English Version
English

کارگاه آموزشی مجازی همسفران،وادی چهارم و تاثیر آن روی من

کارگاه آموزشی مجازی همسفران،وادی چهارم و تاثیر آن روی من

به وادی چهارم رسیدیم و سه وادی را پشت سر گذاشتیم، در وادی اول یاد می‌گیریم چگونه تفکر کنیم بدون تفکر آنچه هست روبه‌زوال است ما نیازمند تفکر هستیم همان تفکری که در وادی اول از آن صحبت شده است. در وادی دوم یاد گرفتیم که ناامید نباشیم ناامیدی انسان را به قهقرا می‌برد از این وادی دریافتم که وقتی انسان بیهوده‌ای به انسان ارزشمند تبدیل می‌شود که بتواند دیدگاهش را تغییر دهد. در وادی سوم آموختم که انسان باید خود جستجو کند انسان باید خودش دنبال کلید گشایش مشکلات خویش باشد خودش باید تصمیم بگیرد و حرکت کند تا به مقصد برسد. در وادی چهارم به یکی از قوانین هستی می‌رسیم یعنی قانون پذیرش مسئولیت، وادی چهارم به ما می‌گوید در مسائل حیاتی مسئولیت دادن به خداوند یعنی سلب مسئولیت از خویش. وقتی انسان بر سر دوراهی قرار گرفت با اختیاری که داشت راهش را انتخاب کرد راه تاریکیها یا راه روشنایی‌ها. و این من بودم که راهم را انتخاب کردم و حالا هم باید باشهامت کامل بپذیرم و مسئولیت راهم را بر عهده بگیرم. من خودم تاریکی‌ها رو انتخاب کردم و از خط قرمزها عبور کردم بعد انتظار دارم دیگران بیایند و مسئولیت راهی را که رفته‌اند بپذیرند؟

 وادی چهارم می‌گوید که مهره اصلی خودت هستی و اول باید با خودت روراست باشی و خودت را بشناسی اشاره به صور پنهان انسان دارد باید نفس را پاک‌سازی کنی و برای پاک‌سازی و تربیتان نیاز به آموزش و آگاهی و شناخت داری و این نفس است که تعیین می‌کند من در کجای کارم قرار دارم و ازآنجایی‌که نفس دارای خواسته‌های زیادی است برای همین مشکلاتی برای خودش به وجود می‌آورد و همیشه به دنبال راه فرار است که مسئولیت را از گردن خود بردارد و بر گردن خداوند بیندازد ولی من در وادی اول آموختم که با تفکر صحیح مشکلاتم را حل کنم اگر فکر کنم که افرادی دیگر مقصرند حل مسائل برایم دشوار خواهد بود عده‌ای این بار را روی دوش خداوند می‌اندازند.

خداوند کنگره را جلوی راه ما قرارداد ولی حرکت و تلاش به عهده خود من هست و من همسفر نیز باید حرکت کنم آموزش بگیرم و برای حرکت ابتدا باید خودم را بشناسم. تزکیه و پالایش را از خود شروع کنم و تا زمانی که درون من کینه نفرت حسادت باشد عشق و محبت جایی برای خود پیدا نمی‌کنند. وقتی شخص تصمیم به حرکت کردن گرفت آنگاه نیروهای الهی به کمک او می‌آیند و او را یاری می‌کنند.

تأثیر این وادی روی من این بود که باید وسعت دیدم را گسترش بدم باید نگاهم را در زندگی تغییر بدهم دانش و آگاهی خودم را بالا ببرم و مسئولیت راه‌های که به خطا رفتم را قبول کنم و منتظر نباشم دیگران بیان و مشکلات من رو حل کنم خودم باید حرکت و تلاش کنم در صورت نیاز بتوانم از تجربه و مشورت دیگران استفاده کنم ولی درنهایت خودم باید تصمیم بگیرم و برای حل مشکلاتم اقدام کنم صد درصد نیروهای الهی هم به کمکم خواهند آمد از من حرکت و از خداوند برکت.

 

تایپ: همسفر حمیده
تصویر: همسفر مونا
تنظیم: همسفر لیلا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .