English Version
English

در باب دستور جلسه؛ هفته همسفر

در باب دستور جلسه؛ هفته همسفر

احساس یک همسفر؛ همه‌ی انسان‌ها از بدو تولد تا زمانی که زنده‌اند، مسافر هستند. انسان تنها متولد می‌شود و تنها از این دنیا می‌رود؛ اما در زمان زندگی خود، همسفرانی دارند؛ زیرا انسان‌ها اجتماعی هستند. انسان در طول سفر زندگی، با همسفرانی ارزشمند، همچون پدر، مادر، فرزند، همسر و دیگر اعضای خانواده همراه است؛ و در بین آن‌ها رشته‌ی قوی و مستحکمی به نام *حس* وجود دارد.

من همسفر هم در زندگی روزمره‌ی خود، مانند دیگران زندگی می‌کردم و از این حس قوی بی‌بهره نبودم و در قبال خانواده احساس مسئولیت و تعهد می‌کردم. فکر می‌کردم که در راستای درستی قدم برمی‌دارم و به خیال خودم آگاهانه حرکت می‌کنم؛ و فکر می‌کردم خیلی چیزها و مسائل زندگی را می‌فهمم؛ اما همیشه با خودم درگیر بودم و پر از تخریب و ناآرامی‌ها بودم. هیچ شبی با آرامش نخوابیدم و هیچ صبحی را بانشاط شروع نکردم. سال‌ها با کوله باری از تخریب‌ها، دغدغه‌ها و ناآرامی‌ها سپری کردم. سال‌های بسیار سخت و طولانی بود؛ و به همین منوال گذشت.

 تا اینکه لطف خداوند شامل حالم شد و وارد کنگره 60 این مکان امن و مقدس شدم. زمانی که وارد این مکان انسان‌ساز شدم، فکر می‌کردم که من هیچ مشکلی ندارم و کاملاً سالم هستم و نیازی هم به درمان ندارم؛ و این مسافرم است که بیمار است و نیاز به درمان دارد و همه‌ی مشکلات موجود در رندگی و همه‌ی تخریب‌ها مربوط به مسافرم و بیماری‌اش هست. در آنجا بود که متوجه مشکلات و تخریب‌های خودم شدم و پی بردم که خودم به آموزش نیاز دارم و باید برای فراگیری آموزش‌ها کاملاً تسلیم راهنمایم و آموزش‌های کنگره باشم. 

با فراگرفتن آموزش‌ها و با استفاده از سی‌دی‌ها و متون آموزشی، کم‌کم متوجه شدم؛ زمانی یک همسفر می‌تواند به مسافر کمک کند که از دانش و آگاهی برخوردار باشد. اولین چیزی که آموختم این بود که هیچ کاری به مسافرم نداشته باشم. دوربین را روی خودم بچرخانم و کاملاً و با جدیت در پی یادگیری آموزش‌ها باشم؛ زیرا اعتیاد یک علم است و پی بردن به علم اعتیاد، به زمان و آموزش‌های بسیار زیادی نیاز است. پذیرفتم که هیچ‌چیزی درباره‌ی بیماری اعتیاد نمی‌دانم و من درباره‌ی مسئله‌ی اعتیاد صفرکیلومتر هستم؛ و باید شاگردی فرمان‌بر و مطیع روش‌های کنگره باشم که به آگاهی و آرامش درون برسم. من همسفر باید همراه و بال پرواز مسافرم باشم و از احساس همسفر بودن لذت ببرم؛ که قطعاً هم همین‌طور است و سعی می‌کنم که کنار مسافرم باشم و مقابلش قرار نگیرم.

 

برداشتی از سی دی احساس همسفر
فاطمه همسفر داوود
ویرایش مطلب:همسفر فاطمه.
نمایندگی تخت جمشید شیراز
http://takhtejamshid.congress60.org

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .