English Version
English

کنگره نگاهم را به زندگی تغییر داد ؛ گفت و گو با مسافر وحید

کنگره نگاهم را به زندگی تغییر داد ؛ گفت و گو با مسافر وحید

سلام؛ لطفاً خودتان را معرفی کنید،

سلام، وحید هستم یک مسافر آخرین آنتی ایکس مصرفی شیشه متادون، روش درمان DST داروی درمان شربت OT ، ورزش شنا والیبال، به راهنمایی آقای حسین قاری در حال حاضر دو ماه و شش روز است که آزاد رها هستم.

 

به چه علتی وارد دنیای اعتیاد شدید؟

دلیل خاصی نداشتم من هم یک روزی از مصرف مواد مخدر بدم می‌آمد، فکر نمی‌کردم که روزی خودم مصرف‌کننده مواد مخدر بشوم، اما به‌مرورزمان هرچه جلوتر آمدم یک سریع خلع‌هایی را در زندگی‌ام حس می‌کردم که بیشتر عاطفی بود، چیزهایی را در اطرافم می‌دیدم که برایم قابل‌هضم نبود تا زمانی که به خدمت سربازی رفتم و ازآنجا شروع کردم به مصرف مواد مخدر را فقط دوست داشتم شادباشم و از آن حالت سکون بیرون بیایم.

 

درزمان مصرف مواد مخدر چه چیزهایی را ازدست‌داده بودید؟

در زمان مصرف مواد مخدر خیلی چیزها را ازدست‌داده بودم، اما از همه مهم‌تر و یا بیشتر از همه آن باورهایی بود که خودم نسبت به خودم داشتم را ازدست‌داده بودم، دیگر خودم را باور نداشتم حتی به‌عنوان یک مرد حتی به‌عنوان یک شخصی که بخواهد کار کند و اراده‌ای از خودش داشته باشد، من قبل از اعتیادم هر کاری را انجام می‌دادم درست یا غلط اما تا انتهای آن می‌رفتم، اما در زمان مصرف اعتمادبه‌نفس درون من مرده بود، باورها برایم هیچ معنایی نداشتند و برای اطرافیانم غیرقابل‌تحمل بودم.

 

چه زمانی به آن نقطه کور اعتیاد رسیدید؟

وقتی به خودم آمدم دیدم که هیچ‌چیزی سر جای خودش نیست، من هم مصرفم از کم شروع شد اما به‌مرورزمان به نقطه‌ای رسیدم که هرکسی برایم تصمیم می‌گرفت، خیلی دوست داشتم درمان بشوم همه راه‌ها را امتحان کرده بودم ولی جواب نگرفتم وقتی در کنگره سفرم را شروع کردم تازه متوجه شدم که من چه راه‌های اشتباهی را انتخاب کرده بودم برای درمان و در کنگره لمس کردم آن جمله‌ای که سر در شعبه نوشته‌شده جمعیت احیای انسانی، واقعاً من در کنگره احیا شدم، نقطه کور درکل یعنی همین‌که زندگی از دستت دررفته باشد و دیگران برای تو تصمیم بگیرند.

 

چگونه با کنگره آشنا شدید؟

از طریق یکی از عزیزانم یک روز به‌صورت اتفاقی کنگره 60 به من معرفی شد من روز اول این مسیر را چند بار رفتم و آمدم چون دنبال محیطی می‌گشتم که همانند کمپ باشد اما وقتی وارد کنگره شدم دیدم که اینجا یک دنیای دیگری است، چون در کنگره یادم گرفتم که مشکل من فقط مواد مخدر نبود بزرگ‌ترین مشکل من نگاه من به زندگی بود.

 

کدام وادی بیشتر بر روی شما تأثیر گذاشت؟

وادی سیزدهم؛ پایان هر نقطه سرآغاز خط دیگری است، این وادی امید را در من زنده کرد که تا به امروز هر اتفاقی که برای من افتاده است هر چیزی را به هرگونه ای از دست دادم از همین‌جا آن را کات کنم و دیگر ساکن نمانم و به گذشته خودم فکر نکنم که چرا این‌طور شد، اگرنمی شد... باید همان‌جا یک نقطه بگذارم و از سر خط شروع کنم.

اگر الآن با این آگاهی به گذشته برگردید بازهم مواد مخدر مصرف می‌کنید؟

نه؛ چه به گذشته برگردم چه امروز به‌هیچ‌عنوان، به قول استادم اگر روزی من را ببندند و بگویند یا باید مواد بکشی یا دستت را قطع می‌کنیم، می‌گویم دستم را قطع کنید، چون الآن متوجه شدم که مواد مخدر از چه چیزی تشکیل‌شده و بر جسم، روان من چه تخریب‌هایی وارد کرده است و از همه مهم‌تر دلیل آن را پیداکرده‌ام که چرا بدن من به مواد مخدر احتیاج داشت و من دوباره به مصرف مواد مخدر برگشت می‌خوردم.

 

برای هرکدام از این کلمات چه واژه‌ای به کار می‌برید؟

مهندس دژاکام : اسطوره

راهنما : کِشتی نجات

مسافر: کسی که یک هدف مشخص دارد

هم‌سفر: بال پرواز

کنگره 60 : انرژی مثبت

مواد مخدر: ترمزدستی انسان‌ها

 

اگر صحبت دیگری دارید می‌توانید بیان کنید؟

در آخر خدا را شکر می‌کنم که این لیاقت را به من داده است تا به امروز بتوانم یکسری چیزها را درک کنم و از شما ممنونم که این وقت را در اختیار من گذاشتید.

با تشکر از مسافر وحید، ره‌جوی آقای قاری

 

تهیه و تنظیم؛ مسافر وحیدمستان
نمایندگی قزوین

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .