English Version
English

خدمت همراه با مسئولیت؛ گفتگو با مرزبان حسین تلیمی

خدمت همراه با مسئولیت؛ گفتگو با مرزبان حسین تلیمی

با سلام لطفا خودتان را معرفی نمائید.

سلام دوستان، حسین هستم یک مسافر، آخرین آنتی ایکس مصرفی، شیشه، متادون، حشیش، مدت سفر اول سیزده ماه و پانزده روز، روش درمان D.S.T با داروی اپیوم باراهنمایی آقای رامین سعادت جو سفر کردم رشته ورزشی در کنگره باستانی، رهایی از اعتیاد دو سال و یازده ماه.

 

لطفاً برایمان بگویید چگونه با کنگره آشنا شدید؟

از طریق یکی از دوستانم، او از بدو ورود به کنگره به من نیز پیشنهاد داد ولی در ابتدا نپذیرفتم، اما بعد از مدتی وارد کنگره شدم.

 

آیا قبل از ورود به کنگره اقدام به ترک نمودید؟

بله، بارها و بارها به‌صورت خودسرانه (سقوط آزاد) و مراجعه به کلینیک اقدام به ترک نمودم.

 

آیا در موارد ترک اعتیاد، اقدام به سم‌زدایی کردید؟ چگونه؟

بله، تجربه‌ای که دارم یک‌بار به کلینیک جهت U.R.D مراجعه کردم و واقعاً وحشتناک بود، من باحال خراب و با مصرف بالای شیره جهت سم‌زدایی به کلینیک مراجعه کردم، آنجا به بنده قرصی دادند که مصرف کردم و از من خواستند منتظر باشم تا کار را شروع کنند، به خانواده اطلاع دادند که شب در کلینیک می‌مانم و اگر حال بنده مساعد شد صبح به منزل برمی‌گردم، من را به اتاقی بردند که تختی آنجا بود که بی‌شباهت به تخت غسالخانه نداشت، تخت سنگی گودی بود که می‌بایست درون آن می‌خوابیدم و کنارش هم که پایه سرم بود به من وصل می‌کردند، از من خواستند لباس‌هایم را دربیارم و درون آن به‌اصطلاح تخت بخوابم، سرم که وصل شد مدت کمی که گذشت من چیزی متوجه نشدم و از هوش رفتم، وقتی به هوش آمدم متوجه شدم اختیار از دست دادم و همه جای تخت را کثیف کردم، بعدازآن شلنگی آورده و از من خواستند خودم را شستشو بدهم و لباس بر تن کنم. وقتی خواستم از روی تخت پایین بیایم حس کردم توان ایستادن روی پا ندارم چون پاهایم حسی نداشتند، با کمک چند نفر بلند شدم، بعد به من داروی نالترکسون دادند که دیگر نتوانم مرفین مصرف کنم.

به نظر شما آیا این روش سم‌زدایی راه چاره ترک یا درمان اعتیاد هست؟ شما بعدازاین عمل موفق به ترک مواد شدید؟

خیر به‌هیچ‌وجه، نه‌تنها روش صحیح نیست بلکه بنده بعد از سم‌زدایی وسوسه بیشتری به مواد پیدا کردم. خماری که بعد از عمل سم‌زدایی به من دست داد در هیچ‌یک از ترک‌های دیگر مانند سقوط آزاد اتفاق نیفتاد، بدترین و غلط‌ترین روش ترک اعتیاد، سم‌زدایی است.

 

چرا اکثر پزشکان که درزمینهٔ ترک اعتیاد فعالیت می‌کنند از مواد مخدر به‌عنوان سم و برای ترک از روش سم‌زدایی استفاده می‌کنند؟

به نظر من آن‌ها شاید اشتباه متوجه شده باشند، در زمان قدیم کسانی که قصد خودکشی داشتند با خوردن مقداری تریاک، اقدام به خودکشی می‌کردند، پزشکان برای نجات آن اشخاص، عملی که روی فرد مسموم انجام می‌دادند را روی شخصی که با تریاک اقدام به خودکشی کرده پیاده می‌کردند مثلاً معده شخص شستشو داده می‌شد و اعمال مشابه همین که به نظر من این واژه سم بودن  مواد مخدر از همان‌جا وارد فرهنگنامه مواد مخدر گردیده است. در کنگره 60 در جزوه چهارمقاله گفته می‌شود که سمی بودن مواد مخدر، امری نسبی است. اگر شخص سالم بیش از 1 الی 1.5 گرم مواد مخدر بخورد برای او سم می‌باشد و او را به سمت مرگ سوق می‌دهد، ولی برای شخص مصرف‌کننده (معتاد) این مواد سم نیست بلکه برای او دارو است تا او را به تعادل برساند.

 

شما چه خدماتی را در کنگره 60 به مسافران ارائه می‌کنید؟

بنده در مرزبانی مشغول خدمت هستم، یک مرزبان وظیفه اجرای قوانین کنگره 60 در نمایندگی بر عهده دارد و همچنین موظف است؛ به‌عنوان اولین نفر درب نمایندگی را باز کند و خدماتی همچون برگزاری کلیه مراسم، جلسات و تولدها و همچنین نظارت بر آموزش و جمع‌آوری به‌موقع خزانه به عهده مرزبان می‌باشد.

 

بفرمایید هدف شما از خدمت در مرزبانی چیست؟

ما در کنگره در هر مقطعی در حال آموزش هستیم، و به نظر من خدمت در جایگاه مرزبانی بهترین زمینه برای ارائه آموزش‌ها می‌باشد و اینجاست که در بوته آزمایش قرار می‌گیریم، اما با یک حس خوب می‌شود از این آزمایش سربلند بیرون آمد. همان طور که می‌دانید من دومین دوره مرزبانی را سپری می‌کنم، در این مدت، هرروز که به‌قصد خدمت به کنگره از خانه خارج می‌شوم امکان ندارد که متن پیمانم را نخوانم، چون این عمل باعث می‌شود که دوران سخت و تاریک اعتیاد از یادم نرود تا مبادا در پی به دست آوردن این جایگاه‌ از مسیر اصلی خارج شوم.

 

این خدمت چه تأثیری بر روی روابط اجتماعی و خانوادگی شما داشته است؟

من کنگره را مانند زمین فوتبالی فرض می‌کنم که در آن زمین فرصت کافی دارم که برای یک مسابقه مهم به‌اندازه کافی با مربیان سطح بالا تمرین کنم و با آمادگی کامل در روز مسابقه، حریفان را که انواع مشکلات هستند، یکی پس از دیگری مغلوب کنم و به لطف خداوند این امکان تا به امروز برایم فراهم گردیده است.

 

کلام آخر:

در آخر از همه بچه‌های زحمت‌کش در قسمت سایت کمال تشکر رادارم که در این قسمت بار سنگینی را از روی دوش مرزبانی برداشته‌اند تا ما بتوانیم در کارهای دیگر بیشتر متمرکز شویم.

با سپاس از مرزبان محترم آقای حسین تعلیمی، ما هم برای شما آرزوی توفیق روزافزون در همه مراحل زندگی داریم

 

تهیه‌کننده: مسافر سعید عاشوری

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .