English Version
English

حس خوب

حس خوب

از رسالت‌های بشر می‌توان به تفکر و خدمت اشاره کرد، داستان خلقت، داستان شگفت‌انگیزی است. بندگی خداوند یعنی تفکر کردن با تفکر به خیلی از جایگاه‌ها خواهیم رسید، با تفکر. کردن می‌توانیم ذرهای از داستان خلقت را درک کنیم.

رسالت دیگر بشر خدمت کردن است، خداوند زمانی که انسان را آفرید به همه مخلوقات گفت در مقابل انسان سجده کنید، همه سجده کردند جز ابلیس، ابلیس گفت نه‌تنها سجده نمی‌کنم بلکه سر راه انسان قرار می‌گیریم و گمراهش می‌کنم و از مسیر صراط مستقیم خارجش می‌کنم و به سمت ضد ارزش‌ها انسان را سوق می‌دهم.

پس نتیجه می‌گیریم هر کس خدمت انسان را نکند هم منطق شیطان است.

لحظه‌ای‌ای با خودمان فکر کنیم و با خودمان صادق باشیم که تا چه اندازه هم منطق شیطان هستیم؟

امام علی (ع) در نامه‌ای‌ای به مالک اشتر گفتند: مالک انسان‌ها یا هم دینت هستند یا هم خلقت هستند.

خداوند در وجود انسان گوهری قراردادِ است که اگر در بدترین شرایط و در عمق تاریکی باشند شایستهٔ خدمت هستند.

ما باید بتوانیم آیینهٔ تمام‌قد خداوند بر روی کرهٔ خاکی باشیم و رسالت خدمت را به‌خوبی انجام دهیم،ما پا به کرهٔ خاکی نهادیم تا با زندگی کردن به دنیا قیمت دهیم.

و باید به مرحله‌ای‌ای برسیم که همچون بنیان کنگره ۶۰ جناب مهندس و دیگر خدمتگزاران بدون هیچ چشم‌داشتی خدمت کنیم

پس در مسیر آموزش باید فرا بگیریم که بیشترین بها را به زندگیمان بدهیم. در کنگره فرصت خدمتگزای به من داده شد و این خدمت کردن سفره ایی است که پهن شده است و من می‌توانم به اندازهٔ ظرفیتم از آن سفره روح خودم را تغذیه کنم.

و هر لحظه از این خدمت آموزشی است برای من.

و در 18 اسفند 95 مهندس اولین گل‌های رهایی رهجوهایی که به من امانت دادند تا از کنار آنها بودن هرچه بیشتر و بهتر آموزش بببینم را به من هدیه دادند. از مهندس سپاسگزارم که به من اجازهٔ خدمت و تجربهٔ این حس زیبا را دادند.

 

با احترام:همسفر زهرا

نمایندگی دانیال اهواز_همسفران

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .