English Version
English

برای کنگره من چه کرده ام؟

برای کنگره من چه کرده ام؟

سلام دوستان، فرزانه هستم همسفر

همان‌طور که می‌دانیم هر سازمان یا مجموعه‌ای، اگر بخواهد به‌خوبی اداره شود و محصول مطلوب داشته باشد لازم است خود را در سه پارامتر قوی کند. این پارامترها شامل:

1- علم و دانش به‌روز 2- نیروی انسانی متخصص و کارآمد  3- منابع مالی است و هر سازمانی برای تأمین این سه پارامتر برنامه یا دیپلماسی خاص خود را دارد.

کنگره 60 نیز که یک سازمان مردم‌نهاد است، طبق قوانین و تعاریف خود تشکیلات تحقیقاتی مستقلی است که با توکل بر قدرت مطلق و با عزم و اراده مردم اداره می‌شود و این خود مردم یا افراد این مجموعه هستند که نیروی انسانی، منابع علمی و منابع مالی کنگره را تأمین می‌کنند. مسافران و همسفران در حین سفر خود برای رهایی و درمان اعتیاد، تحت آموزش‌های مختلف فنی و جهان‌بینی قرار می‌گیرند و پس از رهایی و سپری کردن آزمون‌های لازم خود را برای خدمت و پرداخت زکات رهایی‌شان آماده می‌کنند؛ به‌این‌ترتیب کنگره 60 همواره و به‌صورت خودکار در حال تربیت و پرورش استادانی باتجربه و آگاه و تأمین نیروی انسانی متخصص برای خود است.

علوم کنگره نیز که با تلاش واحد تحقیقات، واحد نشریات، اساتید و لژیون‌های مربوطه در حال گسترش و انتشار است و اما برنامهٔ مالی کنگره که به‌صورت بسیار پررنگ در قانون یازدهم با آن روبرو می‌شویم «منابع مالی کنگره از کمک‌های اعضا و حامیان مردمی تأمین می‌شود.»؛ وظیفه هر یک از ما اعضای کنگره است با حمایت از سبدها در جلسات و حمایت ازتامین زمین جهت بنای آکادمی و نمایندگی‌ها نه به کنگره بلکه در درجه اول به خودمان، به همشهریانمان، به هم‌وطنانمان و درنهایت به رشد انسانیت و آرامش انسان‌ها و رهایی آنان از بند تاریکی کمک نماییم.

ما به‌خوبی در کنگره آموخته‌ایم، کسانی که کمک می‌کنند تا حال دیگران بهتر شود، درنهایت حال خودشان خوب می‌شود و به قول مهندس دژاکام پول مثل آب است و باید در جریان باشد تا زلال گردد و در صورت راکد بودن می‌گندد.

باید توان مالی کنگره بالا رود تا مانند گذشته با مسائلی مانند کمبود مکان ، فضا و... روبرو نشویم . در سال‌هایی که از عمر کنگره می‌گذرد خصوصاً سالیان اخیر موفقیت ها وافتخارات متعددی در زمینه‌های علمی، ورزشی، تحقیقاتی، هنری و... چه در بخش مسافران و چه همسفران حاصل گردیده است و همهٔ این‌ها از درمان اعتیاد افراد که کوچک‌ترین هدف کنگره است گرفته تا اهداف والای انسانی نیازمند صرف هزینه‌های هنگفت است و هرکدام از ما موظفیم با تمام توان به دنبال پرداخت زکات نور و روشنایی که در زندگی‌مان تابیده‌شده باشیم و با استفاده مفید از علم و دانش کنگره و تلاش در جهت نشر و کاربردی کردن آن و کمک‌های مالی هرچند ناچیز و با جلب حامیان مردمی کنگره را درراه رسیدن به اهدافش یاری کنیم.

نگارنده: همسفر طاهره

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .