English Version
English

امروزِ زیبا

امروزِ زیبا

حال كه به گذشته خويش می‌نگرم درميابم كه همه‌چیز در زندگي من در هيچ خلاصه‌شده بود. كمي صادقانه که به موضوع نگاه می‌کنم و با نگاهي ژرف ازهرجهت آن را موردبررسی قرار می‌دهم، می‌بینم:

امروزم ديگر هيچ نيست، پوچ نيست، زندگي پر از فراز و نشيب است، پر از حقيقت انكار نشدني، زندگي سرشار از حيات است، زندگي پر از زندگی است.

برخي اوقات كه خلوت می‌کنم، سري به دل نوشته‌ها و خاطرات گذشته‌ای كه در يك يا چندخطی در هر صفحه از صفحات زندگی‌ام خلاصه‌شده بود می‌زنم و از خودم می‌پرسم

چه شد...؟! چه اتفاقي افتاد...؟!

ديروز مرگ بودم، امروز حيات، تولد، زندگي. دیروز ساكن بودم، امروز مانند نهري جاري. ديروز بی‌قرار بودم، امروز قرار. ديروز خواب بودم، امروز بيدار و هوشيار. ديروز پر از كينه، پر از بخل و حسد، امروز بخشش، مهر، محبت. ديروز شايد اصلاً نبودم، اما امروز يقين دارم كه هستم. به‌هرحال ديروز، ديروز بود. امروز هر چه باشم ديگر تنها نيستم...

شايد باورش كمي سخت باشد كه ميدانم هست! ولي من ديدم، شنيدم، با تمام وجود قدرتي را لمس كردم كه برايم پر از تازگي بود، پر از مهر. گرمي دستاني را حس كردم بر روي شانه‌هایم كه به من قدرت عجيبي می‌داد و چهارستون بدنم را به رعشه درآورده بود.

آري لرزيدم...! خواست من همراه باقدرت و اذن الهي باعث آشنایی من با كنگره 60 شد. مكاني مقدس و امن پر از فرشتگان الهي كه بی‌منت و بی‌دریغ به من در عرصه رسيدن به درمان خدمت می‌کنند.

فرشتگاني با القاب مختلف، راهنما، ایجنت، دیده‌بان، مرزبان، نگهبان، دبير، استاد و...كه دست در دست هم متحد و منسجم مرا در رسيدن به هدفي چون درمان ياري می‌کنند.

امروز ياد گرفتم که انسان چيست و انسان كيست، زندگي چيست، خالق كيست، مخلوق كيست، هدف چيست، راه و بیراهه کجاست.

فرق ارزش و ضد ارزش، جنگ چگونه است، جنگجو كيست، معناي پيروزي و شكست چيست، نبرد كجاست، نظم و فرمان چيست، فرمانده و فرمان‌بردار كيست.

امروز یاد گرفتم وظايف من در برابر خالق هستي و جهان هستي چيست.

یاد گرفتم دروغ، كبر، منيت، حسادت، غرور، كينه، حقيقت، درستي، مهر، بخشش، سخاوت، همدلي چيست و در آخر امر عشق چيست و عاشق كيست!

و امروز براي فردا می‌نویسم:

نشنو از نی چون حصیری بی‌نواست

بشنو از دل چون حریم غصه‌هاست

نی بسوزد خاک و خاکستر شود

دل بسوزد خانه‌ی دلبر شود

 

نویسنده: مسافر محمدصالح رهجوی آقای حسین راد
تایپ : مسافر مهدی
منبع کنگره 60 : وبلاگ نمایندگی صالحی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .