English Version
English

کمک کنگره به من و خدمت من به کنگره ( مادی و معنوی )

کمک کنگره به من و خدمت من به کنگره ( مادی و معنوی )

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم
دستور جلسه این هفته : کمک کنگره به من و خدمت من به کنگره ( مادی و معنوی )

انسان موجودی فراموش کار است و بسیاری از وقایع ، رویدادها و وضعیت زندگی خود را در گذشته فراموش می کند . شاید فراموشی بخشی از طراحی و خلقت انسان توسط خداوند باشد ، فراموشی نیز مانند بسیاری از مسائل دیگر ، می تواند بار مثبت و یا منفی داشته باشد . در بعضی از موارد ، فراموش کردن برخی از وضعیت ها و رخدادهای زندگی ، می تواند برای ما مفید باشد و گاهی اوقات نیز می تواند مخرب باشد .

 منظور از این مقدمه این است که بگوییم  مصرف کننده مواد مخدر ، زمانی که درمان می شود و به رهایی و آزادی میرسد ، بسیاری از رنج ها ، مصیبت ها و گرفتاریهای زمان اعتیاد خود را فراموش می کند . فراموش میکند که در چه وضعتی بوده ،  فراموش می کند که در چه جایگاهی بوده است و فراموش می کند چه کسی و چه کسانی به او کمک کرده اند و چه کمک هایی به او شده است تا به رهایی و آزادی برسد  .

هر چند ما معتقدیم که تمام بار مسئولیت درمان اعتیاد به عهده خود فردی است که می خواهد از اعتیاد رها شود ، اما نمی توانیم منکر کمک و راهنمایی فرد ، افراد و یا سیستمی باشیم که ما را در رسیدن به رهایی یاری رسانده است . درمان اعتیاد نیروی بسیاری می خواهد ، انرژی بسیاری می خواهد ، آن قدر که در تصور ما نمی گنجد .  مصرف کننده مواد مخدر نمی تواند بدون راهنمایی از دام اعتیاد رها شود . نه تنها برای درمان اعتیاد ،  بلکه برای تمام امورات زندگی ، ما محتاج به کمک و یاری ، راهنمایی و حضور دیگران هستیم .

ابرو باد و مه خورشید و فلک در کارند ، تا تو نانی به کف آری و به غفلت نخوری . اگر خوب دقت کنیم ، می بینیم که  بدون دیگران و بدون کمک دیگران ، قادر به تامین نیازهای خود نیستیم .

 اما برای درمان اعتیاد ، نقش این یاری و کمک ، بسیار پررنگ تر از سایر موارد است . من زمانی که مصرف کننده مواد مخدر بودم برای رسیدن به رهایی و درمان اعتیاد از هیچ تلاشی فرو گذار نبودم ، دست به هر اقدام و حرکتی می زدم اما بدون نتیجه بود ، البته تنها نتیجه آن تخریب بیشتر  و غرق شدن بیشتر بود . هر گاه که نا آگاهانه و به تنهایی دست به ترک اعتیاد می زدم نه تنها نتیجه ای نمی گرفتم بلکه وضعیتم بدتر هم می شد . زمانی که به کنگره60 آمدم ،  با کمک کنگره 60 توانستم اعتیادم را درمان درمان کنم .

وقتی به واژه کمک از سوی کنگره 60 فکر می کنیم می بینیم ، طیف وسیعی از انواع کمک ها درون این واژه نهفته است که شاید به آنها کمتر توجه کنیم .

علم و دانش کنگره 60 :
اولین کمک کنگره به ما ، کمک علمی است . کنگره 60 صورت مسئله اعتیاد را به ما می آموزد و ما با استفاده از علم و دانش کنگره ، مفهوم اعتیاد را می آموزیم . با علم کنگره 60 می آموزیم که اعتیاد چیست و مصرف کننده مواد مخدر در چه جایگاهی قرار دارد . کنگره 60 با علم خود ، چگونگی درمان اعتیاد را به ما آموزش می دهد ، علمی که در هیچ کجای دنیا وجود ندارد . کنگره 60 با علم خود چگونه زندگی کردن و بهترین زیستن را در ادامه به ما می آموزد .


انتخاب راهنما :
 از زاویه ای دیگر ، کنگره 60 این اجازه را به ما می دهد  تا راهنما انتخاب کنیم ، این حق انتخاب ، از بزرگترین کمک های کنگره 60 به ماست . انتخاب راهنما  ، می دانید این اجازه و اختیار که یک مصرف کننده می تواند یکی از راهنمایان کنگره 60 که راهنما و معلم درمان اعتیاد است و برای آموزش و تربیت او به عنوان کمک راهنمای درمان اعتیاد ، وقت و انرژی بسیاری صرف شده است  را  به عنوان راهنمای خود انتخاب کند ، چه کمکی است ؟ آیا تا به حال فکر کرده ایم ؟ با چه بهایی می توان در دنیای امروز فردی را به این صورت به عنوان راهنمای خود انتخاب کرد که با تمام توان خود راهنمای ما می باشد ؟

امکانات مادی :
 از زاویه ای دیگر ، تمام امکانات مادی کنگره 60 از قبیل ساختمان ، فضا ، میز ، صندلی ، میکروفن ، پذیرایی ، امکانات ورزشی و صدها عامل مادی دیگر، بوسیله کنگره 60 مهیا شده است تا من مصرف کننده ،  در نهایت آسایش و راحتی ، درکلاس های کنگره 60 شرکت کنم و به رهایی برسم  . آیا تا به حال فکر کرده ایم که اگر می خواستیم به صورت شخصی و خصوصی این امکانات را فراهم کنیم چه بهایی را باید می پرداختیم ؟

دوستانی یافتیم که یافت نمی شد :از زاویه ای دیگر که نگاه می کنیم ، تمام اعضای کنگره 60 تبدیل به دوستان ما می شوند . دوستانیکه از شادی ما شاد می شوند ، دوستانی که تمام و کمال و فقط و فقط موفقیت ما را می خواهند ، چنین دوستانی را در کجا و چگونه می توان پیدا کرد  ؟ دوستانی که تک تک آن ها در رهایی و موفقیت من و ما نقش داشتند و یاری رساندند . در کنار هم ورزش می کنیم و از با هم بودن لذت می بریم . آیا تا به حال فکر کرده ایم که بدون دوستان کنگره ای چه حالی پیدا می کنیم ؟ حتی تصورش هم سخت است .

 اگر می گوییم که ابر و باد و مه و خورشید و فلک در کارند تا ما نانی به کف آریم و به غفلت نخوریم ، این تعبیر را در مورد درمان اعتیاد و رسیدن به رهایی نیز می توان به کار برد و بسیار بجاست که بگوییم در کنگره 60 همه و همه با تمام امکانات مادی و معنوی دست به دست هم می دهند  تا یک نفر از دام اعتیاد رها شود .

 وقتی فکر می کنیم ، بیان این موضوعات و به تصویر کشیدن آن در ذهن و نوشتن در مورد آن بسیار سخت است ، مسئله آن قدر بزرگ و عظیم است که حقیقتا نمی توان آن را بیان کرد  .

 وقتی که عمیق تر فکر می کنیم می بینیم که کمک علمی کنگره به ما برای شناخت اعتیاد و درمان آن را نمی توان اندازه گیری کرد و سنجید ، این علم و دانش ناب و دست اول ، این دانش که از هستی و نیستی نشات گرفته و انسان های بسیاری در تولید و انتقال آن تا رسیدن به دست من و شما نقش داشته اند را  به چه بهایی می توان مهیا کرد ؟ با چه بهایی می توان به دانش کنگره 60 در خودشناسی و انسان شناسی دست یافت ؟ با چه بهایی می توان کمک معنوی کنگره 60 را مهیا کرد ؟ با چه بهایی می توان تشویق و دست زدن و محبت بچه های کنگره 60 را مهیا کرد ؟ با چه بهایی می توان انرژی و خلوص نیت  و تفکرمثبت کنگره 60  را محیا کرد ؟ به چه بهایی  ؟ اصلا می توان مهیا کرد تا بعد به بهای آن برسیم ؟
 
آیا تا به حال فکر کرده ایم که مسئولیت اداره و هدایت کنگره 60 به عهده چه کسی است ؟ به عهده آقای مهندس دژاکام . او فردی است که در سن 62 سالگی ، هنوز در خانه استیجاری زمان دانشجویی خود ، به همراه خانواده زندگی می کند .  وقت و زندگیشان را صرف رهایی ما و شما و دیگران از دام اعتیاد کرده اند .  زندگیشان صرف رساندن پیام رهایی از دام اعتیاد با روش و متد صحیح به جهانیان شده است که اعتیاد درمان دارد ، درمان قطعی دارد . او همه ما را دوست دارد ، به همه ما عشق می ورزد ، بیشتر از خود ما ، از موفقیت و شادی ما شاد می شود و با غم و اندوه ما غمگین می شود . مطمئن باشید هیچ کدام از ما را در هیچ حالی فراموش نمی کند . چنین مسئول و نگهبان و یا به قول دیگران ، چنین رئیسی را در کجا می توان پیدا کرد ؟ آیا تا به حال فکر کرده ایم ؟


این فهرست طولانی از انواع کمک ها ، به صورت رایگان در اختیار ما قرار می گیرد تا  به رهایی برسیم ، تا اعتیاد را درمان کنیم ، تا خودمان را بشناسیم و  سری در سرها پیدا کنم  . تا بگوییم من هم هستم .
 جالب است بدانیم که از نقطه نظر هزینه ،رهایی و درمان اعتیاد یک نفر در کنگره 60 اگر قرار باشد محاسبه شود ، به رقمی در حدود 400/10 ده میلیون و جهارصد هزار تومان برای هر نفر می رسیم ( آمار سال 88 ) که البته این رقم در برگیرنده تمام عوامل دخیل در درمان اعتیاد یک نفر نیست .
 خوب ، در مقابل این فهرست طولانی من و یا ما چه کرده ایم ؟ من چه خدمتی به کنگره 60 کرده ام ، مادی یا معنوی . تو چه کرده ای ؟ شما چه کرده اید ؟ 
اولین خدمت ما به کنگره ، این است که قدرشناس و سپاسگزار کمک هایی باشیم که از سوی کنگره به ما شده است . آنها را درک کنیم ، احساس کنیم و اهمیت آن را بدانیم . سعی کنیم در جهتی حرکت کنیم که این کمک ها و این نیروهایی که صرف ما شده است به هدر نرود . در صراط مستقیم باشیم و برای کنگره 60 یک عضو یک مسافر و یک همسفر خوب باشیم . کاری کنیم که کمک های کنگره به ما موثر واقع شود و به رهایی برسیم و در ادامه به کمک راهنمایی و جایگاه های دیگر . سعی کنیم طوری عمل کنیم که راهنمای ما و کنگره 60 از ما راضی و خشنود باشد .
سعی کنیم قبل از هر مسئله ای و هر خدمتی ، برای کنگره 60 درد سر و مشکل درست نکنیم . پیرو حرمت ، اصول و قوانین کنگره 60 باشیم . برای مثال : مسافریا همسفری که با پارک نابجای اتومبیل خود برای کنگره مشکل درست می کند ، آیا می تواند ادعا کند که خدمتگزار کنگره است؟ مسافر یا همسفری که حرمت یا اصول یا قوانین کنگره 60 را رعایت نمی کند ، آیا می تواند ادعای خدمت داشته باشد ؟
و اما بعد ؛
  کنگره 60 یک نهاد مردمی است ، یک سازمان غیر دولتی است و بودجه ای در اختیار ندارد . بودجه آن گردش سبد پول در جلسات است و پول های جزیی ماست که چرخ کنگره 60 را می چرخاند  .کنگره 60  پرسنل حقوق بگیر در اختیار ندارد  نیرو های آن ، ما و شما هستیم  . آیا تا به حال این ها را با هم سنجیده ایم  که کنگره 60 چه کمکی به ما کرده است و ما چه خدمتی به کنگره 60 کرده ایم ؟ آیا کنگره 60 برای ادامه فعالیت های خود به وجه نقد نیاز ندارد ؟  کنگره 60 بودجه سالانه و مکفی  در اختیار ندارد ، کنگره 60 با کمک های ناچیز ، تا به حال توانسته است  به راه خود ادامه دهد .
بسیارند کسانی که در کنگره 60 به رهایی رسیده اند و در ادامه تا جایی که در توانشان بوده به صورت داوطلبانه به کنگره 60 کمک مالی نموده و می نمایند . بسیارند کسانی که بعد از رهایشان به کمک راهنمایی ، راهنمایی ، مرزبانی ، ایجنت و دیده بانی رسیده و با تمام وجودشان در خدمت کنگره بوده و هستند . در نمایندگی های مختلف و با طی صدها هزار کیلومتر در شهر های مختلف برای رسیدن مصرف کنندگان مواد مخدر به رهایی ، خدمت نموده و یا می نمایند  و برای شکل گیری نمایندگی جدید از هیچ تلاشی فروگذار نیستند .
بسیارند کسانی که بند عشق بین آنان و قدرت مطلق برقرار گشته و عاشقانه خدمت می کنند و بدون خدمت نمی توانند زندگی کنند .
کنگره 60 آغازی نموده است که پایانش در اختیار ما نیست ، تلاشی است ادامه دار ، ماندش جاوید و نامش برای انسان های پاک سیرت ، اسطوره .

 البته این موضوع را باید یادآور شویم که چرخ کنگره 60 هیچ زمانی از حرکت باز نخواهد ایستاد ، اگر ما خدمت نکنیم مطمئن باشیم دیگرانی خواهند آمد و پرچم را خواهند برداشت . فکر نکنیم که اگر خدمت می کنیم سر کنگره منت گذاشته ایم ، خیر ، خداوند لیاقت و اجازه خدمت به بندگانش را به هر کسی نمی دهد ، اگر این لیاقت و اجازه به ما داده شده است ، این خداوند است که سرما منت گذاشته است که بتوانیم خدمت کنیم ، زیرا نتیجه  خدمت ، چندین برابر به خود ما بر می گردد و این ما هستیم که منتفع می شویم . اگر خدمت می کنیم ، این خدمت قبل از هر چیز برای خودمان و کمک به خودمان است.
برای همین به جای جمله کمک کنگره به ما و کمک ما به کنگره ،  از جمله کمک کنگره به ما و خدمت ما به کنگره استفاده شده است .
در کتاب عبور از منطقه 60 درجه زیر صفر جمله بسیار مهم وجود دارد از قول سردار با این مضمون : باید بدانید که ما همه برای خدمت و آموزش پا به حیات نهاده ایم . ابتدا آموزش ، سپس خدمت درست انجام بدهیم ، در این راه بسیار وقت لازم است .
زمان زیادی گذشته است که به امروز و این جایگاه برسیم که بتوانیم خدمت کنیم  ،بنابراین از احدی نباید به خاطر خدمت  طلب کار باشیم ، زیرا اگر اذن و اجازه خدمت نبود ، هرگز نمی توانستیم کوچکترین قدمی در راه خدمت برداریم . کنگره 60 از بدو تاسیس تا کنون ، حتی یک روز هم دچار مشکل مالی نشده است و همیشه نیروهای مکفی در اختیار کنگره 60 بوده ، هست و خواهد بود ، پس باید سپاسگزار خداوند باشیم که لیاقت خدمت را به ما هم عنایت کرده است .
    با احترام
مسافر علی خدامی    5/10/90
www.c60.ir
 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .