English Version
English

کارگاه آموزشی مجازی؛ هفته همسفر(جشن)

کارگاه آموزشی مجازی؛ هفته همسفر(جشن)

جلسه چهاردهم از دوره دوم کارگاه‌های آموزشی مجازی کنگره 60، نمایندگی صالحی با استادی راهنما مسافر ابراهیم با دستور جلسه هفته همسفر(جشن) برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد:

آنچه باور است محبت است    آنچه نیست ظروف تهی است

این هفته را به تمام  مسافران و همسفران کنگره 60 به خصوص سرکار خانم آنی و همسفر خود تبریک میگویم. کوه دماوند به دلیل تنها بودن دارای سرمای زیادی است؛ من و همسرم نیز هرکدام در خانه، کوهی بودیم ولی هیچ بازتابی نسبت به هم نداشتیم و زندگی‌مان رو به سردی می‌گرائید.

اگر حس نبود هیچ انتقالی شکل نمی‌گرفت؛ درصورتی‌که انسان توسط حس دنیای پیرامون خود درک می‌نماید. اگر بین انسان‌ها حس نبود نمی‌توانستند در کنار هم قرار بگیرند و این حس‌بین انسان‌ها و حیوانات  مشترک است. بعضی حیوانات بعد از بزرگ شدن بچه‌هایشان را ترک می‌کنند ولی حس انسان تا لحظه آخر نسبت به فرزندش تغییر نمی‌کند.

انسان تنها به دنیا می‌آید و تنها از دنیا می‌رود ولی ازآنجایی‌که مخلوقی اجتماعی است در مسیر زندگی دوست دارد همسفری انتخاب نماید و برای آن شخص نیز ارزش زیادی قائل است.

ولی بعضی از مواقع به علت جهل و نادانی  اسیر نفس اماره می‌شود حسشان نسبت به یکدیگر رفته‌رفته رو به سردی می‌رود؛ اما در مقابل انسان‌هایی هم هستند که با تزکیه و پالایش بر نفس اماره غلبه کرده و نسبت به همین افراد احساس مسئولیت بیشتری پیدا می‌کند.

مسافران در کنگره همسفر یکدیگر هستند ولی در کل واژه همسفر به فردی گفته می‌شود که سابقه اعتیاد ندارد و در کنار فردی که اعتیاد دارد زندگی می‌کند و مدام در جست‌وجوی راهی است تا مشکل اعتیاد را برطرف نماید؛ اما به دلیل عدم شناخت از بیماری اعتیاد و نداشت آگاهی و دانایی در این زمینه مدام به بیراهه می‌روند.

آقای مهندس به مثال طنزی در ارتباط با این موضوع اشاره نمودند که شخصی آتش می‌گیرد و آن شخص را پزشک می‌بیند و می‌گوید بیشتر آثار کوفتگی در بدنش وجود دارد! موضوع چیست؟ پاسخ می‌دهند آن را با بیل خاموش کردیم. حکایت کمک بعضی همسفران این‌گونه است؛ همسر من هم از وقتی‌که متوجه اعتیادم شد به هر دری می‌زد تا به من کمک کند ولی به دلیل عدم شناخت از بیماری اعتیاد باعث تخریب بیشتری هم برای خودش و هم برای من میشد.

با ورود به کنگره 60 و انجام مشاوره اولیه و در ادامه با حضور در جلسات همسفران و آموزش گرفتن از راهنمای خودش توانست هم به خود کمک رساند و هم بال پروازی برای من شود تا سختی برایم آسان گردد و بتوانم از بند اعتیاد رها شوم و به درمان برسم و اکنون‌که در این جایگاه قرار گرفتم هیچ‌گاه زحمات راهنمایان و همسفرم و پسرهای عزیزم که مرا کمک و یاری نمودند فراموش نخواهم کرد. به امید رهایی همه افرادی که وارد کنگره می‌شوند.

 

عکس و تهیه گزارش: مسافر سپهر
منبع کنگره 60 : وبلاگ نمایندگی صالحی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .