان دارند خصوصاً اگر بدون چشم‌داشت عمل کنند.
استاد امین می‌فرمایند: راهنما کلید رهایی از تاریکی را به رهجو ی خود می‌دهد و حل مشکل شما این است باید از این کلید استفاده کنید. آقای مهندس می‌فرمایند: من از روزی که تصمیم به بنیان و تأسیس کنگره ۶۰ گرفتم هدف و مقصودم این نبود که یک فرد مصرف‌کننده را ترک دهم، من اگر صدها هزار نفر و یا حتی یک‌میلیون نفر فرد مصرف‌کننده را از مواد مخدر ترک دهم به عقیده خودم ارزشی ندارد،
هدف من پرورش استاد و پرورش انسان‌های توانایی است که قادر باشند به دیگران کمک کرده، اطلاعات و دانش زیادی داشته باشند و این دانش را به سایر نقاط و مناطق نیز گسترش دهند. من امیدوارم این جایگاه و این حس خوب را آن‌هایی که خواستار کمک و یاری به همنوع خود هستند را تجربه کنند، خداوند توفیق این را بدهد اول برای خود و خانواده و بعد برای کنگره مفید واقع شوم.

نگارش: راهنما همسفر سحر
ویرایش: همسفر فاطمه رهجوی راهنما همسفر افسانه (لژیون دهم)
ارسال مطلب: مرزبان خبری همسفر سمیه
همسفران نمایندگی رودکی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .