English Version
English

کارگاه آموزشی جهان‌بینی؛ هفته دیده‌بان

کارگاه آموزشی جهان‌بینی؛ هفته دیده‌بان

 

 

 

لینک دانلود فایل صوتی

اولین جلسه از دوره هشتادم کارگاه‌های آموزشی کنگره ۶۰؛ ویژه مسافران و همسفران؛ با استادی و نگهبانی آقای مهندس حسین دژاکام و دبیری همسفر مریم با دستورجلسه "هفته دیده‌بان" چهارشنبه 25 بهمن ماه ۱۴۰2 ساعت 10:00 آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان حسین هستم یک مسافر.

امروز هفته دیده بان هست. این هفته را به شما و همه دیده بانان تبریک می گویم. دیده بانان ستون های کنگره هستند و هر کدام وظایف متفاوتی را به عهده دارند. دیده بانان قانون گذاران کنگره 60 هستند که تصمیمات لازم را می گیرند. زمانی که من خواستم کنگره 60 را شروع کنم مسائل روزمره برای من جای نگرانی نداشت و من از روز اول می خواستم کارها گروهی انجام شود و به افراد مسئولیت داده شود. بنابراین باید جوری تدبیر می شد تا کنگره 60 همیشه در حال بقا باشد چه بنیان باشد چه نباشد. اکنون این کار را داریم اجرا می کنیم و به طور کلی سیستم اتوماتیک دارد کار خود را انجام می دهد.


من برای سیستم کنگره 60 چهارده دیده بان را در نظر گرفته بودم. نفر دوم را خودم انتخاب کردم و بعد ذره ذره نفرات بعد را با هم انتخاب کردیم. گاهی برای اینکه یک دیده بان بیاید شش ماه روی آن بحث می شود. مدت زمان دیده بانی چهارسال است اما با این حال دیده بانانی هستند که به دلیل تخصص و توانایی بیشتر مانده اند. زمانی که بعد از چهارسال کسی بخواهد از دیده بانان خارج شود رای گیری مخفی می شود.
دیده بانانی داریم در هفته چندین هزارکلیومتر مسافت طی می کنند و شبها بیدارند. دیده بان ها چندین دستیار دارند و با افراد دیگر در حال همکاری هستند. منظور از هفته دیده بان این هست که دیده بانان را به تازه واردین و اعضای کنگره 60 معرفی کنیم. این افراد نیروهای داوطلب هستند و همه بدون مزد کار می کنند. ما در این هفته می خواهیم بگوییم که خدمات شما را می بینیم. خیلی مهم است که افراد را بشناسیم و ببینیم.
در تمام کنگره 60 باید در این هفته راجع به دیده بانان صحبت کنیم. اگر چه این باز زحمتی است به عهده دیده بانان که باید به شعبات مختلف در سراسر کشور بروند. این منجر به شناخت آن ها می شود. دیده بانان به تمام شعب سالی یکبار سر می زنند و یک بازرسی از شعبه می کنند. در این هفته ما باید از دیده بانان با پاکت قدردانی کنیم.


هر کدام از افرادی که در کنگره 60 درمان می شود هزینه درمانشان سی الی چهل میلیون می شود. تمام هزینه حمل و نقل دیده بانان برای بازرسی از شعبات به عهده خودشان است. ما باید در این هفته از آن ها سپاسگزاری کنیم. در جشن دیده بانها پذیرایی می توانیم بکنیم اما به هیچ عنوان ارکست زنده نمی آوریم. هیچ تزئینی ما انجام نمی دهیم. محبت خود را با دادن پاکت به دیده بانان نشان دهید. این جزو وظایف ماست. در چهار هفته ای که ما در سال جشن داریم وظیفه همه ماست که از افراد سپاسگزاری کنیم. ریشه کنگره 60 بنیان است و دیده بانان تنه آن هستند.
ما با دیده بانان در جلسات ناهار می خوریم و حتی از خزانه کنگره پول ناهار را نمی دهیم. دیده بانان اجازه نمی دهند ذره ای هزینه اضافه برای کنگره رقم بخورد. کلیه مرزبانان و ایجنت ها موظف هستند صحبت های چهارشنبه را گوش کنند. زیرا چهارشنبه ها سیاست های کنگره مطرح می شود. تصمیمات بیان شده در جلسات چهارشنبه باید توسط دبیران در تمام جلسات عمومی و خصوصی مسافران و همسفران بیان شود. در هفته دیده بان در جشن ها قانون یازدهم اجرا نمی شود. در مراسم هفته دیده بانان هیچگونه مراسم استقبال انجام نمی شود. در مراسم دیده بانان هزینه پذیرایی از هر فرد حداکثر می بایست بیست هزار تومان باشد.


در ماه رمضان جلسات کنگره 60 دو ساعت و نیم قبل از افطار شروع می شود. در تهران جلسات ساعت چهار بعداز ظهر شروع می شود. تعطیلات نوروزی امسال از روز سه شنبه بیست و نهم اسفند تا روز دوشنبه سیزده فروردین 1403 تعطیل است. همه ایجنت ها و مرزبان ها لازم است که از پرتال مرتبط با رهایی ها و بخش اوتی استفاده کنند.
من از سیستم مرزبانی و دیده بانی بسیار راضی هستم و خوشحال هستم. در کنگره 60 حتی یک ریال دستی پرداخت نمی شود. من هیچگونه دخالتی در امور مالی ندارم. فقط مجید حساب های کنگره را هر صبح برای من ارسال می کند. هیچکدام از دیده بانان حتی مسئول امور مالی در مبالغ کنگره 60 دخالتی ندارند.


هفته قبل من یک میلیارد به کار تحقیقات کمک کردم . خیلی از بچه ها همان روز داوطلب شدند که این کار را انجام دهند و این نشانی در بی نشانی است. افرادی که یک میلیارد یا بیشتر کمک کنند نام شان هیچ جا مطرح نخواهد شد و سقف واریز در جایگاه نشان بی نشانی نامحدود است. در صدد هستیم یک کنفرانس بین المللی برای درمان اعتیاد در سال آینده برگزار کنیم با مطرح ترین افرادی که در سطح جهانی در حال تحقیق بر روی اعتیاد هستند. کار بعدی نگارش یک کتاب است که هر فصلش را یک نفر بنویسد. پیشنهاد آن را ویلیام داده است. انشالله بتوانیم از این طریق به کمک شما دانش راستین را به بقیه مردم جهان برسانیم.
ما خوشبختانه مشکل مالی نداریم اما پول بسیار لازم داریم زیرا هرچه داشته باشیم باز هم کم است. پول پشتوانه ماست برای برنامه های آینده مان. باید پشتوانه بسیار قوی داشته باشیم. دانشگاه هاروارد چندین میلیارد پشتوانه مالی دارد. هرچه این پشتوانه قوی تر باشد ما می توانیم گامهای موثرتری داشته باشیم.


از اینکه به حرف های من توجه کردید خیلی ممنونم.

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .