English Version
English

کارگاه آموزشی جهان بینی کنگره 60، از فرمانبرداری تا فرماندهی + گزارش تقدیر از تیم راگبی

کارگاه آموزشی جهان بینی کنگره 60، از فرمانبرداری تا فرماندهی + گزارش تقدیر از تیم راگبی

بسمه‌تعالی

سومین جلسه از دوره پنجاه و هفتم سری کارگاه‌های آموزش کنگره 60 با دستور جلسه از فرمان‌برداری تا فرماندهی در روز چهارشنبه مورخ 95/8/5 به استادی و نگهبانی مهندس و دبیری فاطمه رأس ساعت 12:00 آغاز به کار نمود.

سخنان مهندس:

امیدوارم حالتان خوب باشد، حال من هم بحمدالله خوب است.

امروز یکسری برنامه‌های ویژه‌ای هم داریم؛ و آن این است که دو میهمان عزیز داریم، آقای دکتر میرزا آقا بیک رئیس انجمن راگبی و معاونت اداره تربیت‌بدنی استان تهران و جناب آقای بیرجندی مدیر دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر، این دو عزیز به خاطر ورزش راگبی اینجا تشریف دارند. مستحضر هستید که تیم راگبی کنگره 60 توانست مقام قهرمانی کشور را به دست آورد و ورزش ما بیانگر نوع درمان ما است. نیروهای نظامی وقتی می‌خواهند آمادگی خود را نشان بدهند، با مانورهای نظامی این کار را انجام می‌دهند و ما در کنگره 60 با ورزش‌ها و رشته‌های مختلف ورزش قدرت درمان اعتیادمان را نشان می‌دهیم.

کسی که می‌خواهد راگبی بازی کند، باید از قدرت بدنی و تفکر بالائی برخوردار باشد. در ورزش‌های تیراندازی باکمآن‌هم همین‌طور. این‌ها چطور به این جایگاه رسیده‌اند؟ که ازنظر آرامش فکر، کنترل روی اعصاب و قدرت بدنی و اخلاق بتوانند در رده بالائی قرار بگیرند.

در قدیم که ما زنگ تفریح تیم‌ها و مسابقات بودیم، لااقل جام اخلاق را می‌بردیم، امروز هم اول می‌شویم و هم جام اخلاق را به دست می‌آوریم. این بیانگر درمان ماست.

خانم نورا بانکف رئیس مرکز تحقیقاتی آمریکا (بزرگ‌ترین مرکز تحقیقاتی دولتی آمریکا) می‌گفت که ما دعا می‌کنیم که در 10 سال آینده، داروئی پیدا شود که ما بتوانیم کوکائین را با آن درمان کنیم. ما 10 سال است که شیشه را درمان می‌کنیم. هنوز در کشور خودمان می‌گویند که شیشه درمان ندارد و ما به نحو مطلوبی شیشه را درمان می‌کنیم. اکثر بازیکنان ما مصرف‌کننده شیشه بوده‌اند.

درمانی که الآن ما داریم برای کشور خودمان است. درمان ما درمان سنتی نیست؟ اشتباه نکنید. یک درمان کاملاً علمی و در طی 11 ماه این درمان انجام می‌گیرد. اصلاً در کنگره 60 چیزی به نام برگشت، وسوسه نداریم. شاید از 100 نفر 2 نفر برگشت بخورند. چیزی به نام حال خرابی، نگهداری و زور نداریم. درب کنگره باز است.

چند روز پیش بچه‌ها از بوشهر برای رهایی آمده بودند، فقط 7 میلیون تومان هزینه هواپیما داده بودند. این‌ها نشانه‌های قدرتمندی برای درمان ما است.

مسئله‌ای که هر ان جی‌ او باید داشته باشد، باید سه پارامتر و سه ستون داشته باشد. اگر این سه ستون را داشته باشد، می‌تواند موفق باشد، نداشته باشد یک جای کارش می‌لنگد.

اول: اینکه باید علم داشته باشد، دوم: نیروی انسانی تربیت‌شده، سوم: منابع مالی داشته باشد.

اگر پول داشته باشد، نیروی انسانی نداشته باشد، به درد نمی‌خورد. اگر نیروی انسانی داشته باشد، علم نداشته باشد، به درد نمی‌خورد. این سه مورد مثل سه‌پایه هستند که باعث می‌شود یک ان جی او سرپا بماند.

دستور جلسه امروز از فرمان‌برداری تا فرماندهی است.

شما یک خانه‌ای را که دو تا بچه‌دارید، نمی‌توانید کنترل کنید. یک زن و شوهر هستید، هفته‌ای 3 مرتبه دعوایتان می‌شود. ما اینجا 40 هزار نفر را دورهم جمع کرده‌ایم، چه کسانی؟ کسانی که مصرف‌کننده مواد مخدر بوده‌اند، هرکدامشان یک شهر و طایفه را به هم می‌ریختند. این‌ها چطور دورهم جمع شده‌اند؟

مغازه‌های این اطراف، در روزهای چهارشنبه کارگرهایشان را اضافه می‌کنند. بقالی، سوپرمارکت، ساندویچی، غذاخوری همه در روزهای چهارشنبه فروششان چند برابر می‌شود و مشتریان آن‌ها بچه‌های کنگره هستند.

چرا هیچ‌وقت این‌ها از بچه‌های کنگره شکایت نمی‌کنند؟ به خاطر اینکه تربیت‌شده‌اند. تربیت، ادب و نظم، بالاترین حرف را در کنگره 60 می‌زند.

الآن نزدیک به 17 سال است که ما جلسه داریم، تمام جلسات کنگره 60 رأس ساعت 5 شروع می‌شود. من یادم نمی‌آید در این چند سال یک جلسه دیرتر آمده باشم. همیشه 10 دقیقه زودتر شروع کرده‌ام و دیرتر شروع نکرده‌ام.

در کشور ما ساعت اختراع نشده است، ولی در کنگره اختراع‌شده است. شما در نظر بگیرید که اگر این نظم و انضباط نبود، چه اتفاقی می‌افتد.

من، یک آدم مصرف‌کننده‌ی حال خراب که نظم و انضباط و ادب داشته باشد را به صد نفر آدم سالم که نظم و ادب ندارد، عوض نمی‌کنم.

ما تا زمانی که فرمان‌برداری را یاد نگیریم، نمی‌توانیم فرماندهی را تجربه کنیم. باید تک‌تک ما مراحل فرمان‌برداری را یاد بگیریم. در کنگره 60 اگر مقام بالاتر، حرفی را زد، اگر و چرا ندارد؟! مثل ارتش است.

اگر افراد فرمان‌بردار خوبی باشند، می‌توانند فرماندهان خوبی شوند. آیا یک کسی که فرمان‌بردار خوبی نیست، می‌تواند فرمانده خوبی باشد. تمام بچه‌هایی که کمک راهنما می‌شوند، کلی روی آن‌ها کار می‌شود.

ما یک مثلثی داریم، یک ضلع آن فرمانده، یک ضلع فرمان‌بردار، یک ضلع موضوع است، در چهارچوب موضوع و چهارچوب قانون. راهنما در چهارچوب موضوع فرمانش را به رهجو می‌دهد، اگر خارج از چهارچوب بود، این فرمان نافذ نیست. اگر یک رهجو بخواهد همسفرش را طلاق بدهد، این مسئله هیچ ربطی به راهنما ندارد.

همه ما باید یاد بگیریم از راهنمای خودمان اطاعت کنیم، اگر راهنما گفت که کفشت و ریشت را درست کن، بگوئید چشم. اگر راهنمایی نتواند پیراهن رهجو را بگیرد، چطور می‌تواند هروئین و کراک را از او بگیرد.

مرزبآن‌هم باید از مقام بالاتر حرف‌شنوی داشته باشد، تمام مرزبانان زیر نظر ایجنت ها هستند، هرچه ایجنت گفت همه مرزبانان باید اطاعت کنند.

پس ما باید در کنگره در این چهارچوب حرکت کنیم، وگرنه اسیستانت مرزبان را معلق می‌کند، یا دیده‌بان راهنماها می‌گوید که لژیون را ببندید. ما هم حرف مقام بالاتر را گوش می‌کنیم. چون در کنگره 60 هیچ‌یک طلبکار نیستیم، همه ما بدهکار هستیم، چون همه ما به رهایی رسیده‌ایم.

ما حساب کردیم که هر فردی که در کنگره 60 به درمان می‌رسد چقدر هزینه‌اش است، اجاره محل، برق، حقوق راهنما و خدمتگزاران، مرزبانان و ... همه در نظر گرفته شد، بعد تقسیم‌بر تعداد رهایی در یک سال کردیم، دیدیم هر نفری نزدیک به 11 میلیون تومان هزینه درمانشان است. ما یک ریال از جاهای دیگر نمی‌گیریم.

پس در این سلسله‌مراتب، همه ما باید فرمان‌برداری را یاد بگیریم. اگر یاد نگیریم، سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. ما دیگر اصلاً نمی‌توانیم اداره کنیم؛ بنابراین اگر مقامی بالاتر دستور داد، باید دستوراتش اجرا شود. اگر مشکلی بود، بعداً ازنظر قانونی اقدام کنید و ما رسیدگی می‌کنیم. ولی همان موقع شما باید دستور مرزبان، ایجنت و اسیستانت را اجرا کنید و خوشبختانه در کنگره 60 این کار انجام می‌شود.

بازهم تأکید می‌کنم که منابع مالی در رأس مراکز و ان جی او هاست. دانشگاه هاروارد 27 میلیارد دلار پشتوانه مالی دارد؛ یعنی یک دانشگاه 27 میلیارد دلار پول نقد پشتوانه مالی دارد. ما هم باید ذخایر مالی داشته باشیم.

هفته قبل هم گفتم که شعبه شهرری (جنوب شهر) بیشترین پرداختی را در هفته لژیون مالی داشته‌اند. ما در چهار ماه گذشته نزدیک 2 میلیارد تومان پول رهن پرداخت کردیم. سعادت‌آباد (400 میلیون)، پاستور (400 میلیون)، اصفهان (500 میلیون)، استاد معین 400 میلیون). اگر این پول نباشد که نمی‌توانیم کاری انجام بدهیم.

همین مکان، 54 روز بسته شد. ما در پیاده‌رو مشاوره انجام می‌دادیم. ولی الآن دیگر نمی‌توانیم این کار را بکنیم، الآن یاد گرفته‌ایم که چطور روی پای خودمان بایستیم.

می‌خواهیم جوایز راگبی را بدهیم.

 

آقای سلامی:

تشکر می‌کنم از نگهبان جلسه که وقت جلسه را در اختیار ما قراردادند، پیروزی تیم راگبی کنگره 60 را به آقای مهندس و اعضای کنگره 60 تبریک می‌گویم. این پیروزی برای ما اهمیت بسیار بالائی داشته. در قسمت اول اینکه تیم کنگره 60 موقعی که شروع کردیم به بازی راگبی، از تیم اصفهان که ضعیف‌ترین تیم‌ها بود، 15 ترای خورده بودیم، زنگ تفریح تمام تیم‌ها بودیم، ولی بچه‌ها حمایت کردند و به‌جایی رسیدیم که در مسابقات سونز کشور و در حضور 8 تیم برتر کشور، به مقام اولی رسیدیم. بچه‌ها توانستند با اختلاف بالابرنده شوند. تیم شیراز 5 سال قهرمان راگبی کشور بودند و بیشترین ملی‌پوش در تیم شیراز بودند و بچه‌های ما توانستند که تیم شیراز را شکست بدهند و این برای ما جای بسیار افتخار است که توانستیم این کار را انجام بدهیم و این نشانگر درمان صحیح در کنگره 60 است. درروش DST یکی از مهم‌ترین مسائل ورزش است. ورزش مکمل خیلی خوبی برای درمان اعتیاد است.

من از همین‌جا تشکر می‌کنم از آقای دکتر میرزا آقا بیک رئیس انجمن راگبی و معاونت اداره تربیت‌بدنی استان تهران و جناب آقای بیرجندی مدیر دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر که همیشه ما را حمایت کردند.

 

دکتر میرزا آقا بیک (رئیس انجمن راگبی و معاونت اداره تربیت‌بدنی استان تهران):

عرض سلام و احترام به تمام عزیزان و آقای مهندس، من مسافر نیستم ولی عاشق کنگره 60 هستم. من یادم هست که سه چهار سال پیش بود که با کنگره 60 آشنا شدم و امروز به‌عنوان یکی از مسئولین ورزشی، افتخار می‌کنم که بگویم اعتیاد پایان زندگی نیست. چون آقای سلامی و آقای مهندس کاری را انجام دادند که امروز باعث افتخار جامعه ورزش است، یعنی اگر قبلاً می‌گفتیم که باشگاه فرهنگی ورزشی، فرهنگی فقط یک اسم بود، ولی امروز این اتفاق افتاده است.

بچه‌های کنگره، یک فرقی با همه تیم‌های شرکت‌کننده راگبی و کل تیم‌های ورزشی دارند، آن‌هم این است که نظم انضباط سرلوحه کارشان است. من قبل از کنگره این موضوع را صادقانه به آقای مهندس گفتم که بچه‌های شما هم قهرمانی را بردند و هم اخلاق را. من صمیمانه‌ترین تبریکاتم را خدمت آقای مهندس و اعضای کنگره 60 و خصوصاً آقای سلامی عرض می‌کنم. من خیلی خوشحال هستم که در خانواده کنگره 60 هستم.

 

آقای دکتر بیرجندی (مدیر دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر) :

خدا را شاکر هستم که در جمع شما هستم، به‌هرحال مشکلی که کشور درگیر آن است و دغدغه‌های زیاد کرده است، اعتیاد است ولی بحمدالله با همدلی شما به سمت انسانی شدن و احیاء شدن و رشد حرکت کرده‌ایم. من به‌عنوان یک مسئول در سازمان‌های مردم‌نهاد حوزه اعتیاد، یکی از موفق‌ترین تشکل‌های حوزه اعتیاد که نسبت به آن تعصب‌دارم، کنگره 60 است. امیدوارم سایر تیم‌هایی که در این تشکل شکل‌گرفته است، به رتبه‌های بالاتری نائل شوند. دو نکته از آقای مهندس درس گرفتم، اینکه اگر یک تشکل می‌خواهد شکل بگیرد، باید سه مؤلفه داشته باشد، ولی مهم‌تر از آن این است که یک تشکل بایستی دل و باور داشته باشد تا فرمان‌برداری و فرماندهی شکل بگیرد. امیدوارم با این باوری که در کنگره 60 شکل‌گرفته است، بتوانیم جامعه، خانواده و نسل را صیانت کنیم.

بهادر؛

با 10 سال تخریب شیشه وارد کنگره شدم، روش درمان دی اس تی، راهنما شاهرخ عبدالهی، رشته ورزشی راگبی، رهایی 4 سال و 8 ماه

با صلاحدید آقای مهندس و سلامی، مربی و بازیکن تیم راگبی کنگره 60 هستم.

چند سال پیش بزرگ‌ترین آرزوی من این بود که تیم راگبی کنگره بتواند در بام تیم‌های کشور بایستند، من اولین بار که در اردوی تیم ملی دعوت شدم، می‌شنیدم که همه می‌گفتند که جای این‌ها در تیم ملی نیست، این‌ها مصرف‌کننده بوده‌اند. ولی امروز ثابت کردیم که می‌توانیم. خیلی از این مقام خوشحالم.

 

مازیار؛

آنتی ایکس تریاک، 9 ماه و 15 روز سفر، راهنما آقای مهرداد بوجاریان، رهایی 8 سال.

در حال حاضر ایجنت تیم راگبی کنگره 60 هستم.

من همیشه احساس کردم که به کنگره بدهکار هستم، هنوز کار خاصی برای کنگره انجام نداده‌ام.

از آقای حامد اصفهانیآن‌ هم تشکر می‌کنم که خیلی برای تیم ملی زحمت کشیدند.

و ...

آقای سلامی؛

من از همه تشکر کردم، غیر از کادر فنی تیم که 3 سال است، بسیار زیاد برای ما زحمت کشیدند. بدین‌وسیله از این عزیزان شایسته قدردانی می‌کنیم.

 

مهندس؛

البته همسفرانی که اعلام کردند، همسفرانی که اینجا خودشان را معرفی کردند، فرزندان و اعضای خانواده مصرف‌کنندگان بوده‌اند.

بهترین تیم: کنگره 60

آقای حسن قاسمی عضو تیم ملی کنگره 60، ستاره مسابقات هم ازنظر کمیته فنی انتخاب شدند.

بهترین بازی مسابقات: بازی تیم کنگره 60 و تیم شیراز

به‌تمامی بازیکنان علاوه بر حکم قهرمانی کشوری، از طرف کنگره 60، نفری 500 هزار تومان پول نقد تقدیم می‌شود.

 

در انتها، از نمایندگی شهرری به‌عنوان لژیون مالی نمونه، تقدیر و قدردانی گردید. اعضای لژیون مالی کسانی هستند که در قسمت‌های دیگر نمی‌توانند فعالیت داشته باشند و کسانی که می‌خواهند در لژیون مالی حضورداشته باشند، سالیانه بایستی 5 میلیون تومان به‌حساب زمین کنگره واریز نمایند.

 
نام فایل تاریخ مدت زمان حجم (MB) لینک
فایل صوتی سخنان مهندس 95/08/5 01:01:07 27.9 دانلود
فایل صوتی رهایی ها 95/08/5 02:31:59 53 دانلود
 
نگارنده: مسافر احمد شریفیان
عکاس: مسافر سعید
کنگره 60

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .