English Version
English

جهان‌بینی ویژه کمانداران کنگره 60

جهان‌بینی ویژه کمانداران کنگره 60

جلسه دهم از دور ششم جلسات جهان‌بینی، ویژه کمانداران کنگره 60، با استادی آقای علی اشکذری، نگهبانی هم‌سفر لیلا و دبیری همسفر سعیده، با دستور جلسه هفته راهنما در روز جمعه مورخ 1396/02/08 در سایت تیراندازی با کمان کنگره 60، رأس ساعت 16.30 آغاز به کار نمود.

 

خلاصه سخنان استاد:

اگر ما بخواهیم تقسیم‌بندی در قسمت آموزش داشته باشیم همه‌چیز از شریعت شروع می‌شود و از طریقت  آنچه به دست می‌آید حقیقت است. کار مربیگری و راهنمایی بر اساس انجام دادن است، یعنی ممکن است معلم درسی را بدهد که خود انجامش نداده باشد. ولی مربی آنچه را که آموزش می‌دهد حتماً خودش انجام داده. یعنی در اصل مربی معلم عملی است. شخص را راهنمایی می‌کند به انجام دادن و تا آن شخص انجام ندهد نمی‌فهمد که مربی چه می‌گوید.

اگر کسی درسی را بگیرد و انجام ندهد ممکن است مثل یک سی دی که ما گوش می‌دهیم همه را بتواند تکرار کند ولی چون انجام نداده عملی اتفاق نیفتاده؛ پس فلسفه کمک راهنمایی هم مثل همان مربیگری است که آنچه را آموخته، انجام داده‌ است. این همان مثلثی است که در کنگره داریم " آموزش، تفکر، و تجربه" اگر در قسمت ورزش بخواهیم مثال بزنیم آموزش می‌شود همان چیزهایی که مربی به ما یاد می‌دهد و ضلع تفکر در قسمت تیراندازی با تمرین ذهنی مصداق پیدا می‌کند. یعنی آنچه را می‌خواهیم انجام بدهیم اول در فکر و ذهنمان آن را تمرین می‌کنیم. و بعد می‌رسیم به ضلع تجربه یعنی اینکه در قسمت جسم آن را انجام می‌دهیم. و در حین تمرین و تکرار به‌صورت خودآگاه  و فهم درمی‌آید.

بحثی در کنگره مطرح است که اگر آن جو نباشد آموزش دچار اختلال می‌شود و آن جو عبارت است از احترام، اعتماد و قدرشناسی. شاگرد اگر نسبت به مربی یا راهنمای خودش اعتماد نداشته باشد هیچ‌چیز نمی‌تواند از او یاد بگیرد. اعتماد شرط اصلی و مهم است. قسمت دوم آن احترام است که نباشد یادگیری اتفاق نمی‌افتد و قسمت دیگرش قدرشناسی است که شاگرد اگر قدرشناس نباشد به‌جایی نمی‌رسد. اکثراً کسانی که به‌جایی نمی‌رسند یکی از این اضلاع را کم دارند.

دستور جلسه امروز برمی‌گردد به  عمده‌ترین ضلع این مثلث یعنی قدرشناسی. این دستور جلسه برای این در کنگره هست که بتوانیم اضلاع مثلث را کاربردی کنیم، مخصوصاً ضلع قدرشناسی. در انتها آقای اشکذری عنوان کردند که بحثی که راجع به معلم و مربی مطرح شد راجع به کلاس آقای آجر لو در مربیگری درجه‌یک است و از ایشان تشکر کردند. در ادامه جشن هفته راهنما برگزار شد و از راهنمایان، کمک راهنمایان و مربیان باشگاه تقدیر به عمل آمد.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

مرزبان کشیک: روح الله مهاجر 
تهیه و تنظیم: همسفر زینب
عکاس: همسفر زینب

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .