English Version
English

گزارش جلسات همسفران

گزارش جلسات همسفران

امروز جلسه یازدهم از دوره سی و هفتم سری کارگاه‌های آموزشی هم‌سفران نمایندگی ابن‌سینا با استادی هم‌سفر سمیرا، نگهبانی هم‌سفر اعظم و دبیری هم‌سفر آرزو با دستور جلسه: وادی دوازدهم و اجرای آن، روز دوشنبه مورخ: 2/12/95 رأس ساعت 15 شروع به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

در آخر امر امر اول اجرا می شود، امر به معنای فرمان و در اینجا خواسته و کار ماست. وادی های کنگره بسیار پر بار است. من همه آنها را بسیار دوست دارم، اما وادی دوازدهم یکی از وادیهاییست که برایم بسیار شیرین و روان و جذاب است.

درکنگره 60 چهارده وادی برای رسیدن به خود وجود دارد که هرکدام پیام و مفهومی را برای ما می‌رساند و در زندگی ما نقش مؤثری دارد.

این وادی در اصل می خواهد به من بگوید، اگر می خواهی به هدف و خواسته ات برسی، باید بدانی عوامل زیادی در رسیدن تو به هدفت دخیل هستند که اگر ماهیت آنها را بدانی صبر پیشه می کنی و از تلاش و کوششت هرگز خسته نمی شوی.

در وادی دوازدهم ما به این پی می‌بریم که هر کاری مرحله‌ای‌ دارد ما باید صبر داشته باشیم و به خودمان زمان بدهیم.

ما باید بدانیم که به‌طورکلی هر کاری که بخواهیم انجام بدهیم باید پارامتر زمان را در نظر بگیریم و هرگاه خواستیم پارامتر زمان را حذف کنیم به مشکل برمی‌خوریم مثلاً ما گندم می‌کاریم  نباید انتظار داشته باشیم همان لحظه گندم برداشت کنیم بعد از مدتی آبیاری و مراقبت گندم رشد می‌کند و ما بعد از گذشت مدت‌زمان لازم می‌توانیم گندم درو کنیم و در آخر امر به گندم برسیم. پس در هر کاری ما باید پارامتر زمان را در نظر بگیریم چون اول هر کاری که ما زمان برایش صرف نکنیم به نتیجه مطلوبی نمی‌رسیم و به مشکل برمی‌خوریم بدون صرف زمان هیچ کاری امکان‌پذیر نیست اگر هم باشد مشکل‌دار خواهد شد. مثل کسی که می‌خواهد یک‌شبه پولدار شود که باید یا دزدی کند یا کار خلافی انجام دهد. یا همین مسئله اعتیاد که سال‌ها انسان‌ها می‌خواستند با بدون در نظر گرفتن پارامتر زمان این بیماری را درمان کنند و همیشه به مشکل برمی‌خوردند و باعث می‌شد که به مشکل بربخورند و نتیجه مطلوبی را دریافت نکنند.

این وادی به من آموزش می‌دهد که آن چیزی که خواسته من است آخر کار و بعد از تلاش اجرا می‌شود. پس در هر قضیه و در هر سطوحی از زندگی ما پارامتر زمان نقش پررنگی دارد.

یکسری قوانین لازم است و این مراحل گوناگون زندگی که شامل تغییر و تبدیل و ترخیص است؛ و این مراحل برای این است که انسان برای اینکه تغییر کند باید به خودش زمان بدهد و با تلاش و کوشش خودش به چیزی که می‌خواهد تبدیل بشود و به مرحله ترخیص که آخرین مرحله هست برسد. مسافران وقتی می‌خواهند به رهایی برسند باید یکسری آموزش‌ها را بگیرند و بعد تغییر کنند ما نباید انتظار داشته باشیم به‌محض ورود به کنگره زود تغییر کنند اینجا یازده ماه طول می‌کشد که فقط جسمشان بازسازی شود و برای جهان‌بینی‌شان خیلی زمان لازم است وقتی جسمش بازسازی شد باید زمان بدهیم تا روانش هم بازسازی شود و همچنین جهان‌بینی، باید برایش زمان بدهیم تا خودشان را پیدا کنند. در این راه سه نیروی القا و احیا و تحرک است؛ که به کمک انسان می‌آید

این سه نیرو زمانی که می‌خواهیم تغییر کنیم به ما کمک می‌کند تا به انسان دیگری تبدیل شویم مثلاً از یک انسان پرخاشگر به انسان آرام باید از این نیروها کمک بگیریم. القا؛ به معنی انتقال اطلاعات چه خوب و چه بد و این بستگی به من دارد که کدام را انتخاب کنم زنده کنم؛ و احیاء هم به معنی زنده کردن است، همه ما می‌دانیم که احیاکننده خداست ولی انسان چون صور پنهان و آشکار دارد در صور پنهان احیاء کننده خود من هستم و این بستگی دارد که چقدر انرژی مثبت دریافت کنم و چقدر انرژی منفی را از خودم دور کنم و در مراحل زندگی‌ام از انرژی مثبتم استفاده کنم و انرژی مثبت را رشد بدهم تا خودم را احیاء کنم و این تحرک من هست که باعث می‌شود من به خواسته‌های خودم برسم. اگر من کنگره می‌آیم اگر حرکت نکنم نمی‌توانم به آرامش برسم باید بیایم و آموزش‌ها را بگیرم و اجرایی کنم و به هدفم برسم.

موضوع دیگر در وادی 12 درختکاری و احترام به طبیعت هست. هرسال درکنگره این قانون اجرا می‌شود هر شخصی باید یک درخت بکارد و سال دیگر دو تا و...همین‌طور که ما از طبیعت استفاده می‌کنیم و از سایه و میوه درختان استفاده می‌کنیم  افرادی بودند که این درختان را کاشتند و حال باید ما این کار را انجام دهیم. یک‌ضرب المثل معروف هست که می‌گوید دیگران کاشتند و ما خوردیم ما هم بکاریم تا دیگران بخورند.

تهیه گزارش: همسفر سهیلا
عکاس: همسفر هانیه

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .