English Version
English

انسان منبع لایتناهی اطلاعات و آگاهی است

انسان منبع لایتناهی اطلاعات و آگاهی است

دومین جلسه از دوره پنجاه و چهارم کارگاه‌هاي آموزشي خصوصی کنگره ۶۰، نمايندگي پروين اعتصامي اراک، با استادي راهنما مسافر حسین، نگهباني مسافر سعید و دبيري مسافر محسن با دستور جلسه «وادی دوم و تاثیر آن روی من » روز يكشنبه، ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۰ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان حسین هستم یک مسافر، شکرگزار خداوند هستم که امروز این جایگاه را تجربه ميکنم از راهنمای عزیزم آقا رضا ممنونم که در طول سفر اول کمکم کرد. "هیچ مخلوقی جهت بیهودگی،  قدم به حیات نمی نهد؛ هیچ کدام از ما به هیچ نیستیم حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم". اگر بخواهم تجربه ام را بگویم و اینکه این وادی چه تاثیری روی من داشته باید برگردم به زمانی که درگیر مصرف مواد بودم و تمام زندگیم خلاصه می‌شد در کار و تفریحی که مصرف مواد بود بجز این چیز دیگری برام معنی نداشت اینکه یک روزی بخوام احساس مفید بودن بکنم یا فکر کنم آدمی هستم که در جامعه یا حتی روی یک نفر تأثیر مثبت داشته باشم، تا اینکه بعد ۲۲ سال مصرف با کنگره آشنا شدم.

این وادی‌ها را پله به پله کار کردم وادی اول که تفکر بود به وادی دوم که رسیدم این نکته را در فکر من روشن کرد که ما هیچ کدام بیهوده نیامدیم هر کدام یک مسئوليتی داریم یک وظیفه‌ای داریم و باید به آن عمل کنیم حتی گاهی  خودم به این مسئولیت یا وظیفه ممکن است آشنا نباشم ولی کسی در مسیر ارزشها و صراط مسقیم قرار می‌گیرد آرام آرام آگاه می‌شوم و تا حدودی می‌توانم پی ببرم وظیفه ذاتی من در این هستی چیست. آمده‌ام که خودم را بشناسم به توانایی‌هایی که خداوند در وجودم قرار داده آگاه شوم و در راه مفید بودن در جهان هستی و آگاهی بخشی تلاش کنم. چرا که جناب مهندس می‌فرمایند: همه مطالب در درون ما هست و ما منبع لامنتهایی اطلاعات هستیم شاید حالا خودمان به آن دسترسی نداشته باشیم اما بالقوه در درون ما هست و اگر بهش درسترسی نداریم بخاطر این هست که ما هنوز خودملن را نشناختیم.

چون همه اطلاعات در سیستم و ساختار جسم ما هست ذهن ، مغز یا فراتر برویم در کالبدهای دیگر هست اینکه ما کی می‌توانیم به این اطلاعات و آگاهی دست پیدا کنیم؟ موقعی است که ما قدرت ذهنی و قدرت عملی را افزایش داده باشیم یک نمونه اینکه مثلا ما اگر خرید یک کالا را در ذهنمان متصور می‌شویم و در جهت آن تلاش می‌کنیم قطعا به آن خواهیم رسید حالا این می‌تواند هم جنبه‌های مثبت داشته باشد هم جنبه‌های منفی داشته باشد. کسی که دائم منفی‌گراست و مسائل منفی را در ذهن خودش می‌سازد قطعا به آن مسائل منفی و آن بلایی که حالا شاید خودش به آن آگاه نباشد بر سرش بیاد ، میاره. باید مثبت اندیش باشیم و خوبی‌ها را جذب کنیم تفکر غلط یا حرکت در مسیر ضدارزش‌ها می‌تواند در جسم و روان ما ایجاد بیماری بکند.

ما همواره‌ در طول زندگی بر سر دوراهی‌ها قرار می‌گیریم،  می‌توانیم راه مستقیم و درست را انتخاب کنیم یا راه کج و بیراهه را انتخاب کنیم. اگر راه کج و بیراهه را هم رفتیم باز نباید ناامید بشویم راه برگشت هست ما میرویم تاریکی‌ها را تجربه می‌کنیم برای اینکه عظمت روشنایی‌ها برایمان قابل درک باشد، کسی که قهر را ندیده باشد قدر مهر را نمی‌داند و درک نمی‌تواند بکند. ولی اگر رفتیم راه ضدارزش‌ها و منفی رو تجربه کردیم باید بدانیم که راه سختی در پیش داریم باید از خیلی گذرگاه‌ها ، خیلی مسائل و مشکلات عبور کنیم تا بتوانیم ساخته بشویم و به صراط مستقیم برگردیم، وقتی از این گذرگاه عبور کردیم اونوقت می‌توانیم به آسايش و آرامش برسیم و در زندگی به پیشرفت دست پیدا کنیم.

دیگر اینکه ما در جهان هستی بدون پشتیبان نیستیم ، همواره یک نیروی برتر ، یک قدرت مطلق که حالا ما خداوند می‌نامیم دارد از ما حمایت می‌کند به شرط اینکه ما قوانین هستی را محترم بشماریم و رعایت کنیم و در جسم و روح و روانمان هم سازندگی ایجاد کنیم تا انشالله به این مهم دست پیدا کنیم .
ممنونم که توجه کردید .
تایپ: مسافر علی لژیون هجدهم
عکس: مسافر عادل
تنظیم و ویراستاری: مسافر اصغر 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .