English Version
English

مقاله؛ در باب دستور جلسه این هفته

مقاله؛ در باب دستور جلسه این هفته

وادی‌ها همچون کلیدهایی است که یکی پس از دیگری راه طولانی را برای ما روشن می‌کند و هرکدام کلیدی است برای ادامه راهراهی سخت و سهل، اگر به وادی‌ها عمل کنیم و در مثلث کنگره قرار بگیریم و عدالت، معرفت، عمل سالم را سرلوحه مسیر حرکت خود قرار دهیم، می‌توانیم به وادی عشق و محبت برسیم.

از وادی اول تا چهارم در مورد تفکر، امید و ناامیدی، خودباوری و مسئولیت‌پذیری صحبت شد. اما حال برای رسیدن به وادی پنجم فرمان حرکت می‌رسد، باید رفت و رسید تا تفکر کامل شود. وادی پنجم به ما می‌گوید باید به جهان ذهنی و برنامه‌ریزی که با تفکر به وجود می‌آید، بپردازیم.

در این وادی به این نکته تأکید می‌شود که ممکن است، انسان‌ها خیلی چیزها را بدانند، اما تا زمانی که مورداستفاده عملی قرار نگیرند، هیچ ارزشی ندارد. حال برای اینکه دانسته‌ها را به عمل دربیاوریم و بتوانیم خوب و بد موضوعات و مطالب را بدانیم باید بتوانیم قدرت تشخیص داشته باشیم و این قدرت تشخیص باید تزکیه و پالایش‌شده باشد تا راه درست را به ما نشان بدهد.
برای این تزکیه و پالایش باید پله‌هایی را طی کنیم.

١_برگشت از ضد ارزش‌ها
٢_خودداری
٣_قناعت
۴_صبر
۵_تجسس، قضاوت، غیبت
۶_پس‌انداز
٧_توکل، رضا، تسلیم

که البته تمامی موضوعات ذکرشده دارای توضیحات کاملی است که باید آن‌ها را خوب درک و اجرایی کردبرای اولین قدم باید از کارهای ناپسند دوری کرد و به سمت آن‌ها نرفت و از مکان‌ها و چیزهایی که خوبی و بدی آن برایمان معلوم نیست خودداری کنیم که کمترین آسیب را ببینیم.

قناعت کردن باعث قوی شدن پله پس‌انداز می‌شود و درنهایت به آسایش منجر می‌شود. بحث صبر در مورد مسافران و همسفران متفاوت است، در مورد مسافران صبر در درمان و سختی‌های آن و همسفران، صبر و شکیبایی در همراهی مسافران می‌باشد. تجسس، قضاوت  و غیبت، مهم‌ترین بحث در مورد انسان‌ها است که با توجه به اینکه بیشترین آسیب را می‌زند اما راحت مورداستفاده قرار می‌گیرد. درنهایت باید توکل کرد، راضی به رضای خداوند بود و تسلیم بود.


عکاس: همسفر مریم
نگارش: کمک راهنما همسفر پرستو

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .