English Version
English

کارگاه آموزشی جهان‌بینی؛ ظرفیت ، مسئولیت

کارگاه آموزشی جهان‌بینی؛ ظرفیت ، مسئولیت

 

لینک دانلود فایل صوتی

ششمین جلسه از دوره هشتاد و یکم کارگاه‌های آموزشی کنگره ۶۰؛ ویژه مسافران و همسفران؛ با استادی و نگهبانی آقای مهندس حسین دژاکام و دبیری همسفر مریم با دستورجلسه "ظرفیت ، مسئولیت (قبله گم کردن،نق زدن،حاشیه)" چهارشنبه 22 فروردین 1403 ساعت 09:30 آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان حسین هستم یک مسافر.

ابتدا عید نوروز و عید فطر را به همه تبریم می گویم. امروز تمام شعب و ساختمان های کنگره تعطیل هستند در گذشته تعطیلات رسمی را تعطیل نبو دیم اما اکنون به مرحله ای رسیده ایم که می توانیم تعطیلات را هم تعطیل کنیم. تمام راهنماها زمانی به سفراولی ها می گفتند مسافرت نروند. هیچ منعی برای سفراولی ندارد که مسافرت نرود مگر اینکه جایی بروند که به دارو دسترسی نداشته باشند. روشی که ما درمان می کنیم با تمام روش های دیگر متفاوت است. مسئله اعتیاد جایگزینی مواد مخدر با مواد شبه افیونی بدن است و هیچ ربطی به بی شخصیتی، لذت جویی و ... ندارد.
تحقیقی انجام دادیم که از افرادی که در گروه انجمن معتادان گمنام شرکت می کنند و کسانی که در کنگره 60 به درمان رسیده اند، آزمایش خون گرفته شد و اکنون در حال بررسی هستند و استقبال بسیار شدیدی از این موضوع کرده اند. ما نکاتی را بررسی می کنیم که قطع ناگهانی مواد و یا سایر روش ها چه فاجعه ای برای بدن ایجاد می کند و مقاله اش به زودی ممکن است چاپ شود. تمام سیستم ایمنی دچار مشکلات شدید می شود و در مقابل بیماری ها ضعیف می شوند. برخی از این ها در آزمایشگاه خودمان و بیشتر آن در دانشگاه کمبریج و بریستول آزمایشگاه، مورد بررسی و آزمایش قرار گرفته.
در رابطه با بیماری صرع و کولیت اولتراستیو در حال ارائه مقاله هستیم. به عقیده من همه این مقالات پذیرفته می شوند. یک کنگره در آمریکا است که مقاله سرطان سینه من در آن پذیرفته شد و باید در آن سخنرانی کنم، مقاله ای دیگر در رابطه با درمان اعتیاد با متد DST است که آن هم باید در یک  کنگره پزشکی در آمریکا صحبت کنم.
ما چیزی به نام کنگره و یا پرهیز مداری در کنگره نداریم. زیرا دیگر جسم کسانی که با متد DST درمان می شود احساس نیازی به مواد مخدر ندارد. به این علت که سیستم های از کارافتاده جسم کار می کند مانند زمانی که شما سیر هستید و دیگر با بوی غذا هم گرسنه نمی شوید. برای درمان اعتیاد و یا هر بیماری دیگر در ابتدا باید خودتان بخواهید و همکاری کنید. باید در درمان اعتیاد طبق برنامه جلو رفت.
دستور جلسه ظرفیت و مسئولیت است. بالاترین ضربه به یک نفر این است که مسئولیت به شخصی بدهیم اما او ظرفیت آن را نداشته باشد. یک نفر که می خواهد در کنگره 60 راهنما شود باید مطالب آموزشی بسیار زیادی را فرا بگیرد و در آزمون قبول شود و مراحل دیگری را پشت سر بگذارد. یک راهنما در کنگره 60 از بزرگترین متخصصان در زمینه اعتیاد در دنیا اطلاعات بیشتری دارد زیرا آبروی علم به عملش است و راهنمایان در کنگره 60 افراد را به درمان می رسانند.
کسی که ظرفیت مسئولیتی را که به او داده ای نداشته باشد، قبله گم می کند، یعنی مسیر خود را گم می کند. ما در هر مقامی که هستیم و یا منصبی که به ما می دهند باید ظرفیت آن را داشته باشیم و  اخلاق مان تغییر نکند. درخت هر چه بارش بیشتر باشد سرش پایین تر است انسان نیز باید همین گونه باشد.
برای ثبت آزمون کمک راهنمایی تا بیست روز قبل از امتحان سایت باز است و تاکنون بالای 8000 هزار نفر در آزمون ثبت نام کرده اند که رقم بسیار زیادی است.
در رابطه با حاشیه  و نق زدن هم باید بگویم امکان دارد رهجویی روی برنامه باشد و نق بزند اگر دیدید نق می زند بدانید متعادل نیست. در یک خانواده نیز همین گونه است. کسی که روی برنامه هست آنچنان احساس شعف دارد که چیزهای دیگر را حس نمی کند.
وضعیت شعب هم خوب است. در بعضی از شهرستان ها گفتیم سالن های مسافران و همسفران را جدا کنند. تا در دو سالن مجزا برای هر کدام جلسه برگزار شود. باید طرح را جوری بریزیم که شعب اینگونه شود. برای خانم ها مسافر نیز داریم چنین کاری می کنیم. این دو سالن را باید در نظر بگیریم و زمین هایی که می گیریم بالای هزارمتر باشد. خیلی خوشحالم که بسیاری از بچه ها در نشان بی نشانی شرکت می کنند. برای رسیدن به نشان بی نشانی باید نشان پهلوانی را قبل از آن دریافت کرد یکی از بچه ها که نام کوچکش فرهاد بود نشان بی نشانی را به مبلغ دو و نیم میلیارد تومان پرداخت کرد قبل از عید و می گفت به هیچ عنوان نمی خواهم نامی از من برده شود البته ممکن است گاهی اسم کوچکشان را بگویم.

خیلی ممنونم که به صحبت های من گوش کردید.

 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .