English Version
English

کارگاه آموزشی جهان‌بینی؛ وظایف راهنما و رهجو

کارگاه آموزشی جهان‌بینی؛ وظایف راهنما و رهجو

لینک دانلود فایل صوتی

دوازدهمین جلسه از دوره هشتادم کارگاه‌های آموزشی کنگره ۶۰؛ ویژه مسافران و همسفران؛ با استادی و نگهبانی آقای مهندس حسین دژاکام و دبیری مسافر مرتضی با دستورجلسه "وظایف راهنما و رهجو" چهارشنبه 04 بهمن ماه ۱۴۰2 ساعت 09:45 آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:


سلام دوستان حسین هستم یک مسافر.


دلیل چاقی اصلاً پرخوری نیست بلکه گاهی غذا نخوردن باعث چاقی است. کسانی که صبح ها سر یک ساعت خاصی صبحانه نمی خورد آنها باعث اضافه وزنشان می شود. وقتی به بدن غذا ندهید از ترسه اینکه غذا به آن نرسید شروع می کند به ذخیره چربی ها.
خلاصه گزارش جلسه اسیستانت های خانم را می خوانم:
خانم سحر به عنوان اسیستانت راهنمای های تازه وادرین انتخاب شدند.
مسئول اداره جلسه جهان بینی روزهای سه شنبه مهندس به عهده مرزبانی مرکز قرار گرفت.
تصمیمی که در کنگره 60 گرفته شد که آن هم من در تمام نمایندگی های دیگر تصدیق می کنم که آن ها هم اجرا کنند. ما یک مشکل عمده داریم که آن دستگاه های صوتی است. از تاریخ پانزده بهمن بخش صوتی می شود خدمت و مدت آن چهارده ماه است. دو نفر به عنوان مسئول دستگاه صوت را مرزبان ها و ایجنت ها انتخاب می کنند. اگر هفته دیگر هم انتخاب کردند موردی نیست.
دبیر اول کارش نوشتن یادداشت است. دبیر دوم نظارت می کند بر چیدن صندلی ها و نوشتارها را بین افراد تقسیم می کند و بعد آخر جلسه هم برای جمع کردن و تحویل دادن صندلی ها مسئولیت با دبیر دوم است. در چیدن و جمع کردن صندلی ها باید نگهبان و دبیر اول هم کمک کنند. حتی باید در شستن سالن باید دبیر و نگهبان جلسه شرکت داشته باشد و طی بزند.
یکسری پیامهایی ممکن است بیاید که پیامهای معیشتی است و یا تلفن یک نفر مثلا راهنما را هک کرده اند و پیام می دهند به شاگردش که من پول نیاز دارم برایم واریز کن. به محض اینکه آن دکمه را میزنی تمام حساب شما خالی می شود. اگر پیامی از طرف اعضای کنگره آمد بدانید که صددرصد پیام قلابی است و تمام حساب شما را خالی می کنند.
ایجنت نمایندگی باید یک مهر تحت عنوان مثلاً ایجنت آکادمی برای خودش درست کند.
ما یک مشکلی داریم با گروه خانواده و این است که چند سال وارد گروه خانواده می شوند و بعد می گویند ما مصرف کننده هم بودیم. ما تحت هیچ شرایطی این افراد را نمی پذیریم یعنی اگر واقعاً هم مصرف کننده باشند و یک ماه از ورودش به عنوان همسفر به کنگره بگذرد دیگر او را به عنوان مسافر قبول نمی کنیم. این را باید مسئول تازه واردین چه مسافران چه همسفران به تازه واردین بگوید.
ما در کنگره 60 برای هیچکس در مراسمات جایگاه خاصی نداریم. باید راهنمایان بین مسافران باشند. مرزبان کشیک بایستی انتهای سالن بایستند. این را حتماً باید رعایت کنیم. اولین رهایی را از جزیره قشم از خانم های مسافر داشتیم.
موضوع بعدی تغییرات ساختمان هاست. بعضی شعب سرویس های بهداشتی شان خرابی دارد و یا کثیف است. این بر عهده مرزبان هاست که باید محیط های کنگره را تمیز و مرتب نگه دارند.
مسئله دیگر سی دی نوشتن است. رهجویی که سی دی نمی نویسد را باید تحویل مرزبانی دهید و بگویید من به ایشان نمی توانم سرویس دهم. همه باید سی دی را کاملاً بنویسند. اگر راهنمایی تخطی کرد ایجنت و مرزبان ها می توانند لژیونش را ببندند. اگر مسئولیت به کسی می دهی اما قدرت نمی دهی فایده ای ندارد.
دروسی که راهنما می دهند در جهت دروس کنگره است و فرمانی که می دهند فقط در حوزه درمان اعتیاد است. راهنما چیزی از تجارت نمی داند که بخواهد در آن مداخله کند. در مسئله ازدواج و طلاق نیز همینطور. در مسائل دینی و سیاسی همینطور. تخصص ما فقط در حوزه درمان اعتیاد است. فرمان راهنما نیز فقط در حوزه درمان اعتیاد است.
راهنما باید با رهجو فاصله اش را حفظ کند تا حرمت یکدیگر را حفظ کنند. حتی زن و شوهر نیز همینطور. اگر خیلی به هم نزدیک شوند آسیب می بینند اگر خیلی از هم دور شوند باز هم آسیب می بینند. محبت کردن با سواستفاده کردن و یا رهجو را لوس کردن فرق دارد.
شاگرد ابتدا که وارد کنگره می شود باید کم کم عادت کند به قوانین و راه و رسم کنگره 60. اگر راهنما نتواند پیراهن رهجو را عوض کند چطور می تواند اعتیاد را از او بگیرد. قبل از شروع جلسه راهنما باید در جلسه حاضر باشد. ما از راهنماهای کنگره 60 قوی تر در هیچ جای دنیا سراغ نداریم. راهنما به هیچ عنوان رابطه مالی و خانوادگی با رهجوهایش نباید برقرار کند و یا به خانه یکدیگر بروند.
حتماً باید از بچه های قدیمی که خدمتگزار بودند و خیلی خوب بودند باید از آن ها استفاده کنیم.


خیلی ممنونم که به صحبت های من گوش کردید.

 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .