English Version
English

مقابله با نیروهای منفی

مقابله با نیروهای منفی

تمام علوم امروزه با هم در ارتباط هستند و این پیوستگی و ارتباط می‌تواند جهش‌های زیادی را در عصر حاضر به وجود بیاورد امروزه علوم ریاضیات، فلسفه و روان‌شناسی علوم پزشکی بسیار کاربرد دارد همه چیز در حال ترقی، پیشرفت و تکامل است، هر روز مسائل جدید شکافته می‌شود و کشف می‌شود مباحث و مسائل گذشته دیگر جوابگوی مطالب امروزی نیست یک زمان فیثاغورث در رابطه با مثلث متساوی‌الساقین یکسری قوانین را کشف کرد و دانشمندی بزرگ در تاریخ ریاضیات بود ولی الان در ریاضیات جدید این موارد کارایی کمتری دارد.

جهان هستی ما با سایر جهان‌ها در ارتباط هست و تبادل اطلاعات بین جهان‌ها صورت می‌گیرد و چون ما نمی‌بینیم دلیل بر نبود این ارتباطات نیست، نمی‌توان گفت که کدام جهان ارزشمندتر است این جهان یا جهان آخرت. همه جهان‌ها ارزشمند هستند و در واقع همدیگر را تکمیل می‌کنند. زمین مانند یک مهد و آموزشگاهی است که ما را آموزش می‌دهد و ما در پرتو همین آموزش‌ها هست که یکسری توانایی‌ها را به دست می‌آوریم و می‌توانیم در بعد دیگر کاری انجام دهیم.

مسئله هدایت و آموزش انسان‌ها در همه سطوح مطرح است چون‌که انسان‌ها به این جهان آمده‌اند تا آموزش ببینند، آگاه شوند و یاد بگیرند آنچه نمی‌دانند. نیروهای منفی هم لازمه هستی است باید باشند و حذف نیروهای منفی یعنی حذف حیات؛ پس در مقابله با نیروهای منفی سلاحی جز داشتن دانش و آگاهی و بالا بردن دانایی مؤثر واقع نمی‌شود. 

نیروهای منفی با تمام قدرت می‌خواهند که انسان را از مسیر خود منحرف کنند و دائماً کالای خویش را تبلیغ می‌کنند گاهی ظواهر دنیوی، تجملات و هزاران مسائل ضدارزش را به انسان‌ها تعارف می‌کنند و این انسان است که با قدرت اختیاری که خداوند به او عطا کرده است باید انتخاب کند که می‌خواهد پیرو کدام نیرو باشد مثبت و منفی؛ البته خداوند انسان را به حال خودش وا‌نگذاشته است بلکه در این مسیر دو پیامبر یکی پیامبر درونی که همان عقل است و دیگری پیامبر بیرونی که پیامبران الهی هستند و تمام قوانین و دستورات الهی را به انسان‌ها عرضه کرده‌اند او را در این مسیر هدایت و راهنمایی می‌کنند.

نور شمع سمبل روشنایی و هدایت است، شمعی که در جلسات کنگره روشن می‌کنیم به عنوان سمبل نور و نشان دادن راه است. اگر می‌خواهیم از تاریکی و ظلمت خارج شویم و به نور برسیم یک شمع کوچک است که می‌تواند راه را به ما نشان دهد.

در زندگی یکسری قواعد و اصولی وجود دارد و یکسری دانش‌ها نیاز است که بیاید و راه را به ما نشان دهد یکی از این دانش‌ها کشف متد دی اس تی در کنگره 60 بود که انسان‌ها و تمام جهانیان را از تاریکی و ظلمت خارج کرد و امروز راه و مسیر خیلی از افراد که در قعر تاریکی گرفتار بودند به‌ واسطه متد دی اس تی روشن شد و از انهدام خیلی از خانواده‌ها جلوگیری شد. 

بهترین دانش و علوم این است که درد و رنج بشر را کاهش بدهد بیماری‌های صعب‌العلاج درمان شوند تا انسان‌ها بتوانند در صلح و آرامش زندگی کنند.

در زندگی مسائل زیادی وجود دارد که باید به آن توجه کنیم بایستی به استحکام پایه‌های مالی خود توجه کنیم من وقتی دارم، می‌توانم ببخشم، باید در حد و اندازه‌ای از مال دنیا داشته باشیم که نیازمند نشویم و قدیم می‌گفتند کسی که معاش ندارد معاد هم ندارد شخصی که بدهکار است دائماً افکارش درگیر است که معاش خود را تأمین کند و روی هیچ یک از امورات تمرکز کافی ندارد. 

بایستی پایه‌های مالی خود را تقویت کنیم تا در امورات خود دچار مشکل نشویم هزینه‌های اضافه را به خودمان تحمیل نکنیم با خرید مبلمان و یا عوض کردن فرش فقط خودمان را بدهکار می‌کنیم و ممکن است هیچ ضروریتی در زندگی ما نداشته باشد و آرامش و آسایش را از ما سلب کند؛ بایستی بیشتر در فکر پس‌انداز باشیم گاهی واقعاً با یک درآمد خیلی کم هم می‌توان پس‌انداز کرد و همین سرمایه آینده ما و فرزندان ما می‌شود.

 

نمایندگی: بوشهر
برگرفته از سی دی نور شمع
نویسنده: همسفر بتول
ویراستار و ثبت: همسفر ساره

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .