English Version
English

گروه خانواده - در هستی چیزی پیدا نمی‌کنیم که بدون هدف خلق شده‌باشد

گروه خانواده - در هستی چیزی پیدا نمی‌کنیم که بدون هدف خلق شده‌باشد

جلسه اول از دوره اول کارگاه‌های آموزش مجازی همسفران کنگره ۶۰ نمایندگی قوچان با دستور جلسه «وادی دوم (هیچ موجودی جهت بیهودگی قدم به حیات نمی‌نهد؛ هیچ‌کدام از ما به هیچ نیستیم، حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم) و تأثیر آن روی من» با استادی راهنمای تازه‌واردین همسفر مریم در روز شنبه ۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد:

اگر ما به تمام هستی که خداوند آفریده با دقت و تفکر نگاه کنیم هیچ چیزی پیدا نمی‌کنیم که بدون هدف و بیهوده خلق شده باشد حیوانات و گیاهان و انسان‌ها همه جهت هدفی آفریده شده‌اند. حیواناتی مثل لاشخورها یا کرکس ها که لاشه و اجساد مرده‌ها را می خورند باعث تمیز نگه داشتن محیط می‌شوند یا کوسه که حیوانی درنده است حیوانات مرده داخل دریا را می‌خورد تا آب گندیده نشود یا خارهای بیابان‌ها که از روان شدن شن‌ها و ماسه‌ها جلوگیری می‌کند، پس حتی چیزهایی که ما فکر می‌کنیم به درد نمی‌خورند فایده دارند.

زمانی که مسافرم اعتیاد داشت و من دچار مشکلات فراوانی شده بودم ناامید بودم و به خدا گلایه می‌کردم که چرا من را خلق کرده است ولی با ورودم به کنگره و آموزش گرفتن فهمیدم باید فکر کنم و ناامید نشوم تا بتوانم مشکلاتم را حل کنم.

سی‌دی استاد امین را گوش می‌کردم که فرمودند: «اگر ما هیچ مقام و پول و ثروتی هم نداشته باشیم یا هیچ سودی برای کسی نداشته‌ باشیم، در قبال جسم خود وظیفه داریم که از آن مراقبت کنیم».

من در کنگره به خودم آمدم و توانستم شیطان را ناامید کنم و با امید به زندگی ادامه بدهم و متوجه شدم که بیهوده به این دنیا نیامده‌ام و در مسیری قدم گذاشته‌ام که پر از امید و اتفاق‌های خوب است.

امیدوارم روزی بتوانم از آموزش‌های کنگره و به کار بستن آن‌ها، در جهت راه درست استفاده کنم و به دیگران کمک و خدمت کنم.

 

عکس، ویراستاری و ارسال: همسفر ناهید، مرزبان خبری
همسفران نمایندگی قوچان

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .