English Version
English

مثل یک رود، گفتگو با مسافر امیرحسین

مثل یک رود، گفتگو با مسافر امیرحسین

 

با سلام لطفاً خودتان را معرفی نمایید؛

سلام دوستان امیرحسین هستم یک مسافر، آخرین آنتی ایکس مصرفی: حشیش، شیره و تریاک، مدت 10 ماه و 25 روز سفر کردم به روش دی اس تی (DST) با داروی اوتی (OT) به راهنمایی آقای احسان، ورزش در کنگره تیراندازی باکمان رسته ریکِرو، رهایی از مواد یک سال، 10 ماه و 25 روز سفر رهایی از بند سیگار داشتم، به راهنمایی آقای رسولی، در حال حاضر رهایی از نیکوتین، 5 ماه.

 

در چه جایگاهی خدمت می‌کنید؟

بنده در بخش OT نمایندگی ارتش مشغول خدمت هستم

 

خدمت در بخش OT چه درس‌هایی را در زندگی به شما داده است؟

اولین درسی که از خدمت در کنگره 60 و بخش OT گرفتم نظم بود چون من در زندگی اصلاً نظم نداشتم و هیچ اهمیتی هم برایم نداشت که کارهایم را بانظم انجام بدهم. به‌موقع آمدن و به‌موقع رفتن را تا حد زیادی در سفر اول یاد گرفتم ولی در سفر دوم و بعد از خدمت در بخش OT خیلی منظم‌تر شدم، البته خیلی دوست داشتم بعد از درمان و رهایی از بند اعتیاد دریکی از بخش‌های OT یا نشریات خدمت کنم و خوشبختانه این فرصت بعد از رهایی برایم فراهم شد و من به این خواسته خودم رسیدم. بخش OT یکی از شلوغ‌ترین بخش‌های خدمت در کنگره است و در یک بازه زمانی که دوستان همکار من در این بخش به علت مشغله‌های دیگر کمتر حضور داشتند، فشار کاری زیادی روی من بود ولی من آنجا یاد گرفتم که برنامه‌ریزی کنم و بانظم کارها را پیش ببرم.

 

برای فردای کنگره‌ای خود چه برنامه‌ای دارید؟

به نظر من کنگره مثل یک رود است و زمانی که شما خودتان را به این رود می‌سپارید، اوست که فردا را تعیین می‌کند اما هدف‌هایی من برای خودم در کنگره‌دارم و برای آن برنامه‌ریزی کرده‌ام، مهم‌ترین آن‌ها شرکت در آزمون کمک راهنمایی است و در حال حاضر نیز در پِی کسب آمادگی برای شرکت در این آزمون و انشا الله قبولی در آن هستم.

 

برای کسانی که خواستار خدمت در کنگره هستند چه پیشنهادی دارید؟

در وهله اول همین‌که خواستار خدمت باشند و این خواسته درون آن‌ها وجود داشته باشد خیلی خوب و حائز اهمیت است و باید این خواسته خود را پرورش بدهند و آن را عملی کنند، خدمت در کنگره در سفر اول از همان خدمت کردن در لِژیون، مسئولیت گرفتن سی دی، دبیری در لژیون و خواندن نوشتارها و کارهای ساده آغاز می‌شود و اگر این روند ادامه پیدا کند به خدمت در جایگاه‌های بالاتر خواهد رسید.

 

گفتید که ورزش شما در کنگره تیراندازی باکمان بوده، تأثیر این ورزش بر شما در سفر اول و سفر دوم چه بوده؟

یکی از قسمت‌های روشن سفر من که راهم نیز در آن مشخص شد رفتن به باشگاه تیراندازی باکمان کنگره بود، البته قبلاً در تلویزیون تیراندازی باکمان را دیده بودم ولی از نزدیک تجربه‌ای در این زمینه نداشتم تا اینکه به باشگاه رفتم و فضای امنی که کنگره فراهم کرده را در آنجا دیدم و اولین چیزی که من را جذب کرد همین فضای امن و پیوند محبتی بود که بین اعضای کنگره وجود داشت. تیراندازی باکمان ورزشی است که خیلی به یک انسان به‌هم‌ریخته مثل من در سفر اولم کمک می‌کند زیرا این ورزش هم جسمی است و هم ذهنی و تا ذهن آماده نباشد هرچقدر هم که جسم توانمند باشد، کارایی لازم را ندارد. واقعاً وقتی من رفتم و ورزش تیراندازی را در کنگره شروع کردم، سفرم ازاین‌رو به آن رو شد چون تا قبل از آن نه به‌موقع می‌آمدم و می‌رفتم و نه دارو را درست و به‌موقع مصرف می‌کردم و در کل خوب سفر نمی‌کردم اما وقتی رفتم باشگاه انگار جرقه‌ای در من خورد و تعهدی برایم به وجود آمد که حتماً سفرم را تمام کنم و این ورزش را ادامه بدهم و این کاملاً یک حس درونی بود و نه کسی چیزی به من گفت و نه باری روی دوشم گذاشت و تأثیری بود که این ورزش بر درون من گذاشت.

 

کسانی که در سفر اول هستند و می‌خواهند وارد ورزش تیراندازی باکمان کنگره شوند، باید چه شرایطی داشته باشند؟

شرایط خاصی ندارد و فقط باید بخواهند، چون مهم‌ترین چیز در کنگره برای هر کاری خواسته آن است و بعدازآن به باشگاه مراجعه کنند و در تمرینات شرکت کنند.

 

این‌طور که می‌گویند هزینه‌های ورزش تیراندازی باکمان بالاست، آیا همه مسافران و همسفران با هر شرایطی می‌توانند در این ورزش شرکت کنند؟

بله همه به‌راحتی می‌توانند شرکت کنند، هزینه‌های این ورزش بالاست ولی برای کسی که می‌خواهد به‌صورت حرفه‌ای این ورزش را ادامه دهد، ولی امکانات آموزشی برای همه فراهم است، خود من در زمان ورودم به این باشگاه باکمان و تیر آموزشی تمرین می‌کردم، من هم مثل خیلی از مسافران در ابتدای سفرم وضعیت مالی به‌هم‌ریخته و نامناسبی داشتم ولی به‌راحتی در تمرینات این باشگاه شرکت می‌کردم و تنها هزینه‌ای که پرداخت می‌کردم مبلغ سه یا پنج هزار تومان برای ورودی باشگاه بود. کنگره این باور که باید برای ورزش، زیاد هزینه کرد را عوض کرد و ثابت کرد که با هزینه کم هم می‌شود ورزش کرد و خود من نمونه این باور هستم، بله با هزینه کم هم می‌شود ورزش کرد به شرطی که هدف، ورزش و سلامتی باشد نه چشم و هم‌چشمی و خریدن وسایل گران‌قیمت.

 

در پایان اگر سخن یا مطلب خاصی دارید برای ما بیان کنید؛

در پایان خدا را سپاس‌گزارم که در کنگره هستم و رشته ورزشی من تیراندازی باکمان است. برای همه دوستان آرزوی سفری خوب دارم و پیشنهاد می‌کنم اگر در سفر اول هستند خوب و محکم به سفر خود ادامه بدهند و اگر هم در سفر دوم هستند خوب خدمت نمایند.

 

 

تایپ و مصاحبه: مسافر مهدی
تهیه و تنظیم: مسافر روح الله
منبع: کنگره 60، نمایندگی ارتش

  

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .