English Version
English

کارگاه آموزشی عمومی کنگره 60؛ نمایندگی شهرری

کارگاه آموزشی عمومی کنگره 60؛ نمایندگی شهرری

جلسه دوازدهم از دوره بیست و دوم، از سری کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره 60  نمایندگی شهرری، ویژه مسافران و هم‌سفران روزهای پنجشنبه مورخ 1396/04/01 با استادی آقای محمود اسماعیلی، نگهبانی موقت آقای حسن ورمزیار، دبیری موقت آقای مهدی علی پور با دستور جلسه: ظرفیت، مسئولیت، قبله گم کردن، رأس ساعت 17/30 آغاز بکار نمود. 

 

سخنان استاد:
 

درمان درکنگره 60 دارای 3 ضلع جسم و روان و جهان‌بینی است. ظرفیت یعنی یک ظرف تا چه اندازه‌ای گنجایش دارد مثل یک لیوان آب که اگر داخل لیوان آب اضافی بریزیم یعنی  ظرف گنجایش یا تحمل مظروف را ندارد و از آن آب سرریز می‌کند. مسئولیت از ریشه سؤال و مسئول، یعنی کسی که مورد سؤال قرار می‌گیرد و بایستی در قبال مسئولیت خود که بر عهده اوست پاسخگو باشد مثل یک پدر خانواده، استاد جلسه، مرزبان، راهنما، و... به نظر من ظرفیت و مسئولیت یک ضلع دیگر هم دارد که نقطه تحمل است که اینجاست که هر سه ضلع درمان به این دستور جلسه مرتبط است یعنی ما باید تحمل و ظرفیت آن جایگاه را داشته باشیم اگر مسئولیتمان از ظرفیت یا گنجایش ما بیشتر شود، یا جایگاه یا ظرفیت ما نسبت به مسئولیتمان کوچک‌تر باشد آن‌وقت است که از نقطه تحمل خارج می‌شویم. ما درکنگره 60 این نقطه بی‌تعادلی را قبله گم کردن می‌گوییم. قبله گم کردن، تعبیری از همان خروج از وضعیت تعادل است یعنی شخص سرش گیج می‌رود، نمی‌داند چه باید انجام دهد، در جهان‌بینی 2 مطلبی عنوان‌شده است که دانایی بیشتر= گنجایش و ظرفیت بیشتر. یعنی ظرفیت هر کس به‌اندازه میزان دانایی او بستگی دارد. در بعضی از موارد درکنگره با انتخاباتی که صورت می‌گیرد به یک نفر یک جایگاه مثل استادی، نگهبانی، دبیری، مرزبانی و ...می‌دهند، که وظیفه آن شخص دو چیز است، شرح وظایف یا مسئولیت‌های آن جایگاه را کاملاً بداند که خوشبختانه برای هر جایگاه درکنگره شرح وظایف خاص مشخص‌شده است که تحت عنوان قوانین و ضوابط موجود است و مورد دیگر ظرفیت آن جایگاه است که آن به خود شخص بستگی دارد که باید هرروز دانایی خودش را افزایش دهد.

در جزوه جهان‌بینی 2 مطلبی آورده شده است که ((در هستی زیبایی‌های بسیاری وجود دارد که ما حتی تصورش را هم نمی‌کنیم، اگر اکنون آن‌ها را دریافت و ادراک نمی‌کنیم و دور از دسترس ما می‌باشند، عموماً به این دلیل است که ما ظرف وجودی خویش را آلوده نموده‌ایم و یا ظرف وجودی ما آن‌قدر کوچک است که نمی‌تواند ذره‌ای از عظمت هستی و خالق آن را در خویش بگنجاند. هرقدر ظرفیت ما افزایش می‌یابد، به همان نسبت به سطوح بالاتری از انرژی دست می‌یابیم و ارتعاشات بالاتر را جذب و دریافت می‌نماییم. آن‌وقت به آرامش و لطافتی می‌رسیم که شاید برای خیلی از ما تنها یک رؤیا و افسانه باشد)) به نظر من اگر کسی در جایگاهی درکنگره قرار دارد و خدمت در آن جایگاه را باقدرت اشتباه گرفته است و خدمت کردن در آن جایگاه باعث گردیده که محبوبیتش هرروز کمتر شود و نتواند به دیگران عشق بورزد شاید یکی از دلایل مهم آن همین است یا حس او آلوده‌شده است که باعث آلوده شدن ظرف وجودی‌اش گشته است یا آن در آن جایگاه تحت‌فشار است که نمی‌تواند خوب خدمت کند و ظرف برایش تنگ است...

  

به نظر من این‌گونه دعا کردن شاید صحیح نباشد که خداوندا هر چه می‌خواهی به من بدهی اول ظرفش را بده زیرا ظرف و ظرفیت را ما باید خودمان با کسب دانایی آن‌هم با تفکر سالم و آموزش سالم و تجربه سالم به دست آوریم؛ و می‌دانیم که ظرفیت بیشتر با دو چیز به دست می‌آید اول با دانایی و دوم با از دست دادن آن موضوع تا باعث گردد ساختار بزرگ‌تری در ما شکل گیرد. انسان وجودش مثل زمین می‌ماند و تفکرات و دانایی‌اش مثل بنا می‌ماند، بنا می‌تواند یک ساختمان یک طبقه یا یک برج باشد که بستگی به دانایی و ظرفیت شخص دارد؛ و بعضی‌اوقات جایگاه‌ها باعث بالا رفتن حس در انسان می‌گردد، مثل کسی که مهماندار، مسئول پذیرایی و...می‌شود و انرژی بیشتری دارد و حس و حال خوب‌تری دارد اما باید بدانیم که افزایش حس، باعث بالاتر رفتن دانایی نمی‌شود یعنی در این زمان کم این‌قدر رشد نمی‌کند و رشد عقل با دانایی و بخصوص دانایی مؤثر امکان‌پذیر است که متأسفانه کسب جایگاه‌ها برای بعضی‌ها تولید، توهم دانایی می‌کند. و با توجه به عدم ظرفیت در انسان و افزایش حس باعث، انفجار سلولی که با تخریب خود و دیگران همراه است می‌گردد و درنهایت، آن جایگاه به‌جای اینکه پله صعود او گردد باعث سقوط او می‌شود. پس کسب جایگاه‌ها، با نبود ظرفیت باعث هبوط می‌گردد.

 

 موضوع دیگر در خصوص هزینه‌های ماه مبارک رمضان امسال 1396 است.

در جلسه قبل که خدمتتان بودم اعلام کردم که ما باید 17 وعده افطار بین گروه مسافران و هم‌سفران بدهیم که هزینه هر وعده افطاری برای یک نفر حداقل بین 3500 تا 4500 تومان است که یک جلسه دوشنبه مخصوص مسافران تعطیل بود که ما حداقل 300 نفر مسافر داریم که جمع کل برای یک روز 1350000 تومان و برای 16 جلسه می‌شود 21600000 تومان و گفتم اگر 16 تا لژیون داریم (یک لژیون تازه تأسیس است) که اگر این 15 تا لژیون هرکدام 1500000 تومان کمک کنند می‌شود 22500000 تومان و دیگر مشکل هزینه نداریم و ما در 16 وعده 10 وعده برنج از قبیل مرغ، چلو گوشت، قورمه‌سبزی، عدس‌پلو و غیره، فقط 6 وعده عدسی، نان و پنیرو لوبیا دادیم پس نشان می‌دهد که ما غذای خوبی به شما عزیزان داده‌ایم. قرار شد مبالغ لژیون را به تفکیک اعلام کنیم.

1-مازیار اعرابی   4616000  تومان 

2-محمود اسماعیلی  3749000 تومان

3-کوروش آذر پور2650000 تومان

4- مهدی پاشایی 2345000 تومان 

5-محمد داداشی2137000  تومان

6- سعید کلهر 1914000 تومان

7- هادی خسروی 1690000  تومان

8-بهروز عبدی 1560000  تومان

9- احمد آرمان آرا1520000  تومان

10- علیرضا قربانی1500000  تومان

11- مصطفی حاجیلو1145000  تومان 

12- جواد عسکری 1111000  تومان

13- محمد سپیدکار 855000  تومان

14-مسعود ابو عطا760000  تومان

15-امیر هوشنگ سوقندی 750000  تومان

16-جواد موسوی 330000 تومان

17-همسفران 1409000  تومان 

امروز آمده‌ام که اعلام کنم که مایکی از بهترین شعب کنگره 60 هستیم بااینکه بچه‌های جنوب شهر هستیم اما همان مرام لوطی‌گری در ما زنده است و هر وقت آمدم و از شما درخواست کمک برای انجام کاری کرده‌ام همه شما بدون استثنا کمک کردید. تا امروز 5 شنبه شما عزیزان 30000000 تومان بابت ماه رمضان کمک کرده‌اید و نزدیک 19000000 تومان هزینه داشته‌ایم و خدا را شکر می‌کنیم و تازه می‌توانیم 11000000 تومان هم به کنگره کمک کنیم؛ که این نشان از جهان‌بینی بالای شعبه شهرری است و آموزش‌های بسیار مفید که راهنمایان گرامی در لژیون‌ها می‌دهند من به‌نوبه خودم از همه شما عزیزان تقدیر و تشکر می‌کنم و یک تشکر ویژه هم از گروه مرزبانی بخصوص از آقای جعفر موسوی که هم مرزبان و هم مسئول آشپزخانه شعبه شهرری هستند و واقعاً همه ما دیدیم که چگونه در این مدت مدیریت کرد. من اینجا از 3 خدمت گذاران واقعی آشپزخانه آقایان جعفر موسوی ره‌جوی آقای اسماعیلی و غلامرضا یزدی ره‌جوی آقای آذر پور و غلامعلی پرهیزگار ره‌جوی آقای علیرضا قربانی تشکر می‌کنم؛ و سه لژیون برتر آقایان اعرابی و اسماعیلی و آذر پور از ایشان تقدیر و تشکر می‌کنم.

 

ماه رمضان 1396 محمود اسماعیلی ایجنت شعبه شهرری 

 در ادامه جلسه ایجنت محترم از تنی چند از خدمتگزاران شعبه شهرری در ماه مبارک رمضان تقدیر و تشکر به عمل آوردند

 



خدا قوت به همه عزیزان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .