English Version
English

کارگاه آموزشی جهان‌بینی؛ نظم، انضباط و احترام در کنگره 60

کارگاه آموزشی جهان‌بینی؛ نظم، انضباط و احترام در کنگره 60

 

لینک دانلود فایل صوتی

 

دهمین جلسه از دوره هشتادم کارگاه‌های آموزشی کنگره ۶۰؛ ویژه مسافران و همسفران؛ با استادی و نگهبانی آقای مهندس حسین دژاکام و دبیری مسافر مرتضی با دستورجلسه " نظم،انضباط و احترام در کنگره 60 " چهارشنبه 13 دی ماه ۱۴۰2 ساعت 09:50 آغاز به کار کرد.

 

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان حسین هستم یک مسافر.

دستور جلسه این هفته نظم و انضباط و احترام در کنگره 60 است. چند نکته را می گویم و بعد راجع به دستور جلسه صحبت می کنم.
یک مسئله سی دی هاست. راهنماها باید مسئله سی دی ها را چک کنند ما کاری به رهجو نداریم کار به راهنما داریم. خیلی نادر اتفاق می افتد که اصلاً سواد ندارد اما سی دی نوشته. راهنما باید تشخیص دهد که رهجو خودش نوشته باشد و کامل باشد. در غیر این صورت راهنما امتیاز منفی می گیرد. ما هرکاری به ما محول می شود باید با کمال دقت انجام گیرد.
مسئله دیگر هنگام رهایی، مسافر وظیفه اش هست که به همسفرش اطلاع دهد تا همسفر هم مطلع شود و حتی با راهنمای همسفر هماهنگ کنند برای رهایی بیایند. این هم که نه راهنمای همسفر و نه خود همسفر خبر ندارند امتیاز منفی است برای راهنما. پس برای رهایی حتماً باید این اطلاع را از طریق مسافر به همسفر داده باشیم.
در شعب باید دعا و سرود و جشن تولد کنگره 60 روی دیوار نوشته باشد تا تازه واردین بتوانند آن را ببینند. کادو دادن در کنگره 60 و یا گل دادن ممنوع است. چیزی باید بدهیم که ارزش داشته باشد. ما از این کارها که ظاهر پوشش می دهد پرهیز می کنیم. کادوی ما در کنگره پاکت است.
من یک سری کارها را سعی کردم محول کنم به خود شعب. زیرا شعب از نظر بلوغ سیستمی به مرحله لازم رسیدند. زمانی که شعب می خواهند خودشان خرید کنند باید دقت کافی به خرج دهند که جنس خوب بگیرند،قیمت مناسب بگیرند. گفتم وسایل برقی را هم خود شما بگیرید. حالا نروید کامپیوتر دست دوم بگیرید و از طرفی هم یک کامپیوتر خیلی خیلی گران. کامپیوتر معمولی، متعارف و کاربردی بگیرید.
مسئله دیگر خزانه های شعب است. یک چای خالی در کافه بخورید سی هزارتومان است. این را به کل بچه ها می گویم. این جا لااقل سه چایی می خورید وقتی سبد را به شما می دهند برای دست به دست کردن نیست سبد را می دهند که کمک کنید تا حداقل هزینه های جاری ما تامین شود. پس به این خزانه ها هم گروه همسفران و هم گروه مسافران توجه لازم را بدهند.
در مورد مقالات امیدواریم دو مورد از مقاله هایمان در همین ژانویه به چاپ برسد. دو مقاله کوتاه برای ترمیم زخم کولیت اولتراستیو دادیم. ما در آزمایش های کولیت دیدیم که در بیان ژن ها تغییرات فوق العاده ای شده و زخم بهبود پیدا کرده. مسئله زخم بسیار حیاتی است و ممکن است در کلیه،مثانه،معده و گلو و خیلی دیگر اعضای جسم زخم ایجاد شود و ما به فرآیندی دست یافتیم که می تواند زخم را ترمیم کند. زمانی که با دانمشندان انگلیسی مشورت می کردیم گفتند که باید این ها را هم به عنوان مقاله کوتا حتما چاپ کنید و یک مقاله کوتاه باید بسیار غنی و درست باشد تا به آن اجازه چاپ دهند.
موضوع دیگر نظم و انضباط و احترام است که اساس کار ماست. احترام این است که ما چگونه صحبت کنیم. هر کسی باد بکار طوفان برداشت می کند. احترام باید در تمام سطوح کنگره 60 باشد و هست. به هیچ عنوان در کنگره هیچکس نباید از مقام بالا نگاه کند و ما اصلاً چنین چیزی نداریم. انسان ها با هم یکسان هستند و جایی برای تکبر وجود ندارد. در هر جایگاهی که هستیم باید احترام را حفظ کنیم. حتی اگر یک نفر محکوم به اعدام است،اعدامش کنین اما با احترام.
احترام گذاشتن به دیگران احترام به خودمان است زیرا اگر احترام بگذاریم طرف مقابل هم به ما احترام می گذارد. اگر به راهنماتان احترام می گذارید فردا که راهنما شدید به شما احترام می گذارند. بنابراین احترام نه از بالا به پایین است نه از پایین به بالا. اگر کسی مشکل دارد با احترام تحویل مرزبانی دهید. تاکنون چیزی که باعث شده کنگره 60 به نقطه امروزی برسد مسئله احترام است که در حال اجرا شدن است. ما احترام را باید نه در تنها در کنگره بلکه در همه جا باید رعایت کنیم.
مسئله بعدی وقت شناسی است. اگر بخواهید وقت شناسی را به کسی یاد بدهید باید عملاً یاد بدهید نه با صحبت. تمام جلسات کنگره 60 باید راس ساعت آغاز شود اگر نگهبان نیامید بلافاصله جایگزینش کنین.
ما برای آقایان پنج نفر مرزبان داریم. پس کسی که مرزبان باشد می تواند نگهبان هم باشد. اما در گروه خانم ها چون دو مرزبان بیشتر ندارند چنین چیزی نداریم. مسئولیت هایی که در لژيون سردار است خدمت شان در حوزه لژیون است.
مسئله بعدی فرماندهی و فرمانبرداری است. باید مشخص باشد در هر قسمتی که هستیم حرف آخر را چه کسی باید بزند. ما باید سلسله مراتب را کاملاً رعایت کنیم. تا زمانی که انسان فرمان برداری را یاد نگیرد فرماندهی نمی تواند کند. باید قوانین را رعایت کرد.
موضوع دیگر اینکه راهنماهای کنگره 60 باید کاملاً به کار کردن با اپ مسلط باشد و در امتحان سوال از اپلیکیشن هم می آید.
اگر نظم و انضباط نبود ما به این نقطه نمی رسیدیم حتی متد DST بر مبنای نظم و انضباط است. کنگره همیشه روی زمان پیش میرود. مقدار مصرف داروها حساب شده است و بر مبنای نظم است.

خیلی ممنونم که به صحبت های من گوش کردید.

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .