English Version
English

کارگاه آموزش خصوصی مسافران کنگره 60؛ نمایندگی سهروردی + تقدیر از ایجنت و مرزبانان

کارگاه آموزش خصوصی مسافران کنگره 60؛ نمایندگی سهروردی + تقدیر از ایجنت و مرزبانان

سه شنبه 28 شهریور ماه 1396 جلسه سیزدهم از دوره پنجم کارگاه های آموزشی خصوصی مسافران  کنگره 60 نمایندگی سهروردی به استادی دیده بان محترم مسافرکامران و نگهبانی مسافر ناصر و دبیری مسافر رسول با دستور جلسه "هفته ایجنت، اسیستانت و مرزبان" راس ساعت17  آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

خداوند را سپاسگزارم که امروز فرصتی دست داد تا خدمت شما عزیزان باشم. همان‌طور که اطلاع دارید این هفته، هفته ایجنت، اسیستانت و مرزبان است و من این هفته را خدمت اسیستانت محترم و مرزبانان عزیز تبریک عرض مینمایم. در کنگره ۶۰ در طول سال، چهار مناسبت را می گیریم، که هرکدام از این جشن‌ها در یک‌فصل برگزار می‌گردد. هفته راهنما را در فصل بهار جشن می‌گیریم. فصل تابستان  جشن ایجنت، اسیستانت و مرزبان و پاییز جشن  همسفر است و درنهایت در فصل زمستان جشن دیده‌بان راداریم. این چهار مناسبت در کنگره ۶۰ بسیار اهمیت دارد و حال و هوای خود را دارد و با دستور جلسات دیگر متفاوت است.

مرزبان همان‌طور که از نامش مشخص است وظیفه نگهبانی از مرزها را دارد. مرزبان حد و حریم مرزها را محافظت می‌کند. حفظ و حراست از مرزهای یک شعبه بر عهده مرزبان است. مجری قوانین، مقررات و اصول کنگره ۶۰ بر عهده مرزبان است و هر شخصی که وارد مرز یک شعبه می‌شود ملزم است این قوانین را رعایت کند و نظارت بر اجرای صحیح این قوانین بر عهده مرزبان است.

وظیفه دیگر مرزبانان اداره شعب است و بر همین اساس هر مرزبان در یک بخش فعالیت دارد به‌عنوان‌مثال نگهبان مرزبان وظیفه هماهنگی مرزبانان را بر عهده دارد و مسئول برگزاری جلسات مرزبانی است. مرزبان مالی که وظیفه امور مالی شعبه بر عهده اوست. مرزبان تولدها که مسئول برگزاری جشن‌ها است و مرزبان خدمت که وظیفه تقسیم خدمت بر اساس توانایی اشخاص را بر عهده دارد. مرزبانی برای اولین بار در سال ۱۳۸۱ در شعب کنگره ۶۰ توسط بنیان کنگره آقای مهندس تشکیل شد.

تشکیلاتی که در کنگره ۶۰ وجود دارد در هیچ کجای دیگری وجود ندارد و جایگاه‌هایی که وجود دارد مختص خود کنگره ۶۰ است و جایگاه ها تماماً توسط آقای مهندس و شورای دیده‌بانان تعریف‌ شده است. این موضوع را می‌گویم که همه عزیزان توجیه باشند و بدانند اگر شخصی در جایگاهی مشغول خدمت است و وظایفی را بر عهده دارد دیدگاه شخصی و سلیقه‌ای او نیست بلکه همه وظایف کنگره ۶۰ در غالب یک سیستم منظم تعریف‌شده است. مرزبان وظیفه دارد، قوانینی که توسط مسئولین وضع می‌شود را به‌طور صحیح به اجرا درآورد و بر تک‌تک اعضاء احترام به این قوانین و جایگاه مرزبانی واجب است و اگر جایی شخصی از این قوانین سرپیچی کند یقین داشته باشد که خودش آسیب خواهد دید.

اگر در کنگره ۶۰ این جشن‌ها وجود دارد دلیلش این است که ما به‌واسطه مصرف مواد مخدر خیلی از موضوعات را به دست فراموشی سپرده‌ایم و از حالت انسانی خارج‌ شده‌ایم، بنابراین نیاز است که این موارد در وجود ما احیا شود. در هفته جشن مرزبان بر همگی ما واجب است تشکر کنیم از افرادی که در زندگی ما نقش مؤثر و سازنده داشته‌اند و قدرشناس آن‌ها باشیم چراکه سپاسگزاری از مخلوق شکرگزاری از خداوند است و باید از تمام کسانی که بانی تغییر مثبت من بوده‌اند قدردانی کنم. اگر این موضوع را درک کرده باشم از وادی اعتیاد خارج و تبدیل به یک انسان شکرگزار و صالح شده‌ام، انسانی که دیگران از هم‌صحبتی با او لذت می‌برند و دوست دارند هم‌نشین او باشند. اگر این ارزش‌ها در وجود من احیا نشود منتظر هیچ تغییری نباید باشم چراکه رهایی از اعتیاد کوچک‌ترین کاری است که در کنگره می‌آموزیم و احیا این ارزش‌ها است که ما را تبدیل به یک انسان قابل‌ احترام می‌کند.

کسانی که در کنگره ۶۰ خدمت می‌کنند اگر به دنبال مادیات بودند در این مکان حضور نداشتند. مواردی در کنگره وجود دارد که پایه است و اگر این پایه در وجود افراد باشد می‌توان مصالح دیگر را بنا کرد. یکی از این پایه‌ها را سپاسگزاری تشکیل می‌دهد و ما باید بیاموزیم این اصل را و سپاسگزار افرادی باشیم که در زندگی ما نقش دارند. ایجنت راهنمای مرزبانان است و مرزبانان به‌واسطه دغدغه‌ای که برای آسایش مسافران دارند، تصمیماتی اتخاذ می‌کنند و با ایجنت مشورت می‌کنند و راهنمایی می‌گیرند تا بتوانند موضوعات را حل کنند، همین‌طور ایجنت رابط بین مسائل شعبه با تهران است.

 

در ادامه جلسه...

 

تایپ و ویرایش: مسافرسعید
تصاویر: مسافر ابولفضل
نمایندگی سهروردی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .