English Version
English

به راستی راهنما کیست؟

به راستی راهنما کیست؟

از سال‌های دور همیشه وقتی به اردیبهشت می‌رسیدیم، هفته معلم را جشن می‌گرفتیم؛ اما پس از آن که روزگار و خواسته‌های نامعقول ما از عهده نفس اماره برنیامدند و سال‌های متمادی دچار تاریکی و تباهی شدیم؛ دست تقدیر ما را با کنگره و خروج از آن تاریکی‌ها آشنا کرد و بار دیگر معنی و مفهوم معلم برای ما روشن گردید و این بار در کنار نام معلم؛ با واژه راهنما نیز آشنا شدیم.

به‌راستی راهنما کیست؟

راهنمای کنگره ۶۰، شخصی است که از دنیای تاریکی بیرون آمده و پس از گذراندن مراحلی از  قبیل آزمون و مصاحبه و پیمان، مفتخر به جایگاه راهنمایی شده است و به قول مهندس دژاکام از بهترین راهنمایان درمان اعتیاد محسوب می‌گردند.

راهنما فقط یک واژه و یا صرفاً یک خدمت نیست؛ راهنمایان افرادی هستند از جنس عاشقی و محبت و ایثار که عشق واقعی را بر روی زمین و در دل تاریک بندگان خالقش می‌جویند و با محبت و نشان دادن راه، آنان را از سمت ظلمت و تاریکی به نور و روشنایی هدایت می‌کنند.

راهنمایان؛ آنچه را که از علم بیکران کنگره آموختند را بدون چشم‌داشت و انتظاری در اختیار مسافرانی قرار می‌دهند که خودشان روزی در پی آن بودند.

اگر از راهنمایان کنگره ۶۰ بپرسید که عشق را در کنگره چگونه دیده‌اید؟ حتماً خواهند گفت که عشق و محبت و نشانه‌های الطاف الهی برای بندگان خود را در رهایی‌های مسافران سفر اول دیده‌اند که چگونه به‌وسیله علم کنگره و آموزش‌هایی که از طریق راهنمایان فراگرفته‌اند، قدم به دنیای تازه می‌نهند.

آری، این است عشق خالق به بندگان مخلوق و این است  احیای انسان‌های دربند و این است عشق و محبت واقعی که در دل اعضای کنگره ۶۰ نمایش داده می‌شود.

چه زیباست هفته شکرگزاری و قدردانی از معلمین و راهنمایان و چه زیباست نمایش عشق رهجو به راهنما‌.

خداوند را سپاسگزاریم برای چنین فرصتی و برای چنین عمل عظیم؛ شکر، شکر، شکر.
 

راهنمای لژیون دوم
مسافر علیرضا
اردیبهشت ۱۴۰۳
نمایندگی شیروان

مرزبان خبری: مسافر محسن
ویراستاری و ارسال مطالب: مسافر حسین (لژیون دوم)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .