English Version
English

نقشی حساس؛ گفت‌وگو با یک همسفر

 نقشی حساس؛ گفت‌وگو با یک همسفر

در کنگره 60 هر چیز در جایگاه خودش تعریف می‌شود و ارزش و اهمیت خاص خودش را دارد. ما به هر قضیه‌ای در کنگره می‌پردازیم و در مورد آن صحبت و مشارکت می‌کنیم، برای درک بهتر آن و کسب دانایی بیشتر از آن قضیه است. یکی از این موارد مهم که بازهم کنگره به آن اهمیت زیادی داده فضای گسترده و پیچیده سایت است و خدمت گذاران لایقی که در دل این فضای مجازی خدمت می‌کنند می‌توان گفت: زمینه‌های مختلفی برای خدمت کردن در کنگره وجود دارد ولی خدمت در بخش سایت به نظر من فوق‌العاده حساس و مهم است و ازآنجاکه قرار است اطلاعات به‌صورت اصولی و درست به فضای مجازی و ازآنجا کل جهان مخابره شود نیاز به خدمت گذارانی دانا و لایق دارد.

 خانم سولماز عزیز نیز یکی از خدمت گذاران در بخش سایت نمایندگی ابن‌سیناست که سال‌ها در این بخش زحمات فراوانی کشیده‌اند و امروز گفتگو می‌کنیم با این همسفر خدمتگزار که از شما عزیزان هم می‌خواهیم ما را همراهی نمایید.

با سلام، لطفاً خودتان را برای ما معرفی نمایید؟
سلام دوستان سولماز هستم یک همسفر

خانم سولماز کار در سایت را چگونه شروع کرده‌اید؟
من درگذشته مشکلات زیادی داشتم و فکر می‌کنم تنها چیزی که به من کمک کرد و من را به زندگی و سفرم امیدوار کرد همین خدمت در سایت بود چراکه این خدمت و فعالیت در سایت به دلیل هدف و والای کنگره که رهایی از اعتیاد است بازتاب گسترده‌ای دارد و من مطمئن هستم خدمت صادقانه در این بخش عملی است عظیم که فقط و فقط منو به خدا نزدیک و نزدیک‌تر می‌کند. من کار در سایت را از تایپ مقالات و دستور جلسات همسفران شروع کردم و پس از خدمت‌های مختلف اکنون مسئولیت سایت را به عهده‌دارم.

چند سال است که به‌عنوان مسئول سایت شعبه ابن‌سینا خدمت می‌کنید؟
از سال 92 در قسمت سایت فعالیت می کنم و از سال 94 هم این افتخار را دارم که به عنوان مسئول سایت  قسمت همسفران نمایندگی ابن سینا در حال خدمت هستم.

چه چیزی باعث این خدمت صادقانه و پرشور شده است؟
عشق؛ من عاشق کنگره و راه آن هستم. من در کنگره بود که یاد گرفتم آموزش‌ها هیچ‌وقت متوقف نمی‌شود و خدمت در کنگره اگر با عشق و محبت باشد حال مرا خوب می‌کند.

خانم سولماز عزیز در حال حاضر بیش از یک سال است که سایت قسمت همسفران جدا شده است؛ آیا این جدا سازی باعث تغییرات مثبتی شده است یا نه؟
بله صد در صد؛ زیرا این باعث اعتمادبه‌نفس بیشتر بین همسفران شده و نوعی خودباوری در همسفران به وجود آمده است تا قبل از این‌زمانی که با قسمت مسافران یکی بودیم هفته‌ای نهایتاً سه مطلب می‌گذاشتیم و کل همسفرانی که در سایت کار می‌کردند دو تا سه نفر بودند اما از زمانی که مستقل شده‌ایم خدمت گذاران سایت به ده نفر رسیده است و شور و شوق وصف‌نشدنی در بین همسفران برای خدمت در سایت به وجود آمده است و ما الآن روزانه بیش از 5 مطلب در سایت قرار می‌دهیم که این به دلیل انگیزه بسیار بالای همسفران است و در کل یک اتفاق بسیار بزرگ و مثبت برای ما بود.

تعریف شما از سایت و منافعی که برای مسافران و همسفران دارد چیست؟
امروزه فنّاوری مفهومی است که جز پرکاربردترین واژه‌ها در زندگی روزمره بشر می‌باشد و بشر با استفاده از فناوری به‌جایی رسیده که راحت می‌تواند در جهان ارتباط برقرار کند. سایت کنگره 60 یکی از سایت‌هایی به شمار می‌رود که درزمینهٔ اطلاع‌رسانی بسیار فعال و قوی و تواناست و جز موفق‌ترین سایت‌هاست و این موفقیت سایت کنگره بر مبنای عدالت و معرفت و عمل سالم پیروی از قوانین و حرمت‌های کنگره است و عملکرد درست در وبلاگ‌ها باعث می‌شود که دیگران کنگره را بشناسند و گاهی با دیدن یک عکس یا مقاله و دل نوشته و... یک مصرف‌کننده‌ای که دسترسی به کنگره ندارد و می‌خواهد درمان شود امیدوار شده و راه درمان را پیدا کند.

اگر بتوانید با یک جمله انگیزه‌ای بر اعضاء کنگره جهت حمایت از سایت بگویید آن جمله چیست؟
همان‌طور که آقای مهندس می‌گویند: ما باید افراد را به نوع درست سرکار بگذاریم، افراد باید سرگرم باشند در کنگره تا بتوانند روی سفر خود بیشتر زوم کنند. من فکر می‌کنم نوشتن دل نوشته ابزاری است برای تک‌تک افراد در کنگره تا هرکسی به این وسیله خود را خالی کرده و تجربیاتش را به دیگران انتقال دهد. وقتی شخصی به این نتیجه می‌رسد که می‌تواند با یک نوشته هم حال خودش را و هم حال دیگران را خوب می‌کند این وسیله‌ای می‌شود برای قدم‌های بعدی و در افراد انگیزه به وجود می‌آید، انگیزه‌ای که آنان را خدمتگزارمی کند خصوصاً می‌تواند در بخش سایت این خدمت را پررنگ‌تر کند.

چه کسی الگوی شما برای خدمت بی‌منت بود؟
خدمت صادقانه ریشه درگذشت، ازخودگذشتگی، عشق، خیرخواهی و کمک بدون انتظار و پالایش است که امروز بسیار خوشحالم که ما در کنگره این نوع خدمت کردن را یاد گرفته‌ایم و با استفاده از علم کنگره و الگوهای بزرگی چون جناب مهندس دژاکام و خانم آنی سایر خدمت گذاران کنگره به این نقطه رسیده‌ایم که خدمت کردن به دیگران یعنی گذشتن از خواسته‌های نفسانی و شکسته شدن بت منیت در درون انسان و ما در کنگره فهمیده‌ایم که درست است درکنگره و به دیگران خدمت می‌کنیم ولی اثرات شگرف این خدمت در درجه اول به خودمان بر می گردد. همه پیشکسوتان کنگره برایم الگو بودند و هستند. یکی از آن‌ها خانم پورباباگل هستند که با تمام وجودم دوسشون دارم و امیدوارم که در همه مراحل زندگی‌شان موفق باشند.

دوست دارید بعد از سایت مشغول خدمت در کدام قسمت شعبه باشید؟
هرکدام از جایگاه‌های کنگره انرژی و آموزش خودش را دارد، من امسال در آزمون کمک راهنمایی شرکت کرده‌ام دوست دارم این جایگاه را هم تجربه کنم.

حرف پایانی شمارا می‌شنویم؟
امروز خوشحالم از اینکه حال خوبی دارم و آرامشی که دارم به خاطر علم کنگره و خدمت در سایت کنگره است و از این بابت هزاران بار شاکرم و به‌عنوان عضو کوچکی از فعالین شعبه ابن‌سینا از همه همسفرانی که در این مدت هرکدام به‌گونه‌ای خدمت کردند تشکر کنم و آرزو دارم همیشه در مسیر و درراه بیداری و هوشیاری انسان‌ها موفق باشید.

 

تهیه گزارش: همسفر زینب
عکاس: همسفر سمیرا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .