English Version
English

کارگاه آموزشی جهان بینی؛ در استحکام پایه های مالی و علمی کنگره ، من چه کرده ام؟

کارگاه آموزشی جهان بینی؛ در استحکام پایه های مالی و علمی کنگره ، من چه کرده ام؟

بنام خدا

جلسه از دوره پنجاه و نهم  سری کارگاههای آموزشی کنگره 60 ویژه مسافران و همسفران ، با دستور جلسه ی برای استحکام پایه های مالی وعلمی کنگره 60 من چه کرده ام؟ در روز چهارشنبه مورخ 96/3/3 به استادی و نگهبانی مهندس دژاکام و دبیری خانم زهرا راس ساعت 11 آغاز به کار نمود. 

[

سلام دوستان حسین هستم مسافر. 

امیدوارم حال همه شما خوب باشد، حال من هم بحمدلله خوب است. 

در مورد دستور جلسه، هر کسی باید کاری که انجام داده است، همان را بگوید. نباید خط مشی بدهیم و اینها را باید کنار بگذاریم.  سه مسئله بسیار مهم برای ما، خانواده و کشور و یک انجیو وجود دارد. اول منابع علمی، دوم منابع مالی، سوم نیروی متخصص. 

نیروهای متخصص فوق العاده ارزشمند هستند، مهمتر و سخت تر از همه، نیروی متخصصی است که پرورش داده شده است، برای همین است که موضوعی به اسم فرار مغزها مطرح می شود. شما نمی توانید نیروی متخصص را یک شبه درست کنید. ما در کنگره هم همینطور هستیم. پایه های علمی، مالی و نیروهای متخصص را داریم. ما با تمام نیرو، در حال پرورش نیروهای متخصص هستیم. آزمون کمک راهنمایی یکی از این موارد است. با شمشیر چوبی نمی توان به جنگ رفت. اگر یک نفر بخواهد افراد را از جهان اعتیاد خارج کند، نیاز به علم و آگاهی دارد. 

علم خریدنی نیست. در این بازار شلوغ، خیلی از چیزها هست که اصلاً علم نیست، فقط نام علم را با خودش یدک می کشد. مثلاً همین مسئله اعتیاد. هزاران مقاله علمی از دانشگاههای کمبریج، هاروارد و بزرگترین دانشگاههای جهانی نوشته شده است، ولی کدام یک از اینها به درمان اعتیاد منتهی شده است؟ کدام یک از اینها به درمان اعتیاد اعتقاد دارند؟

آنچه در کنگره 60 وجود دارد، تولید علم است، نه کپی علم. 

برای یک کشور تولید علم مهم است. تولید علم به راحتی میسر نخواهد شد. باید علمی تولید شود که بتواند کمک کند و عملی باشد. خوشبختانه ما در کنگره 60 تولید علم داشته ایم و هر روز آن را تکمیلتر می کنیم و به نتیجه می رسانیم. من از ساعت 5 صبح در حال رهایی دادن هستم. این رقم، رقم بسیار بالایی است. در هفته 70 ، 90 ، 100 نفر به رهایی و درمان می رسند. ما ترک اعتیاد زیاد داریم، ولی جایی درمان اعتیاد نداریم. کتاب جدیدی که من نوشته ام و در ارشاد است و امیدوارم مجوز آن را بتوانیم بگیریم، کتاب چهارده مقاله است. این چهارده مقاله کاملاً علمی هستند و یکسری مقالات نوشته ی خود من هست و یکسری مقالات هم محصول مشترک من و دوست خوبم ویلیام وایت. این کتاب در 380 صفحه نوشته شده است، ترجمه انگلیسی این کتاب هم شروع شده است. امیدوارم این مقالات در دانشگاه ها مورد استفاده قرار گیرد. یک راهنما نمی تواند تولید علم کند، ولی می تواند در جهت استحکام پایه های علمی حرکت کند. ما به گونه ای برنامه ریزی کردیم که تمام راهنماها بایستی میانگین ظرف 11 ماه درمان افراد را انجام دهند. زیر 10 ماه و بالای 11 ماه نباید رهایی داشته باشیم. دیگر 15 ماه مدت سفر اول نداریم، چون میوه اگر بیشتر از حد روی درخت بماند، خراب خواهد شد. 

آزمون ها، آزمایشها و سی دی ها همه جهت تحکیم علم هستند. 

در طول هفته 3جلسه آموزشی داریم، یک جلسه را برای سی دی های هفته قرار بدهید، دو جلسه دیگر را با توجه به دستور جلسه و سی دی های دیگر برنامه ریزی کنید. سی دی هفته، مباحث روز است، همه به درد همسفران می خورد و هم مسافران. 

و در خصوص استحکام پایه های مالی، ما الحمدلله حرکت های خوبی داشته ایم، ولی باید باز حرکات قوی تری انجام بدهیم. راهنماها می توانند پایه های مالی را استحکام ببخشند، چون راهنماها آموزش می دهند و می توانند شاگردان را توجیه کنند. 

راهنمایی می شناسم، که وقتی رهجو سوال کرده که چقدر برای مرزبان در پاکت بگذارم؟ راهنما گفته که 2000تومان بگذار کافیه ... راهنما باید بداند که این بر می گردد به خود او.

راهنما می تواند مسافر را متقاعد کند که در هفته همسفر بایستی بهترین هدیه را برای او تهیه کند یا در هفته مرزبان همینطور. اگر این موضوع را آموزش ندهد، رهجو نسبت به خود او هم همینکار را خواهد کرد. 

هر نفر از شماها حدود 10میلیون تا 11 میلیون تومان هزینه درمانتان است، این پول سرمایه اجتماعی است. ما دو نوع سرمایه داریم، یکی اجتماعی و یکی مالی.  وقتی راهنماها بدون مزد خدمت می کنند و افراد را به رهایی می رسانند، سرمایه اجتماعی هستند. چند وقتی است که 100 میلیون، 200 میلیون پرداخت می کنیم، چون مکان شعب دائماً در حال تغییر هستند و ما پرداخت می کنیم. دیروز دوشنبه لژیون مالی داشتم با دو تا از شعب. واریزی های لژیون مالی باید در سال جدید تمدید شود و هر 21یک روز، یک بار می بایستی جلسات لژیون مالی در شعب برگزار گردد. 

از اینکه به صحبت های من گوش دادید، از همه شما سپاسگزارم. 

 

نام فایل

تاریخ

لینک

فایل صوتی سخنان مهندس

96/03/03

دانلود

فایل صوتی رهایی ها

96/03/03

دانلود

نگارنده: مسافر احمد شریفیان

منبع: کنگره 60

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .