English Version
English

کارگاه آموزشی جهان‌بینی؛وادی سیزدهم و تاثیر آن روی من

کارگاه آموزشی جهان‌بینی؛وادی سیزدهم و تاثیر آن روی من

 

 

لینک دانلود فایل صوتی

چهاردهمین جلسه از دوره هشتادم کارگاه‌های آموزشی کنگره ۶۰؛ ویژه مسافران و همسفران؛ با استادی و نگهبانی آقای مهندس حسین دژاکام و دبیری مسافر سعید با دستورجلسه "وادی سیزدهم و تاثیر آن روی من" چهارشنبه 18 بهمن ماه ۱۴۰2 ساعت 09:45 آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان حسین هستم یک مسافر.

خب چند نکته را می گویم. ما با کمبریج تفاهم نامه ننوشتیم اما آن ها از ما درخواست کرده اند که با هم تفاهم نامه بنویسیم.
مسئله بعدی اینکه از حالا به بعد نگهبان صوتی دو دبیر انتخاب می کند البته گروه همسفران آقا و همسفران خانم باید دبیرهای خود را داشته باشند.
دستور جلسه امروز وادی سیزدهم و تاثیر آن روی من است. وادی سیزدهم به ما می گوید پایان هر نقطه سرآغاز خطر دیگری است. این وادی برای ما مشخص می کند هر وقت چیزی به اتمام می رسد مطلب دیگری آغاز می شود. چیزی که مهم است طول سفر است. زندگی در طول سفر تولد تا مرگ است. زندگی و حیات در این بین ادامه دارد. ما باید از این سفر لذت زندگی را کسب کنیم. بزرگترین معجزه خداوند حیات است. تمام زندگی معجزه است.
ما باید به جای ثبت لحظات به درک لحظات بپردازیم. سعی کنید لحظه رهایی را درک کنید اگر درک کردید می توانید از موهبت آن برخوردار باشید. اگر پیامبران گسیل شدند برای آموختن قوانین زندگی بود تا از زندگی بیشترین لذت و آرامش را برخوردار باشیم. مادر تمام فسادها دروغ است.
ارزش زیادی برای قلم گذاشته شده و حتی خداوند هم به قلم اشاره می کند اما گاهی از قلم در جهت منفی استفاده می شود. ما به جای اینکه وصل کنیم در حال فصل هستیم. نویسنده ای هست که قلمش زهر است. خودش خودکشی کرده هر کسی هم بخواند می خواهد خودکشی کند.
نادانان همیشه می خواهند همه چیز را نابود کنند و دانایان در پی بنای آن هستند و این وجود دارد زیرا همه چیز بر مبنای اضداد بنا شده و شاید باید نادانان از این مرحله عبور کنند تا به دانایی برسند.
پایان هر نقطه همیشه سرآغاز خط دیگری بوده است. نیروه های مثبت و منفی دائم در حال به هم زدن تعادل یکدیگر هستند و ما باید ببینیم به کدام طرف باید خودمان را حرکت دهیم. این را باید متوجه شویم که دوست ما یا همسر ما اگر بدی کردند. بدانیم که اشتباه کرده اند و متوجه نیستند. در هر کاری باید سه مرحله تغییر، تبدیل و ترخیص انجام شود. در این پروسه زمان نقش بسیار مهمی دارد. برای اینکه هر نقطه پایان خوشی داشته باشد باید این تغییر، تبدیل و ترخیص انجام شود.

ما گاهی لباس علمی را با علم اشتباه می گیریم. بایستی با جستجو علم را یافت. ما به وسیله کشف دانش ها می توانیم از رنج بشر بکاهیم. الان تقریباً هشتاد سال است که در علم کشف زیادی نداشتیم.
در وادی سیزدهم راجع به عشق و عقل و ایمان صحبت می شود. اگر عشق به تنهایی باشد می شود خودشیدایی مستان. عشق را باید با معیار عقل سنجید. عقلی هم که در آن عشق نباشد روح ندارد جامد است. در زندگی همه این ها با هم است. عشق تنها بین یک زن و مرد نیست بلکه می تواند به کل هستی و تمام موجودات باشد.


خیلی ممنونم که به صحبت های من گوش کردید.

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .